• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • johansdotter

Jag använde limstift.
    Funkade suveränt!
    Bröllop 2008 skrev 2008-04-14 10:45:40 följande:

Hejsan! En liten undran om hur ni gjorde med era inbjudningar.I helgen satt vi och klippte och klippte Efter det skulle vi limma, vi hade köpt vanligt papperslim. Men - papprena blir helt buckliga & vågiga av limmet - inte alls så slätt och platt som vi vill ha det!!! Vad använde ni för lim?
  • Bröllop 2008

Jaha, det är nog bättre, vi hade flytande lim. Tack!

• Miss Blue

Vi använde "limtejp", blir som smala remsor som fäster superbra!

• Bröllop 2008

Tack, min M2B ska köpa något av dessa på vägen hem idag.
    Han är ledig tisdag & onsdag - oj vad han kommer få limma dessa dagarna

• Miss Blue

Vi letar med ljus o lykta efter en dj. Alla verkar hitta så billigt, det billigaste vi hittat hittills är 4000kr!!

• LLJÖ

fråga i hobbybutiken efter "bubbelfritt" lim (flytande), det ska vara det bästa enligt de som är lite mer pysselerfarna än jag själv är...

• fru augusti 2008

När är det dags att beställa tårta och blommor?

• AnnaochHenrik

Jösses vad ni har pratat på idag, tjejer!

fru augusti 2008: De flesta av oss här i tråden verkar ju ha fått rådet av florist att beställa blommorna ungefär 4-5 veckor innan bröllopet.

Tårta har jag ingen aning om, då lillasyster är konditor, så jag slipper krångla med beställning av tårta, hon vet redan vad vi vill ha!

Angående lim: Jag pysslar en hel del i vanliga fall, och använder mig gärna av fotofix, små dubbelhäftande bitar på rulle (säljs oftast i en fyrkantig gul förpackning, ungefär 10X10 cm). Syns inte, och sitter jättebra, och är smidigt att hålla på med.Finns i de flesta bokaffärer och pysselbutiker.

• nicolina2008

aahhhaaaaggrrrr Måste få spy lite: Fick frågan om det var ok att ta med en unge FAST vi hade skrivit i still med: Barnfritt. Varför??? blev så ställd av frågan så jag vet inte vad jag svarade riktigt. Hon såg nog på mig att jag inte blev så himla förtjust i att hon frågade och sa snabbt att det kanske kan lösa sig. Hennes barn kommer vara ca 5 månader då...Känns som om man är askall och känslolös bara för att man inte vill ha med en bebis på sitt bröllop.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)