• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Bröllop 2008

AnnaochHenrik, Tack, då känner jag inte så stor press att jag måste ha det bokat.

• Miss Blue

Jag har "bokat" min florist och de har fått bilder på den bukett som jag ska ha + coursage
    Jag har fått pris på ca 1700 för min brudbukett, 2 tärnbuketter & 2 coursage.
    Men jag kommer att beställa blommorna precis som ni andra ca 1 månad innan för att få de blommor jag vill ha (i rätt nyans osv). Har liksom lagt in en "förbokning" än så länge....

• saragran

nicolina2008

Bröllopet är ute på Dalarö, men jag kommer sova i vår lägenhet i centrala Stockholm natten innan. Några bra tips?! :)

• nicolina2008

sara: Kanske gå på centralbadet eller likande, eller något spa om mysa med tärnan.

• Brud 080823

Nu är våra inbjudningar skickade, gått runt och varit lite halvpirrig hela dagen sen jag lämnade in dem hos posten

Undrar vad alla tycker om dem???
    Och undrar hur snabbt någon kommer ringa angående dem?? hihi så roligt!

• AnnaochHenrik

Brud 080823: Å, spännande att vänta på reaktioner på inbjudningarna!
    Sambon sa häromdagen: "Undrar hur många kylskåp i Sverige vår inbjudan sitter uppsatt på"

• Miss Blue

Man blir nog rätt härdad under bröllopsplaneringen tror jag, vi har fått vara med om ganska mycket under planeringens gång och än är vi inte i hamn
    *tärnor som hoppar av (det har löst sig)
    *begravning utav bästa kompisens man
    *vår präst ska åtalas (har pratat med församlingen, vi avvaktar)
    *vår festlokal ska säljas (inte heller klart hur det blir, kommunen äger idag och ska sälja, de vi bokat av säger att vår bokning står kvar oavsett men vem vet??)
    *vi har ingen musik för min M2B har väntat för länge med att beställa Dj in a box (jag släpper det nu, han får helt enkelt lösa det själv, har haft sååå god tid på sig!!!)

Igår slet jag mitt hår, idag känner jag bara jaha det får väl lösa sig. Huvudsaken att vi blir gifta, ring har vi hemma i tryggt förvar, kyrkan står kvar och vi älskar varandra - behövs det mer?
    Man blir nog härdad!!!!

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Känner igen mig i det där, vi har ju också haft våra hinder under bröllopsplaneringen!
    Men det som aldrig ändrats är hur kul det känns att vi faktiskt ska gifta oss, man får fokusera på det!

Sambon var världens gulligaste förra veckan, när jag hade varit hos läkare och allt kändes hopplöst (det löste sig ett par dagar efter, när provsvaren kom, men just den kvällen var jag bara bedrövad). Då kommer han och ger mig en kram och frågar: "Vill du prova vigselringen?" och så hämtade han fram den ur sina gömmor så att jag fick prova den en stund... Snacka om att veta vad som gör mig glad!

• Miss Blue

Vad gulligt!

Det är tur att vi har så gulliga och omtänksamma sambos!
    Jag kände i måndags att jag hade god lust att lägga ner hela planeringen och strunta i bröllopet, inte för att jag tvekar att gifta mig med honom utan för att det varit såå många motgångar under tidens gång, så man börjar att fundera om det är värt allt jobb och möda som det ändå är!
    Men jag VET att jag kommer att ångra mig om vi struntar i festligheterna och drar iväg själv - jag kommer ångra mig resten utav mitt liv!
    Nu vet jag inte riktigt vad som finns kvar att faljera?!?? Cateringfirman går omkull, kyrkan får vattenskador, våra kläder brinner upp hos hyrfirman!?!?!?!?!?!?!?!?

• nicolina2008

Tjejer ni ska se att det ordnar sig! Det är ju ett tag kvar iallafall. Jag är övertygad om att vi alla 080823 par kommer få den bästa dagen!!

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)