Inlägg från: Anettan73 |Visa alla inlägg
  • Anettan73

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Fröken Planera skrev 2008-06-02 11:27:39 följande:

Min ring har kommit, min ring har kommit, min ring har kommit, min ring har kommit!!!!! iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiDe ringde just från Sundelius och sa att den kommit, men jag kan inte hämta den förrän imorgon!!!! Funderar på att åka inom efter jobbet bara för att titta på den!!!
    Vi måste nog oxå beställa våra

Jag har gjort en provdukning, en rätt slarvig sådan. Men jag e inte nöjd. Vet inte iheller vart jag ska lägga servetten. E inne på att ha festhäftena under knivarna och servetten på talriken men favorsen framför.
  • Anettan73

Har inte tänkt så mycket på vad det ska stå... Hans namn o datum är något som ska få plats ialla fall..

• Anettan73

Fröken Planera skrev 2008-06-02 18:05:23 följande:

Mne om jag ska ha med allt, så måste de ta bort karatantalet, men det spelar väl ingen roll, eller tänker jag fel nu???
    Hade jag inte brytt mig på...
  • Anettan73

Hi hi hi Tobbe kommer ju att bli tagen på fredag och han anar sååå mycket oråd pga av att hans bror bad honom att komma över för att bära lite bräder då han skulle bygga en friggebod.. JAg började nästan as garva för alla som känner honom vet att han inte bygger en sådan utan han köper den uppmonterad och klar inget annat... Så igår fick jag smyg ringa och säga att dom får ändra planerna och ta honom innan han kommit till sin bror...

Vet någon här när era m2b ska bli tagna???

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:25:52 följande:

labbråttanwow det är NÄRA!!! ni är modiga... egna löften, gulp... jag vill säga så LITE som möjligt där framme. Har panik bara över att behöva säga ja inför alla. Just ordet JA låter så jä..la fånigt. Man kan lixom inte säga det på skånska, låter ju töntigt och då blir det ett sånt där ÖVERTYDLIGT jaaaaa istället. Fy, det går inte säga ens JA och låta naturlig!!!Vad duktig du är som fått ihop festhäftena... förstår att du kälnner lite panik men allt kommer ordna sig...
    Det bröllopet vi var på ihelgen så sade de inte JA på skånska och det tyckte jag lät knepigt... Det första jag reagerade på...
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:28:13 följande:

Anettan73jag får ju inte veta när de ska ta daniel och han får inte veta när de ska ta mig...våra vänner har ju fått för sig att vi har en PAKT. Är så jä..la löjligt att jag faktiskt blir sjukt irriterad.Man vill väl för f...n inte veta när ens möhippa blir, men man vill gärna kunna planera in när ens sambos svensexa är för då blir man ju ensam m alla vardagsbestyr. Tror inte ens att daniels vänner har en jä..la aning om att jag jobbar många helger så tji får ju dom ifall de dyker upp en dag när daniel är ensamma m barnen.så jä..la respektlöst att inte tala om för den respektive just när man har det som vi har det. Usch eldar upp mig här nu känner jag...
    Den möhippan jag var på i april så blev båda tagna samma dag. Vi fixade med barnvakter o hundvakter mm mm
    Hon visste hans men han visste inte hennes så när vi hade uppslutningen på kvällen såg han ut som ett stort frågetecken och frågade helt stirrigt var hon hade gjort av barn o hund...

Så du ska se tärnor mm har mer koll än vad man tror... Ja inte hennes tärnor då utan det var deras toastmadame o toastmaster som fixade det..
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:29:24 följande:

Mmm det låter skitfånigt men jag tycker verkligen att det låter ÄNNU mer korkat på skånska.Man ska ju lixom tala HÖGT och tydligt så alla hör o så m lite eftertryck och ett långt A på ett skånskt JA blir apfult!

Bara när du förklarar det... Du får det till att låta som om du ska ha en malodi bakom
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 10:34:42 följande:

ja men alltså JAG vet att mina toastmistresses har koll och jag vet att de har fixat barnvakt eftersom daniel jobbar alla helger då jag inte jobbar.Men jag vet faktiskt for a fact att daniels polare inte har en susning. Min ena toastmistress hade sagt t daniels bästa polare att vi har ordnat allt inför Anjas möhippa så ni får ju tänka på att ordna allt inför Daniels svensexa.Jag vet oxå att min ena toastmistress är HELT EMOT att man sammanför svensexa och möhippa, det har vi talat om förr. Så det vet jag att de absolut inte kommer göra. Mina tjejkompisar har ingen aning om när daniels vänner kommer att ta honom.
    Tror du

D e ju en smaksak. Vi förde ihop dom iom de skulle sova på hotell inne i Malmö och för att för en gångsskull kunna få tillbringa en natt själv med frukost på sängen mm mm mm
  • Anettan73

Tobbe vet med näär ajg blir hämtad. Men va fan jag tar dagen som den är. Jag har bestämt mig för att utrymma tidigare än Tobbe... Och hålla mig borta. Jag gör en kupp utifall det blir samma dag... Så kan dom få lång näsa. JAg planarar med mig själv nu bara. Kan ju inte lita på Tobbe ju

• Anettan73
    labbråttan83 skrev 2008-06-03 11:46:43 följande:
    Ha ha det gjorde vi i helgen också Vi höll på att skratta ihjäl oss ett tag, jag är 1,68, han är 1,96 så det är inte lätt att få till det snyggt
    Ha ha ha ha..

Jag har inte tänkt tanken bara....

Vet bara att jag ska in o säga ja och sen ut igen

Kyss med tunga i kyrkan... Nääää d e inte jag heller direkt inne på... Kan inte slaffsa så... Inte just då i varjefall...
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4