• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Höhöhö på dig själv... Jag drömmer mardrömmar om italiensk marmor och svulstig inredning... *kräks lite i papperskorgen*

Frujj: Träningsvärk mellan benen... Ja då vet man ju vad herrskapet gjorde i helgen då... Höhöhö Skämt å sido. Låter inte bekvämt. Vi kan oja oss tillsammans!

• Linum

Gästsäng är mycket bättre än en gästsoffa.

Hade sparat sängen och gjort om den till soffa med stooora härliga kuddar i vackra färger (precis som abbe säger).

70-talssoffa var inte ens snyggt på 70-talet

Om du prompt ska spara den, så klä i alla fall om den. Fast då är det billigare att slänga soffan och uppgradera sängen till soffa.

Snurrlina spekulerar.

• Linum

Tezz: I vår sommarstuga hade vi sängar/soffor ståendes längs väggen i vardagsrummet vid matbordet. Madrasserna var inklädda (går att göra med ett vanligt överkast) och längs bakkanten fanns 60x60 kuddar som var ganska tjocka. Testa det!

• Linum

Utgår från att rött är när man inte kan?

• Linum

Tezz: Önska dig en symaskin i inflyttningspresent (om du inte redan har en). Kan göra under för inredningsekonomin. Lära sig att sy kan ALLA göra.

...sedan underlättar det ju att man har en svärmor som är textillärare..

• Linum

Bara ett tips.

Lite billigare än att lämna in allt eller köpa färdigt.

• Linum

Godmorgon. Hemmajobb idag igen.

Det beror så mycket på hur jag känner mig när jag går upp ur sängen. Har jag jätteont är det ingen idé att vänta tills det går över, för det tar för lång tid.

Nu ska jag jobba hårt!

• Linum

Låter härligt, abbe. Hoppas att det blir ett lyckat kalas imorgon.

• Linum

Här var det tyst idag. Alledels för fint väder. Ni sitter säkert och smaskar glass alliphop

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....