• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Anja 19 juli 2008

Nu har jag blivit sminkad. Måste erkänna att jag inte känner mig helt 100%. Men jag kände mig liiite nöjdare när jag själv tunnat ut kajalstrecken och så tror jag att jag ska be att få lägg mascaran själv (jag bara blinkar när någon annan gör det o då blir det inte bra). På bilden som är tagen utomhus ser det bättre ut tycker jag och där jag har jag lagt på mitt eget läppglans. Det hon satte på mig hade inte den nyans jag tänkt mig, men hon sa att jag skulle skriva ner ALLT jag kände coh tänkt efter att jag kollat in mig själv i lugn o ro och så gör hon det precis så på den stora dagen så det kommer nog bli jättebra.

Hon ska även lägga på något som gör att huden ej fettar sig, på dagen B

Den ena bilden är tagen inne på espressohouse lilla toalett *asg*.

Den andra tog jag utomhus precis vid Jättekul, haha. såg säkert helt normalt ut m en person som stod mot väggen o tog foto på sig själv. Ville ju ha både inomhus o utomhusbild, hehe...

Säg väldigt gärna helt ärligt vad ni tänker o tycker! Bilder i galleriet alltså.

• Anja 19 juli 2008

Ingen här ikväll?

Embo, hur var valskursen?

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 22:45:11 följande:

Ingen här ikväll? Embo, hur var valskursen?
    Jorå jag e precis inkommen men bara för en kort stund...

Såg bilderna och dom var super bra... Det rosa e kanske lite nja jag vet inte... Helt ok men inte 100% Det andra gillade jag bättre.

Jag ska ju ha lösögonfransar då jag bara har stumpar till fransar...
  • Anja 19 juli 2008

Äh Anettan va f..n...

jag som tycker det är så enormt mkt finare m det rosa!!! Det andra är ju aprikost o skär sig mot hela färgtemat

Jag älskar ju det rosa läppglanset *asg*

(är ju den rosa typ jag ÄR, jag har ALDRIG något som går i rött eller aprikost)

• Anettan73

Jag tyckte bara att läpparna har en mer naturlig färg på bilden.. Jag e jätte mesig med sådant.

Det rosa e fint men enl mig inte 100%

Det hon sade till mig var att du ska ha det så som du vill ha det, du ska trivas med det.. Sen at dom som sminkar får styra upp det lite e ju en annan sak. Men trivs du bäst med det så ska du ha det så... Annars så kommer du att reta dig.

Jag ska gå in o kolla igen..

• Anettan73

Super svårt.. Jag har en bärbar dator och när jag vinklar skärman så att bilden blir lite mörkare så e det super... Men när jag vinklar upp den så att det blir ljusare igen så e d helt ok...

• Anja 19 juli 2008

Alltså hon sminkade ju mig med ett ljusrosa läppstift för hon tyckte oxå att jag klädde bäst i rosa, jag har ju rosa bukett, rosa ögonskugga osv men av någon anledning så lyser lixom läppennan igenom för mkt. så hennes läppstift (det hon satte på, som faktiskt VAR helt rosa) blev inte rosa på mig.

Men hon tyckte absolut att färgtemat skulle följas på mig för hon sa att jag klädde perfekt i rosa

• Anja 19 juli 2008

anettan aaah då kanske färgerna blir lite tokiga hos dig!

så att du EGENTLIGEN verkligen oxå tycker att det rosa är absolut SNYGGAST moooaaaahahahahaha...

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 23:06:11 följande:

anettan aaah då kanske färgerna blir lite tokiga hos dig! så att du EGENTLIGEN verkligen oxå tycker att det rosa är absolut SNYGGAST moooaaaahahahahaha...
    Ja om jag vinklade skärmen... Svårt att förklara. Men jag har mrkt att färger inte alls stämmer ibland.. Allt beror på hur skärmen är..
  • SNOTCROW

Anja, jag tittade på din sminkning. Till att börja med: tycker det är snyggt och smakfullt! Personligen så gillar jag läppglans och -stift som ger lite mörkare färg än själva läpparna. Du gillade inte det aprikosa, så jag hade varit nyfiken på hur en mörkare rosa hade sett ut. Annars - jättefint :)

Själv har jag bokat tid på Make-Up Store, och undrar om jag ska betala lika mycket till (495) för en provsminkning. Där får man ju också grejer för hela summan, men är det värt det? Jag litar på deras kunskap, men det har väl med trygghet att göra.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4