• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Åh, flädersaft som är så gott!

Idag kommer min mamma hit och hälsar på. Utnyttjar pensionat Kallebäck litegrand

Tänk om jag fortfarande inte kan gå när vi åker till Spanien i mitten av Juli. Det spelar ju ingen större roll när man bara ska ligga på stranden, men de 2 dagarna i Barca blir ju lite värre.. De tre pojkarna får väl bära omkring på mig *ler åt tanken eftersom den ena pojken är typ 10 cm kortare än jag och jättetunn*

• Linum

Jag har inte varit hos doktorn det senaste. Bara hos kiropraktorn. Får väl ringa dit imorgon igen och be att få komma dit. De borde ju snart vilja röntga mig.

• Linum

Jag har ingen aning om de gör så! Jag kan ju inte bara ringa och säga: "Jag vill att ni står för mina läkarkostnader". Känns väl lite sådär va?..

Visste inte ens att företag stod för sådana kostnader.

• Linum

Och hur kan det bli billigare för företaget att jag jobbar än att jag är sjukskriven?

• Linum

Ja. Previa i Habo... Men det måste väl ändå funka med Borås också?

Utdrag från intranätet:

Företagsläkare finns tillgänglig på Previa i Habo Tisdagar eller på Previa i Jönköping övriga dagar.

All tid till företagsläkare finansieras av Företaget utan subventioner. På grund av den höga kostnaden kan tid endast beställas via teamledaren eller närmaste chef. I tveksamma fall skall Personalavdelningen konsulteras. Den som uteblir från läkarbesök, utan att avanmäla sig senast föregående dag, riskerar att bli betalningsskyldig till Previa. Landstinget tillämpar samma princip.

Tidsbeställningar sker måndagar-fredag 08.00-10.00 via Previa Jönköping, tel: 036-31 34 00.
    Previa har en hemsida på nätet: www.previa.se
    Lokal information om Previa finns under "Previa nära dig".

• Linum

Ok. Jag får klura lite på det. Skå kolla upp det imorgon.

• Linum

...och här är det inte slut på eländet...

Igår eftermiddag blev M påkörd bakifrån på väg hem från jobbet ute på Hisingen. Kom in med ambulans till Mölndal vid kl 17. Jag kom dit vid 18 och var sedan där till kl 0200... Han ligger kvar för observation eftersom de på magnetröntgen hittade några svaga strimmor längs ryggraden som inte behöver betyda något, men som också kan vara sprickor. Bilen mår dock efter omständigheterna ganska väl

Jag tänkte gå och gömma mig i garderoben ett tag. Köpa några trisslotter och sitta där och lurapassa på en högvinst, för nu kan det väl knappast hända mer olyckor och sjukdomar i de här faniljen...

*suckar och skrattar åt eländet*

• Linum

Addiz: Det tycker jag låter helt toppen!

• Linum

Han väntar på ronden just nu. Jag ska åka dit om en liten stund. Hoppas hoppas att det inte är något fel. Just nu är han mest trött på att ha stödkrage på sig... Han mår nog bättre än han känner sig tror jag.

• Linum

Grattis Tezz!!! Från oss båda

Jag har varit och hämtat M på sjukhuset nu. Han mår efter omständigheterna ganska bra - stel i musklerna. Det ska inte vara något övrigt fel på honom (förutom att han är alldeles för söt för sitt eget bästa då...)

Han hälsar och tackar er alla för omtanken!

Tack för att ni finns, gullungar!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....