• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Fröken Planera

Embo, vad kul att er präst verkar så modern. Jag vet ju inte alls vad som väntar oss med vår präst, vi får ju inte träffa honom förrän söndagen innan vår vigsel(!). Känns inte så jättebra, måste jag erkänna. Jag ska ringa honom efter jobbet och höra vad han har för inställning till vigseln och hoppas på att vi får igenom våra psalmer..

Anja. Har nu du åxå blivit av med festprogram???? Jag är skitnervös att det ska hända oss, så det där får Sonny sköta, han har lättare för att kontrollera sitt humör. Går något fel när jag gör det så lär jag ju slänga ut datorn..

• Fröken Planera

Nu har jag hittat noterna på sångerna som solisten ska sjunga. Det blev "Med hjärtats egna ord" (har varit bestämt hela tiden)
    & "Av längtan till dig" (Bestämdes igår kväll, äntligen.)
    Igår fick vi även alla grejer vi beställt från Calligrafen, så Kevin har gått runt i lägenheten och övat på hur han ska hålla kudden. Det sista, och enligt honom själv det bästa alternativet, så tänker han hålla den i ena handen längs med benet medan han står så där jättecoolt som bara han kan göra, sen ska han säga "Ta emot, pappa" så ska han slänga den till Sonny. Behöver jag nämna att vi inte är helt överens???

• a wife to be

Hahaha, det lär ju bli ngt alla kommer ihåg från bröllopet! Lite cooolt tycker jag

• Fröken Planera

Jo, i och för sig. Men det är väl kanske inte det man tänkt sig när man beställde kudden.. Men visst är det bra att han kommer med egna idéer.
    a wife to be skrev 2008-06-10 09:39:58 följande:

Hahaha, det lär ju bli ngt alla kommer ihåg från bröllopet! Lite cooolt tycker jag
  • Anja 19 juli 2008

Fröken Planera

tycker det är en fantastisk idé utav din kreative son

Hade faktiskt på fullaste allvar varit lite coolt. Ska föreslå detta för Emil som ju ska bära våra ringar, hihi...

• Anja 19 juli 2008

Åh så skönt, Daniel kom hem på lunchen och tillsammans har vi nu suttit och fixat hela bordsplaceringen. var riktigt kul att sitta o göra det tillsammans och det är så jä..la skönt att det blev bra.

jag läste även gästrimmen för honom (har ej fått tillfälle innan) coh han tyckte att dom var jättebra. Sååå kul! Fast vi blev ju inte klara på långa vägar. Vi kom till knappt hälften av gästerna i söndags när vi höll på, jag o mina väninnor.

Men åh så nöjd jag är att vi har gjort gästrim. Så jä..la roligt

Nu ska jag snart slänga mig i duschen. Ska ju iväg på konsultation till floristen kl.14. ska bli superspännande och roligt verkligen!

• Fröken Planera

Visst är det skönt att ha bordsplaceringen klar, Anja. Det känns som att en av stenarna lyfts bort.. Nu är det bara stenen för vigselprogram och festprogram kvar.. Vi måste ha allt klart senast mitten på vecka 26, eftersom han som hjälper oss med det ska på semester sen..

• Fröken Planera

Vi fick ju våra såpbubblor igår.. Är det någon som vet hur mycket sidenband man ska beräkna per flaska??? Tänkte handla det idag, så jag kan pyssla med det ikväll..

• labbråttan83

Vi hade nära blivit av med ett par till vårt bröllop! De tackade ja långt innan osa (tog ledigt från jobbet etc) men förvirrad som min m2bs kompis är hade han glömt bort att det var NU till helgen det var dags (och hans chef hade såklart inte påminnt honom att han var ledig på lördag...fast det är ju inte riktigt hans jobb)!!!

Det var väldigt kul att höra konversationen på högtalartelefonen:
    M2b skämtsamt: Ja, nu kommer ni väl på lördag?
    Kompis: Vadå? Har vi bestämt ngt?
    M2b: Hallå, du vet, vi gifter oss!
    Kompis: Ja f-n, det var nu i juni, ja, shit. Det hade jag ju helt glömt bort (allvarlig).
    M2b (ej förvånad men trött): Ja, på lördag kl 15.
    Kompis: Ja ja men visst kommer vi. Till tjejen: Du fixar present va? Jag kommer inte hinna. Till m2b igen: Det var Rådhuset ni skulle vara i?
    M2b (fortfarande mkt trött i rösten) : Neeeeej, Kyrkheddinge, hemvärnsgården, buss 174.

osv

Behöver man säga att hans kompis är lite speciell??? De är barndomskompisar och jättebra vänner men killen har lite annorlunda prioriteringar om man säger så...

Det är i alla fall en tröst att det finns dem som är mer förvirrade än mig för tillfället

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4