Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Nu har det varit rättegång och åklagaren yrkade på böter, så något fängelse blir det inte
    Det verkar lösa sig, vi får ha den präst vi vill ha!

Jag ska ringa idag och försöka boka in en tid med prästen samt kantorn (vår solist måste ju få lite tid på sig att öva med kantorn!).

nicolina2008 skrev 2008-06-11 15:58:14 följande:
    Hur gick det Miss blue med din präst? Det strullade ju en del förut? Vi ska träffa våran 9 juli.
  • Miss Blue

AnnaoHenrik - synd men det löser sig säkert! Inte kul om din syster är helt slutkörd och inte orkar njuta av er stora dag!

Jag har oxå ett litet bakslag, en utav mina bästa vänner som bor en bit bort, och som jag inte träffar särskillt ofta ringde igår. Hon är ganska nyskild med två tonårspojkar och hennes ekonomi är superdålig. Hon vill jättegärna komma på vårt bröllop men hon har mått dåligt för att hon tror att hon inte har råd och att hennes ex inte kan ge nåt besked om hur sommaren ser ut (när han ska ha pojkarna) mm mm mm. Hon var superledsen och grät i telefon för hon vill inte göra mig besviken. Lilla gumman... Jag sa att hon får tacka nej, det är helt okej (vi blir gifta ändå!). Man inser hur bra man har det.......

• Miss Blue

Jo och jag har sagt att är det så att hon kommer på grön kvist och kan komma så är hon välkommen. Hon är orolig för sina barn oxå för de vill inte vara hos pappan, men jag föreslog att hon kommer över dagen och åker hem efter tårtan eller nåt.

Och precis som du skrev föreslog jag oxå!
    Jag vill bara inte att någon ska gå och må dåligt över bröllopet, det ska ju vara något roligt att se fram emot!
    Jag tror att hon skulle behöva komma bort lite och vara med, men vi pressar henne absolut inte, hon är välkommen iaf!!!!

På tal om nåt helt annat, jag påbörjade vår bordsplaceringstavla á la Bröllopsbonanza igår. Klädde en anslagstavla med ljusturkost plyschtyg (häftade med häftpistol). Nu funderar jag på om man ska ha någon mer dekor runt om eller om man ska låta det vara....hmmmm *funderar*
    Sen kommer vi göra borden i styvare papper och sätta fast samt lappar med alla gästers namn fäst med nål (för att enkelt kunna flytta). Behövs det mer dekor???

• Miss Blue

Frågar igen, hur mycket ska man pimpa bordsplaceringstavlan?

Therece - oxå nyfiken= Bild önskas på provdukningen!
    Vi har inte heller bokat tid med prästen.....sist jag pratade med henne och frågade när man ska ha det här mötet sa hon att hon brukar kontakta brudparet ca 3 veckor innan vigseln, men att oftast hinner brudparet ringa innan dess......
    3 veckor innan känns lite för sent tycker jag.

• Miss Blue

Vi ska ha Mendelsohn in och Klinga mina klockor (Benny Andersson) ut. Vi har dock inte pratat med kantorn än.....men VI vill ha det så

nicolina2008 skrev 2008-06-13 09:58:43 följande:
    Fråga igen! Vad har ni som in och utgångsmusik? Vi har bestämt ingångsmusik men utgång..? Vad ska ni ha?
  • Miss Blue

Välkommen!!!

LindaMicke skrev 2008-06-13 10:04:36 följande:
    Hej!Åh vilken rolig tråd! Vi gifter oss också den 23 augusti, kl 13.00 i Arboga! Ska fortsätta läsa lite mer i tråden, så man inte missar något! ler...
  • Miss Blue

Nya brudar i tråden, fyll gärna på i vår lista!

Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn
    Brud 080823 15:30 Karlskrona

• Miss Blue

Ja det är synd, men med lite tur kanske hon kan komma ändå (vi håller tummarna).
    Oj det låter som ni fått massor gjort, vad kul!!
    Här händer det inte så mycket precis....
    Bröllop 2008 skrev 2008-06-13 10:16:23 följande:

Miss Blue, vad synd att din kompis inte kunde komma. Ja har också en nära vän som inte kan komma, hennes bror gifter sig samma dag.Vi är nu i Malmö för att ha möte med alla - det är helt underbart!! Vi har mött hon som ska göra buketten, den kommer bli så vacker. Vi har mött fotografen och det var jätte bra. Efter det åkte vi till festlokalen och pratade om menyn, servering, dekoration osv - allt känns underbart! Skönt att bitarna börjar falla på plats Idag ska jag göra provuppsättning, prov sminkning och lämna in klänningen för att de ska sy upp den. Imorgon ska vi träffa solisten.
  • Miss Blue

Välkomna alla "nya" vad kul att vi blir fler!!!

Har ysslat pysslat lite i helgen, nu är alla placeringskort klara, festprogrammet ska kompletteras med med gästpresentation samt bordsplaceringen sen är det klart. Satt och vek omslagen igår kväll och fixade små gulliga kort till tärnornas presenter, hoppas de uppskattar det!

• Miss Blue

Hej på er!
    Hur går det med planerandet???
    Är det fullt pysslande i stugorna eller är det lugnt?

Fler och fler börjar fråga om vi är nervösa men jag känner mig kollugn! Nästan för lugn......

• Miss Blue

Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Miss Blue

Det är typiskt att det ska komma sånt när det inte är så långt kvar. Men att förhållanden tar slut kan man ju inte planera in precis
    Skönt att det löste sig ändå!

Oj vad du är duktig och syr en massa stolsöverdrag! Jag önskar jag hade orken och lusten att göra det, för det blir verkligen supersnyggt. Jag tror jag nöjer mig med att fixa min och M2B´s stolar, drapera lakan ska ej sy....

voilen skrev 2008-06-17 23:34:53 följande:
    Jag fortsätter med mina stolsöverdrag, tar ett tag att sy 57 st Gästpresentationerna är klara och jag vet vilket papper jag vill ha till fest- och vigselprogram. Hoppas vår skrivare tar 190 g-papper bara...Jag var klar med bordsplaceringen och tyckte det blev bra men i förrgår ringde min toastmadame/solist och berättade att hon gjort slut med sin kille (sedan 10 år) och vet ej om ska komma på bröllopet Han var vår toastmaster. Det var ju självklart tråkigast för dom men det ställer ju även till det lite för oss. Vi skyndade oss att hitta ny solist till "Utan dina andetag" (vår andra solist får sjunga den oxå) och nya toastmastrar (hon blir även toastmadame). Tur att det gick att ordna så snabbt!!
  • Miss Blue

Jahapp så var det min tur att få strul.....
    Fotografen har ändrat tiden vi ska fotograferats helt plötsligt. Jag var osäker och ringde igår för att höra vilken tid vi har, klockan 12 sa hon då. Jag sa jaha men sen när jag la på tänkte jag att det inte kändes som det stämde riktigt..men jag avvaktade och frågade M2B oxå (man har ju massor i huvudet och jag kanske har missat tiden?), men han höll med, vi hade fått tiden 12.30/13.00 och en timme framåt, inte kl 12 som hon sa! Suck nu ska jag ringa när de kommit tillbaka efter lunchen 14 och fråga hur det blir egentligen...
    Var hos min frissa idag och tom hon har 12.30 som tid för fotografering inskrivet för oss (för att hon skulle ha någon tid och gå efter). Ska väl tillägga att vi bokat den här tiden för ETT ÅR sen!!! Fy vad jag hatar att ringa och skälla om sånt här...de har säkert bokat in en fotografering precis efter vår så de inte kan ändra (fast de gjort fel från början!). MOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

• Miss Blue

Jaha nu har jag ringt och de kan bara beklaga, de vet inte vad som hänt, vi måste ha missuppfattat varandra bla bla bla
    Visst det är inget jätteproblem att börja en halvtimme tidigare hos frissan men ÄNDÅ!! De hade naturligtvis uppbokat två brudpar direkt efter vår tid oxå så det blir svårt att flytta på den....
    "Jag ska ta extra bra bilder åt er som kompensation" säger han. Ja det är väl inte mer än rätt säger jag....suck
    Men det funkar, det måste det göra!
    Tur bara att jag kollade tiden NU och att vi inte skulle åkt dit till 12.30......!!!!

• Miss Blue

ÅH vad kul att få hämta klänningen

Jag vill oxå se Sex and the city-filmen, var den bra???
    Hmm bukett, hur såg den ut?? *nyfiken*

LLJÖ skrev 2008-06-19 12:35:03 följande:
    Nu ska jag iväg och hämta min klänning, dock måste den tas upp innan jag kan ta hem den. Den har hängt hos butiken i några veckor men det är ju jättesvårt att hitta en tid att hämta den närt man jobbar betydligt mer än 40-timmars veckor och butikerna har öppettider för hemmafruar... Skämt åsido, nu blir det av!Jag såg Sex and the city i tisdags och hittade buketten jag vill ha på bröllopet, Carries brudbukett är fantastisk. Någon annan som sett den buketten?Brud 080823: Har du beställt via dreambride.se? Våra tärnklänningar beställdes därifrån och vi var med om exakt samma sak. Först skulle klänningarna inte komma, men när vi ville ha pengarna tillbaka så skulle de plötsligt komma...
Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)