• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • SNOTCROW

Flamora:
    Nej, men den har stått som inspiration! Min svärfarsas tjej är skräddare och designar och syr en klänning åt mig, efter mina önskemål. Jag ska få se version två av skisserna i helgen och är MYCKET nyfiken. :)

• Flamora

Vad spännande. Kul att ha nåt som ingen annan har.

• Flamora

Attans! Inget mer EM för Sverige. Tråååååkigt.

Fy vad svårt det ska va att hitta strumpor. Ville ha sådana som Anja har köpt, stockings, inte stay-ups och så ska dom va champagne med ivoryspets. Slut på varenda en hemsida jag har kollat. Mailade dreambride, men hon väntar på svar från sin leverantör och det ser ju inte så ljust ut. Till slut hittade jag en brittisk sida som säljer dessa strumpor och de fanns!!! Blev så ivirg att jag genast beställde två par ett par i S och ett i M. Har stl S i vanliga fall, men det stod att de var för dem som är 150-160 cl långa och jag e 166. Tog ändå ett par S för säkerhets skull

• ingenjörsbruden
    Flamora skrev 2008-06-18 23:29:43 följande:
    Attans! Inget mer EM för Sverige. Tråååååkigt.
    Jäkla match....blev så upprörd o förbannad så jag släpade in Peter i sovrummet i halvlek...... MYCKET bättre än matchen!!
  • Embo81

En del dagar är det nog lika bra att bara gå och lägga sig igen, var och tog cellprov imorse -vet i fan hur hon lyckades med pang sa det så klämde hon livmodertappen mellan specclumet och depressorn -AJ! ojdå, förlåt sa hon... Sen kom jag hem och försökte boka boende till nästa vecka, ska till gbg (min syrra ska operaras där upp, ganska stor operation) fullt på alla ställe med vettiga priser, har ingen större lust att lägga 1000 spänn natten på hotell. Sen har jag försökt få tag i tjejen som gör fixa min naglar -hon har helt gått under jorden. Gudsmeden som ska göra våra ringa är oxå puts borta. Nageltjejen och gudsmeden är bästa vänner och jag misstänker att de tagit handpenningen för ringarna och dragit till Thailand och sitter och skrattar på en vit strand...

• Fröken Planera

Shit Embo!!! Hur mycket fick ni lägga i handpenning egentligen om 2 pers kan ta sig till Thailand????

Nä, gå och lägg dig igen, så blir det bättre i morgon.
    Men först tycker jag att du ska anmäla barnmorskan för misshandel!!!

Embo81 skrev 2008-06-19 10:44:02 följande:
    En del dagar är det nog lika bra att bara gå och lägga sig igen, var och tog cellprov imorse -vet i fan hur hon lyckades med pang sa det så klämde hon livmodertappen mellan specclumet och depressorn -AJ! ojdå, förlåt sa hon... Sen kom jag hem och försökte boka boende till nästa vecka, ska till gbg (min syrra ska operaras där upp, ganska stor operation) fullt på alla ställe med vettiga priser, har ingen större lust att lägga 1000 spänn natten på hotell. Sen har jag försökt få tag i tjejen som gör fixa min naglar -hon har helt gått under jorden. Gudsmeden som ska göra våra ringa är oxå puts borta. Nageltjejen och gudsmeden är bästa vänner och jag misstänker att de tagit handpenningen för ringarna och dragit till Thailand och sitter och skrattar på en vit strand...
  • Embo81

Gudsmeden har inte dragit, hon ringde precis och sa att det dröjer NÅGON vecka till innan jag får min ring

• Fröken Planera

ok, du har alltså BARA blivit av med din nagelteknolog... Hon kanske itne hör telefonen för att hon har dammsugaren igång...

• Embo81

Ska klirra en ny nagelteknolog, den första ha härmed fått sparken...

Någon som har någon bra lek till midsommar, har blivit utsedd till lektant och kan inte komma på något kul (har haft lektantsrollen de senast 5 midsomrarna, känner mig lite uttömd på kul idéer!)

• Fröken Planera

Embo. Tipsrunda med frågor om alla festdeltagarna brukar ju funka.. Kanske lite uttjatat och tajt med tid, om man ska få ihop något dagen innan.. Jag förstår helt plötsligt varför JAG aldrig blir utvald till lektant.. Jag är verkligen kass på sånt här,..

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4