Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Shit det var spärrat från jobbet...synd för hemma har vi snigelmodem så man inte kan lyssna på sånt för den buffrar hela tiden....suck
    Men tack för tipset!

Förresten vad ska ni ha för ingångs och utgångslåt vid vigseln???

• Miss Blue

Näpp jag håller på och kollar lite vad vi kan tänkas ha...har inte hittat riktigt rätt än...

Jenbor95 skrev 2008-04-16 14:30:04 följande:
    Miss Blue: Jadu, där har vi inte heller kommit så långt. Jag vill gärna ha Take my breath away( första låten vi dansade till) som utgångslåt men vet inte hur det skulle låta med orgel . Sen kommer mannen från Dalarna och det finns en jättefin brudmarsch från Dalarna som vi har pratat om. Får höra av prästen har att säga om det... Har ni bestämt något än?
  • Miss Blue

Misstänkte nästan att jag oxå skulle kunna bli besviken..
    vi kommer köra på en "vanlig" gästbok, man behöver ju inte vända ut och in på sig, gästerna kan ju faktiskt tänka till liiite själv (vi har ju planerat ALLT ANNAT!!)

nicolina2008 skrev 2008-04-16 17:45:07 följande:
    Miss Blue: Idag fick jag Bröllopsboken : en fyll-i-bok för gästerna som jag skickade efter förra veckan. Den var inte så rolig så jag ska skicka tillbaka den. Ska nog köpa en gästbok där man själv kan skriva några frågor som man vill att gästern ska besvara.
  • Miss Blue

Låter som det kommer bli jättefint!!
    Bra tips med En vänlig grönskas rika dräkt! Den är ju jättefin!!
    Bröllop 2008 skrev 2008-04-17 09:43:28 följande:

Hejsan! Vi ska också ha en "vanlig gästbok" tänkte lägga den på ett bord där vi även kommer ha cdskivor som gästerna kan ta och ladda ner bilder till oss Nu är våra inbjudningar på lådan!!!! Är jätte nervös över att inte alla ska komma fram eller att de kommer fram helt förstörda och fula!Så här hade vi tänkte oss, men är inte helt säkra:1a: Solosång "för att du finns" när vi går in i kyrkan. 2:a Solosång: Du är det finaste jag vet. Utgångsmarch: The trumpet voluntaryPsalmer:En vänlig grönskas rika dräkt, I denna ljuva sommartid & Den blomstertid nu kommer. Alla psalmer har vi med "bröllops text" men det är inte säkert att man får använde dem, det är från kyrka till kyrka.
  • Miss Blue

Min präst sa att hon brukar höra av sig senast 3 veckor innan bröllopet men att brudparet oftast brukar hinna höra av sig innan
    Man är ju lite ivrig..he he

• Miss Blue

Vi har från början specifikt sagt vilken präst vi vill ha, hon är kanonbra och väldigt populär
    Jag hoppas verkligen att de inte ändrar något i hennes schema så vi får den andra prästen (en tjock gammal gubbe) bläääää

• Miss Blue

Vår tilltänkta präst riskerar åtal oxå....
    www.kkuriren.se/
    Men det är bara att hålla tummarna att det typ blir böter och inget annat, det är en mänsklig handling.

• Miss Blue

Konstigt länken leder inte till artikeln....kopierar in texten istället:

Kyrkoherde Drotz åtalad för att ha fört bort ett barn

Gunilla Drotz, kyrkoherde i Floda och Julita pastorat, och ytterligare två kvinnor åtalades i dag vid Katrineholms tingsrätt. Tillsammans misstänks de ha fört bort den ena kvinnans dotter och hållit henne gömd undan pappan.

Med bortförandet ville de tvinga fram ett polisförhör med barnet. Mamman misstänkte att flickan utsatts för sexuella övergrepp av pappan, som i en tingsrättsdom fått full vårdnad av barnet.
    Pappan blev senare friad från brottsmisstanken. I stället har nu mamman, Gunilla Drotz och en av kyrkoherdens medarbetare i Svenska kyrkan åtalats för egenmäktighet med barn.
    - Det var helt mitt beslut, säger kyrkoherden om bortförandet.
    Hon anser fortfarande att det var rätt att i fyra veckor hålla flickan gömd på hemlig ort. Det har hon också meddelat sin andlige ledare i Strängnäs stift, biskop Hans-Erik Nordin.
    - Jag är beredd att mista min tjänst om det kommer till det, säger Gunilla Drotz till KK.

• Miss Blue

Jag faxade ett brev till församlingen om vår oro hur det skulle bli med vår vigsel. De ringde oss på kvällen och hon som ringde var "medarbetaren" som oxå riskerar åtal, hon trodde att det skulle dröja innan någon ev dom föll och hon hade svårt att tro att prästen skulle få mer än på sin höjd böter. Men några garantier kan de naturligtvis inte ge...

• Miss Blue

VI MED!!!!!
    Sen blir ju vår lokal såld oxå så vi får se hur det blir med den biten oxå............!!!
    Vi har faktiskt plan B uppsatt pga allt strul som varit, ett partytält finns tillförfogande utifall ATT......
    Just nu är jag glad om vi blir gifta bara, allt annat får lösa sig! Jag vill inte gå och oroa mig - det är ju bara ca 4 mån kvar!. Vill njuta och se fram emot vår dag!! Dagen D

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)