• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Har KappAhls chefsdesigner fått malaria eller?... Så mycket tantiga och sketfula kläder på ett ställe har jag aldrig någonsin sett innan... Blä.

Har kollat på sängar på Princessbädden ute i Jonsered idag. Får köpa nya sängar snart. Ingen kommentar. Men de gnisslar.

Annars allt bra med alla? Vi träffas ju snart igen tack och lov

Kramis

• Linum

Sitter här hemma idag och har svinont i ryggen. Börjar bli van, eftersom jag haft det i typ 2 veckor nu. Nu är det dock extremt illa efter två dagars konferens och bilåkande fram och tillbaka mellan Bollebygd/Borås/Habo... Ska till en naprapat imorgon. Hoppas att han kan hjälpa mig.

Tezz: Vad är det för jobb du har sökt?!

• Linum

Nides:

Bra rimmat!!!

Håller med Tezz om "Detta ger dig stort välbehag, Tyvärr bara under en dag". Du kanske kan skriva:

Detta ger dig stort välbehag
    Om än bara för en dag

eller

Känslan av välbehag
    följer dessutom med under en hel dag

-------

I eftermiddag kommer vära nya sängar! Impulsköpte dem i söndags... Kommer att bli kanon (hoppas jag...).

• Linum

Hej på er!

Hemma idag igen. Ryggen har varit fruktansvärd i helgen... Jag fick sittförbud i torsdags när jag var hos naprapaten som knäckte ryggen på mig. Nu har muskelsmärtan lagt sig (heja Voltaren Gel!). Istället har jag en hemsk ischiassmärta från nacken och ner i höger ben.

Har läst på lite, och tror efter det på diskbråck...

Buhuu.

Missarna försöker muntra upp mig genom att ligga nära och kurra extra högt.

Addiz: Välkommen hem! Hoppas på en redogörelse senare

• Linum

Ingen här?

Hepp.

Igår firade vi 6 månader. Promenad på stan, lunch på Da Matteo, ost och vin och en bra film på kvällen. Precis som det ska vara.

När var det vi skulle till Bauti? Minnet är guppyaktigt hos mig för tillfället (eller om det nu är hela tiden.,.. hmm... kommer inte ihåg hur det var..)

• Linum

Lite stimulans...

Jag kan berätta en rolig grej!

Mina föräldrar var ute och käkade förra veckan här i Göteborg. När notan kom in frågade servitrisen min pappa om han ville ha kvittot. "Ja, det är nog bäst" sa pappa. "Så att jag kan visa det för min fru". Servitrisen bara stirrade på mamma och pappa och gick därifrån. Haha. Min pappa är himla duktig på att driva med folk! Servitrisen trodde nog att pappa var ute och prasslade..

Fniss.

• Linum

Jag har tid hos en nappapparat (det var ett mycket roligare ord!) på torsdag igen. Jag är ju van vid ond rygg. Har väl haft det sedan gymnasiet. Man får leva med det helt enkelt. Röra på sig mycket, låta bli att sitta så mycket man kan, äta tabletter om det blir för j*vligt.

Amputation. Hmmm. Undrar hur jag ser ut utan kors/ländrygg. Betydligt kortare i alla fall! Tänk axlarna direkt på höftpartiet... Hahaha!

• Linum

Tezz: En av våra gamla favvisar: Maid in Manhattan. En typisk gladfilm!

Filmtips kommer här: Det går en film på bio nu som heter WAZ (egentligen "dubbelve-delta-zäta"). Den är riktigt bra! Stellan Skarsgård spelar hårdkokt polis i NY. Blodig och ruskig men riktigt bra. Finns en djupare mening i filmen än vad man tror.

• Linum

Tezz: Man ska aldrig se det som att man ringer och tjatar. Man visar bara sitt intresse. Du har en väldigt trevlig telefonröst (ganska essentiellt, eller hur?). Ringer du och gör ett bra intryck nu så kommer de ihåg dig.

• Linum

Nu ska jag snart ta en promenad med min granne.

Tjingeling!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....