• Hvidbrud

-5 kg

jag har också varit sjuk i över en vecka. Hade kommit igång så bra. Gjorde Pilates framför tvn varge morgon i en halvtimme innan frukost. Äter mindre portioner och tre gånger om dagen. Massor av grönsaker. Men nu har jag hostat och haft ont i halsen och bara legat på soffan och degat...
    Men idag har jag kört programmet igen, ska käka min lyxiga frukost- älskar frukt, youghurt och en god musli med nötter i.
    har ledigt idag, så jag ska nog cykla en runda i stan, kanske gå runt sjöarna här i köpenhamn i solen. Det är alltid härligt. Men jag ska inte ta i för mycket, hostar liiite fortfarande...
    Någon som har ett bra tips på en smarrig mättande sallad, som man kan ha med på jobbet?

• Hvidbrud

alexiis:
    Precis, de där trivselkilona... Brukar kalla dem tvåsamhets kilona själv!. Man tar ett glas vin och myser lite, eller delar en kaka, eller en extra protion när man ändå sitter och snackar. Rör på mig och äter sunt (med självklara undantag...) men det är så svåååårt att sluta "hyggespise" som det heter på danska. Tips?

• Hvidbrud

Tingeling:
    Korsettlivet gör ju att du kan gå upp eller ner lite utan att det syns på klänningen? Om den har snörning så klart...
    Alexiis:
    Ja, så har jag det också. Alla regler som ska följas, som jag sätter upp själv för min egen skull... Plötsligt en dag ska de bara brytas! Och så vrål äter jag till magen är helt utspänd och gör ont. det som funkar bäst för mig är att äta fiber. Tar extra krossade linfrön på morgonen och loppfröskal i ett glas vatten innan jag går och lägger mig. Fråga int evarför, men att det är balans i min mage, med regelbundna toalettbesök, gör att jag äter lite regelbundnare och det är mer sällan jag blir godissugen eller har lusta att spräng-äta.

• Hvidbrud

Jag väger mig inte särskilt ofta heller, tycker att kläderna visar rätt bra om jag gått upp eller ner. (köpte nya Jeans förra veckan efter en kompis sakt att jag inte skulle gå runt i för stora jeans, då går man bara upp igen till man fyller ut dem)
    Muskelmassa väger ju mer också, så om man vill vara mer sund och inte bara svältbanta, så får man ju räkna med att vågen inte gör de stora utslagen. (men som bonus förbränner muskelmassan mer kalorier, så helt plötsligt kan det åka några kilon utan att man gjort något specielt...)
    Jag har gjort mitt pilates program nu, och nu ska jag iväg på jobbet och massera 4 timar, det måset ju också räknas.. lite..

• Hvidbrud

Har kommit hem efter en helg hos blivand svärmor... Lyckades att inte gå upp ett enda kilo! (gick upp 5kg på fyra dagar när vi var där senast...) Lite kaos i tarmen, men inget som lite fiber inte kan råda bot på. Eller som mamma alltid brukade säga: Det går över när du gifter dig!

• Hvidbrud

Det kändes som det. De proppar i sig konstant... (behöver väl inte säga att de är rätt överviktiga hela bunten) Man blir liksom indragen i det där hetsätandet, där man äter till magen ska sprängas, och så blir det godis efteråt...

• Hvidbrud

När vi tar ut på restaurant, jag och älsklingen, brukar jag insistera på thai mat eller liknande, där jag vet att jag kan få i mig alla möjliga grönsaker och bli nöjd utan att proppa i mig.

• Hvidbrud

Hej Tjejer!
    Jag har börjat jogga! Jag som inte sprungit sedan man blev tvingad runt i sunkit regnväder med dåliga skor i 5 km i skolan, för en herrans massa år sen. Min blivande make köpte mig en sko (den andra fick jag själv betala) Så har vi varit ute och sprungit (och gått i bland)tre gånger redan. Senast i morse. Helt öm i hela kroppen! Men det är skönt! Kändes inte som om man skulle kräkas alls!
    Så nu gör jag 45min Pilates varannan dag med "inch loss pilates" (- det har jag gjort några veckor nu och jag lovar: rutorna börjar synas och mina ridbyxelår börjar likan en fast rumpa, det börjar att bli kul att titta på sig själv i spegeln!) och springer varannan dag, det är bara 2,2kn just nu, men det ska trappas upp efter hand! Känner mig så duktig att jag precis har stopppat i mig en halv kaka mörk choklad... Men den förtjänade jag!
    Våre vigselringar kom idag! Jätte fina, går och fingrar på dem hela tiden!!

• Hvidbrud

Gör det! Det är ju ett bra sätt att hinna piggna till inför dagens strapatser! Ger mer energi till resten av dagen. Och det är ju alltid bra att ha!

Svar på tråden -5 kg