Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Vi har ev solist + gitarrist på g!
    De befinner sig i Australien just nu men vi ska maila över lite noter till henne så ska hon sjunga in en trudelutt (en audition helt enkelt )
    Bokning av DJ är oxå på g, inväntar besked från firman....*biter på naglarna* Tydligen har vi valt ett väääldigt populärt bröllopsdatum för de har 4 bokningar förutom vår!!!!!!! Var alla tvungna att välja "vårt" datum?!?!?!?!?!?

• Miss Blue

DJ är bokat!
    Det blir dyrare än vad vi räknat med, men å andra sidan behöver vi inte göra några låtlistor, kan överlåta hela ansvaret till någon som kan sin sak och bara njuta utav kvällen!!!
    I helgen ska jag iväg med mina tärnor och kolla lite bröllopsprylar; underkläder till mig, skor och hårdekor till dem, bl a. Ska bli jättekul att få åka iväg (utan barn!!).
    Hur går det för er andra brudar???

I helgen har M2B och jag även diskuterat lite in och utgångsmusik i kyrkan. Jag har köpt en billig cd med lite bröllopsmusik och där finns det lite orgelmusik oxå. Först var jag lite anti mot de här traditionella (Wagner och Mendehlsson) men vi vill nog faktiskt ha någon utav dem på inlåten iaf. Det är ju jättepampigt och vi gör det här EN gång i livet!!!

• Miss Blue

Vi har fastnat för: Bröllopsmarsch av F Mendelssohn

• Miss Blue

Ja vi beslöt oss för att det får kosta lite mer än vad vi tänkt från början, men vi kommer få en kanonfest! (annars stryper jag DJ´n...he he).
    Bröllop 2008 skrev 2008-04-21 10:08:55 följande:

Va kul Miss Blue, Perfekt att ni ordnat en DJ!! Skönt att det ordnade sig!
  • Miss Blue

Vi får betala 4000kr......
    Men vi kommer ångra oss om vi inte har bra musik hela kvällen, det känns viktigt för oss!

• Miss Blue

Hej tjejer!
    Här har det varit magsjuka bläää (sonen inte jag ÄN!).
    Nu är båda mina tärnors klänningar klara!! De är inte identiskt lika men båda är knälånga ljusblå
    Funderar på om de ska ha likadana vita sjalar för att binda ihop det lite....
    Placeringskorten är nästan klara (4 har ej svarat på inbjudan så de väntar vi med lite till) kolla in i galleriet!!

• Miss Blue

Har varit supereffektiv med min ena tärna idag!
    Jag har fixat:
    underkläder+stayups (AT LAST!!)
    sjalar till tärnorna
    silver-ljusfat
    kaffeservetter
    fixat snyggare ask till vigselringen (samma guldsmed där jag köpte ringen förstås!)
    ännu en väska *fniss* (nu blir det dilemma vilken man ska ha.....!!)
    Min tärna har fixat färdigt sin outfit oxå!!
    Kanonskönt att vara lite på g!
    Fick en rysningskänsla när vi var och handlade - VI SKA VERKLIGEN GIFTA OSS!!!!!!!!!

• Miss Blue

Jo men jag har varit fruktansvärt ineffektiv jääättelänge

Åh en sak till jag gjort idag!! Pratad med en tjej som ev kan sjunga på vårt bröllop!! Hon kommer hem och "provsjunger" hos oss på valborgsmässoafton
    Efter ett tips från en tjej här på BT!!! Toppen, håll nu tummarna för att hon är duktig!! Hon är en glad amatör som har rykte om sig att vara duktig (men vi vill höra det först!) hon är inte särskillt dyr heller!

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)