• TigerLinn

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

hej igen alla.
    ni är säkert less på mig nu.
    har skirvit många trådar och bett om hjäklp för att få ner kostnadrna i min och min m2bs kalkyl och nu börjar det blir brottom att bestämma sig om vi ska ha bröllops i sommar.

jag har gjort en kalkyl i exel och tänkte nu rada upp allt som vi har funderat på och pris sedan får ni gärna säga vad nui tycker och om ni kan komma med förslag på vad man kan göra

Brudklänning: (jag är stor har nog 50 i stl vet inte om jag vågar beställa mottbeställt) men max 5000kr får klänningen kosta (helt kring 3000 eller mindre)

Underkläder 300kr
    Smink: (ska sminka mig själv) 300kr
    håruppsättning: 1000 kr
    Ring: 1700 kr (den är egen designad och klar ska bara betalas.)

Mat/dryck/tårta: vi ska nog ta kuvert avg.

servering:(tänkte fråga några vänner de kanske ställe rupp gratis om man ahr tur men räknar med 1000kr iaf.

Brudskål: 300 kr (underar på att skippa de helt kanske)

inbjudnings kort insidan: (har utsidan) 150 kr
    kuvert 150 kr
    frimärken (ska lämna vissa personligen men räknar ändå högt) 110 kr

dekorstenar:(har vaser, ljus och servetter) 300kr
    Dukar: 500 kr
    blommor på borden ( om vi ska ha kanske skippar det) 500 kr

Brudbukett: 1000kr (blir nog billigare kanske 500 ska göra den själv är florist)
    Corsage x 2: 300kr
    tärnbuketer: 500 kr
    näbbbukett 300 kr
    solist i kyrkan (ska fråga någon vän) 0kr

fotograf: 1500 kr(kollade upp det med henne i veckan)
    fotograf under vigseln 800 kr( funderar på att be vänner coh bekanta)

ris och ris påsar: 500 kr (funderar även här på att kanske bara ha en korg med ris om jag inte hittar väldigt billigt tyg att sy själv i)

så snälla hjälp mig vad kan vi spara in mer på.. vi måste kommer ner misnt någon tusen lapp till :) om vi ska kunna göra detta.

vi har nu gott igenom detvi vill ha med och det som inte står med här har vi redan då vi förrut planerat en omgång men fick ställa in.. :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 21:39
    har bilde rpå 4 buketter i galleri som ni kan titta på färgerna stämmer inte helt men

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-10 22:24
    fick just ett glädje besked. fråga en kompis till mig som bor 40 mil bort vad hon skulle ta om hon gjorde min frisyr och mina tärnaors frisyr (jag ahr aldrig tänkt betalas mina tärnaos frisyr men tänkte de kunde vara kul å ge dem ett förslag som de kan välja om de vill)

kompis som är utbildad frisör och jobbat många år.. sa GRATIS :)

givetvis blir hon gäst på bröllopet.. då där blev de 1000kr billigare i kalkylen + löshår och de.. har löshär hemma men menar kostnadena tt lägga in.. :D

• Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??
  • TigerLinn

jag kommer göra alla blommir själv.. flrutom corsagen.. känner att jag inte orkar pyssla med sådan ska be en vän som inte är utbildada florist som jag är men hon kna blommor..

sedan ska vi givetvis inte önska oss presenter om vi har kuvert avg

sokkerstruten skrev 2008-03-10 22:00:49 följande:
    Du kan göra alla buketterna själv, det är inte så svårt faktiskt. Jag provade hemma en gång att göra en rund stavbukett på rosor, blev riktigt fin! Det kan ju inte vara svårare att göra tärnornas buketter om du ska göra din egen! Och corsagen, är det bara att att ta den blomma som dominerar bucketterna och binda den med ett fint siden band tillsammans med något grönt, och sen en säkerhetsnål bakom!Och klänning kan man hitta jättefina på blocket, för kanske 2000 kr! Begagnad men billig!hm om du ska ha kuvert avgift så kanske det vore bästa att avstå i önskan om presenter, ser inte så bra ut annars.hm nått mer.. kommer inte på något men hör av mig när jag gör det!
  • Blyger

Måste fråga, vad är det för fotograf som fotar till så bra pris.
    Vore tacksam för namn & nummer:

fotograf: 1500 kr(kollade upp det med henne i veckan)

• TigerLinn

vilken stad bor du i?
    om du bor nära mig kna jag ge uppg :)

Blyger skrev 2008-03-10 22:15:43 följande:
    Måste fråga, vad är det för fotograf som fotar till så bra pris.Vore tacksam för namn & nummer: fotograf: 1500 kr(kollade upp det med henne i veckan)
  • tonårsmorsa

Byt tjänster med någon annan brud här på BT. Som florist kan du fixa buketten åt någon som i stället hjälper dig med håret/naglar/sjunger.

• TigerLinn

håret är fixat gratis nu under kvällen läs tillägget :)

tonårsmorsa skrev 2008-03-10 22:38:39 följande:
    Byt tjänster med någon annan brud här på BT. Som florist kan du fixa buketten åt någon som i stället hjälper dig med håret/naglar/sjunger.
  • TigerLinn

okej hon finns i Umeå..

Blyger skrev 2008-03-10 22:42:36 följande:
    Ska gifta mig i Stockholm
Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??