• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Hej
    Den tjejen som ska sminka mig tar 700kr inkl konsultation. Hon är ganska nyutbildad makeupartist. Hon kommer hem till mig veckan innan och provsminkar, sedan kommer hon till frissan och gör sminket där på den stora dagen. Tycker du det låter intressant kan du få hennes nummer. Vet att hon har någon brudsminkning till att göra i sommar.

Jen82 skrev 2008-06-09 16:27:36 följande:
    Hej tjejer.Vart ska ni göra er make up???Jag har bokat in mig på Ego. Men jag tror inte jag kan ta deras smink.Tålde inte mineral sminket i från Everyday nämligen.Hjälp vet ni någon annan i Lund för ca 500kr?Tack
  • labbråttan83

En sminkning på Make up store kostar 495:- och de är jätteduktiga! Var där själv för en lektion i brudsminkning för 2 v sedan.

Jen82 skrev 2008-06-09 16:27:36 följande:
    Hej tjejer.Vart ska ni göra er make up???Jag har bokat in mig på Ego. Men jag tror inte jag kan ta deras smink.Tålde inte mineral sminket i från Everyday nämligen.Hjälp vet ni någon annan i Lund för ca 500kr?Tack
  • Embo81

Idag har vi haft samtal med prästen, en jättegullig tjej som blev prästvigd igår -första dagen på jobbet idag! Kändes verkligen som om hon förstod vad vi ville och hon hade en nyare syn på vigseln. Tre psalmer blev det minsann, fast att vi hade bestämt att vi skulle ha max två...men det känns jättebra (den ena psalmen ska bara spelas på trumpet hade vi tänkt). Inga bekymmer med musik på cd eller val av utgångsmusik för den delen heller. Det enda hon inte höll med oss om var fotograferingen under vigslen, hon ville att fotograferingen skulle ske enbart vid in och utmarsch och att det endast var fotografens som fick ta under vigslen, men det var vi inte helt med på. Kompromissen blev att det får fottas hela tiden förutom under vigselakten (hon sa att den stunden ska inte störas av blixtar och annat, samt att "publiken" inte ska hålla på med annat då tex foto, utan ha uppmärksamheten på oss eftersom den stunden får man aldrig igen och att den är så känslosam och fin).

• Embo81

Idag har vi haft samtal med prästen, en jättegullig tjej som blev prästvigd igår -första dagen på jobbet idag! Kändes verkligen som om hon förstod vad vi ville och hon hade en nyare syn på vigseln. Tre psalmer blev det minsann, fast att vi hade bestämt att vi skulle ha max två...men det känns jättebra (den ena psalmen ska bara spelas på trumpet hade vi tänkt). Inga bekymmer med musik på cd eller val av utgångsmusik för den delen heller. Det enda hon inte höll med oss om var fotograferingen under vigslen, hon ville att fotograferingen skulle ske enbart vid in och utmarsch och att det endast var fotografens som fick ta under vigslen, men det var vi inte helt med på. Kompromissen blev att det får fottas hela tiden förutom under vigselakten (hon sa att den stunden ska inte störas av blixtar och annat, samt att "publiken" inte ska hålla på med annat då tex foto, utan ha uppmärksamheten på oss eftersom den stunden får man aldrig igen och att den är så känslosam och fin).

• Embo81

• Anja 19 juli 2008

Oj Embo du vill VERKLIGEN berätta detta för oss

Låter toppen tycker jag! Hoppas att vår präst oxå har en nyare syn på det hela, men det tvivlar jag på. Man i medelåldern? (är jag fördomsfull eller vad, hehe)...

• Embo81

Japp, ville verkligen att ni skulle se, njä, vet inte varför det kom tre gånger?! Ibland hakar det upp sig lite här!

Vi hade redan kollat ut vilka psalmer, solosång, löften osv som vi ville ha och var rätt betsämde på det, hon kände kanske att det inte var "lönt" att tycka något?! prova samma taktik!?!

• Anja 19 juli 2008

Hörni

jag har blvit av med alla grejor som jag sparat ner, fattar inte hur, till festprogrammet, grrrr...

Så skulle ni SNÄLLA vilja maila till mig om ni vill dela med er utav era festprogramsinnehåll!

Vore såååå gulligt! Satte mig nu för att fixa dem och, eeeh, var ÄR allt lixom!

anjaoemil@hotmail.com

Skulle bli sååååå glad!

• a wife to be

Hur har ni gjort när ni har kollat på ringar, har eran m2b varit med eller har ni kollat själva? Jag frågade min m2b igår om han vill följa med, men han tyckte inte det behövdes, det är ju jag som ska bära ringen hela livet och då får jag bestämma själv, och pengar är inget hinder sa han...mmmmm trevligt

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4