F*n!! Jag måste ner 25 kg!!
Morr, jag kommer aldrig klara det!! Kör cambridge kuren, men fixar liksom inte att hålla mig till den så pass länge att jag får varaktiga resultat! Måste skärpa mig...
Suck...
Morr, jag kommer aldrig klara det!! Kör cambridge kuren, men fixar liksom inte att hålla mig till den så pass länge att jag får varaktiga resultat! Måste skärpa mig...
Suck...
Skippa kurerna och lägg om vardagskosten i stället, det behöver inte nödvändigtvis ta jättelång tid att gå ner även om man inte kör stenhårt. Plågar man sig själv så ger man bara upp förr eller senare, de flesta av oss i alla fall. Bättre att satsa på en metod som man verkligen kan leva med, som inte gör att man går runt och tänker på mat dygnet runt. Har du läst Dr Phils Sjustegsmetoden? Gör det annars... den fokuserar lika mycket på den psykiska som den fysiska biten av viktminskning och det tror jag behövs för nästan alla. Lycka till!
Kom igen pentan!
Tänk inte att jag måste ner 25 kg! Tänk istället att det är bra om jag tar 10, sen tar du ett nytt beslut utifrån det.
Jag har gått ner 8 kg och märker mycket större skillnad än jag trodde. Visst har jag en del kvar och att det inte minskat mer än det gjort på magen.
Men jag har verkligen minskat i omfång. Brösten, armar, ben och rygg märks tydligt. Sen får jag hoppas att det tar mer på magen om jag lyckas ta några kilon till.
Så kom igen nu och cambridga lite till, ta en vecka till att börja med.
Motivationen kan vara svårt att ha kvar när man bara ska käka pulver. Ät nyttigt istället och rör på dig. Det bästa vikt tipset är att äta ofta. var tredje timma ska man äta frukost lunch mellanmål och middag för att aldrig bli hungrig. Ät nyttigt och dra ner på kolhydraterna (atkins och GI) så ska du se att du håller motivationen bättre på topp.
För övrigt tycker jag att du väldigt bra ut så så väldigt mycket som 25 kilo kanske du inte behöver sträva efter?!?!
Jag har lyckats med det!!!! Har knäckt 24 kilo sedan maj 07!!! DET GÅR!!!!!!!!!!!
Själv använde jag Aftonbladets Viktklubb www.viktklubb.se
Försök att ha små delmål istället för att satsa på 25 kg. Det kan ju kännas så långt bort. Varför inte ta 5 kg åt gången. Ska jag nu sitta och säga som också vill gå ner (minst 10 kg) och just nu inte har så mycket motivation. Stötta varandra kanske?
TACk tjejr ni är toppen!!!!
10% i taget
impossible is nothing! jag peppar dig gärna!
Jag har gått ner 25 kg med hjälp av envishet och matschema.
Varje söndag skrev jag ett schema på hur jag skulle äta följande vecka. FUnkade jättebra!
Tänk inte på att du MÅSTE gå ner 25 kilo, du sätter en väldigt hög ribba direkt som kan vara svår att komma över!
Sätt delmål tex 5 kilo i taget och beta av dom.
Glöm inte att unna dig något när du klarat ditt delmål! Och de kilon du går ner: samla stenar eller något och lägg i en korg, tappar du motivationen-gå och lyft korgen och fråga dig själv om du vill ha tillbaka detta?
Lägg hellre om kosten istället för att köra CK. Ta bort det vita i maten, ersätt med god sallad eller massor med grönsaker kortfattat: Läs på om GI.(eller sök efter VV-recept och kör det)
Köp en stegräknare och tävla med dig själv att komma upp i 12.000 steg/dag.
Det går om DU vill, inte om du MÅSTE!
Lycka till!!
jag ska oxå ner 25 kg
började viktväktarna förra veckan, och det går faktiskt bra.,
körde cambridge kuren för många år sedan, den funkar, absolut, men ack så du går upp fort igen när du börjar käka, det vr pga det som jag fick min 25 kg+
tyvärr...
jag råder till att äta mat istället tilld et nyttigare o lite av varje, samt viktväktarna blir du peppad av då du går dit o väger dig inför någon helt främmande.
Vad duktig du har varit!! jag har gått ner 7 kg sedan 1:e januari med hjälp av www.viktklubb.se och skall gå ner ytterligare 2 kg sedan är jag i hamn! Trodde att det skulle vara svårt och jobbigt men det har varit lätt tack vare att datorn räknar dina kalorier! Dessvärre måste jag verkligen vara noga med hur jag sköter mig så att jag håller mig och inte faller tillbaka.
Håller oxå på med cambridge, ska ner ca 15kg. Har tagit 4,5 av dem nu på tre veckor. Kämpa på, du beöver väl inte köra ren kur varje dag?
Jag har också ca 25 kg att gå ner. Skulle börja cykla till jobbet denna vecka för det har ju varit så bra väder. MEN VAD HÄNDER snö det är helt otroligt.
Jag går hos en deitist 2 gånger i mån men mest för att jag opererat bort gallan och kan inte äta vissa livsmedel. Nu denna vecka ska jag bara äta grönsaker som blomkål och mer matiga sorter. Och ska sen varje dag lägga till något nytt för att se vad jag reagerar på. Tycker det inte är så kul. men det är tur att jag gillar grönsaker
Lycka till alla ni där ute
TACK för alla peppande inlägg!!
Har alla typer av "morötter" och belöningar som väntar mig om jag går ned - men har liksom ändå inte viljan.
Skriver viktdagböcker och försöker hela tiden få fram en positiv bild av mig och målsättningar - men har ändå ingen ork...
Ska dock ta tag i allt!! Ska låta påsken gå och ta det lite lugnt och försöka ladda!!
Ja, man trodde att allt skulle bli bra. Kan nästan inte äta någonting varken fet mat eller något med laktos. Reagerar även på pasta så nu äter jag bulgur. Visst fuskar man men då får man lida sen.
Sen det där med motivationen men som tur är har jag en jätte bra läkare som fixat sjukgymnast, vattenträning och deitist så nu är det upp till mig att fixa det. Just nu är jag lite låg dels för jag blivit sjuk och sen att jag står stilla på vågen.
Pentan: En annan grej som ibland är positivare än vikten är att mäta kroppen. Överarmar, bröst, midja, höft, lår vad. Jag (som har sviktande motivation) har gått ner 2 kg men 14 cm har försvunnit på mätta ställen på kroppen. Det märks bäst på kläder, så ett råd är att inte bara stirra dig blind på vågen.