• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • nicolina2008

Miss Blue skrev 2008-04-11 11:35:33 följande:

Den har jag funderat på oxå....Den var faktiskt billigare här än på bröllopsbubblor
    Jag får rapportera om den var bra sen!
  • Miss Blue

Gärna det!
    Ska visa den för M2B och se vad han tycker, jag hittade annars ett fotoalbum på Åhléns vitt med silvermönster på "Elvira"(med vita sidor) som skulle kunna funka, men det kostar 200kr och då är det ju roligare med Bröllopsboken!

nicolina2008 skrev 2008-04-11 12:48:24 följande:
    Miss Blue skrev 2008-04-11 11:35:33 följande:
    Jag får rapportera om den var bra sen!
  • Brud 080823

Nu är jag OROLIG!
    Jag skickade som sagt våra inbjudningar i onsdags, jag pratade med min syster idag....och hon hade inte fått någon än...en kompis bor i närheten och hon fick sin i torsdags!

Usch jag tycker inte om när det blir så här..tänk om det är andra som också inte fått eller får sina....
    Får verkligen hoppas att den dimper ner på måndag hos dem.

• östersund080823

Det är ett superfint paraply. Håller på och letar...
    Tänkte fråga om färgen på paraplyt. Är det väldigt mycket "gulton" i det? Såg att dom skrivit offwhite/creme. Min klänning kommer vara kritvit, så det är därför jag vill veta, så att det inte skär sig för mycket.

AnnaochHenrik skrev 2008-04-10 16:23:00 följande:
    Ja, vi köpte ett samtidigt som vi köpte såpbubblor, från www.brollopsbubblor.se Paraplyet är superfint, och jättestort! Tänkte att det kan bli fint vid fotograferingen vid vackert väder, och funka mot regn ifall det nu, mot alla odds och solbeställningar skulle regna
  • AnnaochHenrik
    östersund080823 skrev 2008-04-12 19:38:52 följande:
    Det är ett superfint paraply. Håller på och letar...Tänkte fråga om färgen på paraplyt. Är det väldigt mycket "gulton" i det? Såg att dom skrivit offwhite/creme. Min klänning kommer vara kritvit, så det är därför jag vill veta, så att det inte skär sig för mycket.
    Svårt att svara på faktiskt...
    Det ser rätt "vaniljgult" ut när det ligger ihopslaget, men när man fäller upp det så att det släpper igenom ljus blir ju färgen mycket ljusare och jag skulle nog kalla färgen näst intill vit i alla fall... Jag TROR inte att det skulle se kontigt ut ihop med en kritvit klänning, men jag törs inte säga säkert...
    Om du vill vara 100% säker så kan jag säkert skicka upp paraplyet tidigare än jag tänkt så kan du få titta på det och bestämma sen om du ska beställa ett eller inte. (hade tänkt ha med det när vi kör upp ett par veckor innan bröllopet, men jag kan lika gärna skicka det med mammsen som ska hälsa på vid midsommar). Hojta till i såna fall, det är inga problem alls!
  • östersund080823

Det låter super om du kunde skicka det med din mamma så kan jag kolla på det! Tack så mycket.

• Miss Blue

Hej brudar!
    Hur går det för alla?
    Vi håller på och pular med monogramljusen och placeringskorten. Hur gör ni med bordsplaceringstavla?? Jag funderar på att göra varianten de gjorde i Bröllopsbonanza (anslagstavla klädd med sammetstyg, klistra dit bord och nåla dit namnlappar på gästerna - lätt att ändra vid behov, sen kan man ju dekorera mer på tavlan om man vill).
    Hmm har inte bestämt mig än men det lutar åt det, enkelt och billigt

• Miss Blue

Tänk i morgon är det 130 dagar kvar till bröllopet!!!!!! (har räknare på weddingannouncerhemsidan)

• nicolina2008

Ja, nu är det verkligen inte långt kvar!!! Träffade m2b släkt igår och de blev en del prat om bröllopet. Känns jätteroligt och jag längtar!!!!!

• Bröllop 2008

Hejsan! En liten undran om hur ni gjorde med era inbjudningar.

I helgen satt vi och klippte och klippte Efter det skulle vi limma, vi hade köpt vanligt papperslim. Men - papprena blir helt buckliga & vågiga av limmet - inte alls så slätt och platt som vi vill ha det!!!

Vad använde ni för lim?

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)