• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • Labolina07

TS; vad har hänt med bilen? Har ni ingen vän som kan hjälpa er att laga? Håller tummarna!

• Vinnaren

Ja ignorerar bilen totalt. Den är hemma nu och jag låtsasa inte se den.
    Det dyker uppen massa saker hela tiden men jag kan inte ens säga det för det verkar som om jag inte lever i denna verkligehetn och ni skulle bli trötta på allt jag har att berätta. Men jag kan säga så mycket som så att person nummer 8 förmodligen fallit bort, vet inte vart hon är. Försvunnen (igen)

ojojoj vad jag kommer att skratt åt allt detta framöver.

Nu skall jag sova
    Godnatt

• EvelinaK

Vinnaren, jag har läst lite då och då när ni skrivit! Har även skrivit endel själv!

Jag tycker synd om dig, men det är skönt att du har rätt inställningen, att du ska vara lycklig o lugn när din dag faller in!

Lycka till! Du måste verkligen sen skriva hur fint och härligt ert bröllop blev..

LYCKA TILL KRAMAR

• lillabruden

jag får nästan känslan av att ni ska skaffa er en lyckoamulett....just in case! *stor kram*
    men det är ju bra med busskort här i skåne =) Jag har skånekortet, 990kr och tro mig, jag sliter på det!! Tänk som så också - Vad du sparar på bensin!!!!! Den e ju svinigt dyr nu!!!

Fast ja...det e ju lön nu med så kanske du känner ytterligare lite lättnad =) (tills räkningar betalats...men skit i dem tankarna nu!)

Håll ut för det blir ännu skönare den dagen ni står där och svär ed till varandra, efter allt detta! *stor kram*

• Vinnaren

Även om eländet slår till med jämna mellanrum så känns det på något sätt som man får tillbaka 1000-falt.

Tack kära kära annecy00 för tårtorna!!!!

Ringde mina mamma som för tillfället är i grekland för att berätta!!!

Helt enormt!

TACK allihopa!
    detta bröllopet kommer gå till historien!

Kram

• MissDoe

Vad bra att du känner dig mer uppåt idag! Blir så glad när saker går bra för er! Lite löjligt att bry sig så mycket om en människa som man egentligen inte känner, men tänker på er nästan dagligen! (hmmm... ska nog sluta låta som en stalker nu.. )

Sen det med bilen, se det som att ni tar en lite mer offensiv roll i "bensinupproret". Jag menar, här undviker vi att handla/tanka på mackar mellan 23/5-27/5 med ni tar ju krafttag och ställer undan bilen! You go girl!!

• Duchess

Härligt att höra att det löste sig även med tårtorna! Hoppas att du verkligen känner dig som en vinnare. Det är du värd

• Vinnaren

Ja nu är det sannerligen på slutspurten mina vänner.
    Det är bara det att jag inte kan fatta det.
    Jag kan inte förstå att idag om en vecka skall allt vara fixat!
    Om en vecka sitter jag nog här och skriver till er också men då är huset fullt av människor och vi kommer säkert springa huller om buller, fixa och trixa och vara grymt nervösa allihopa tror jag.

Jag har verkligen svårt att förstå att det är så nära, kanske beror på allt som hela tiden händer och tar mitt fokus?
    Nåväl vi kör krafttag mot den dyra bensinen och sprutar in i mål.
    Detta kommer bli ett fantastiskt bröllop oavsett vad som händer.
    Bara allt detta som hänt fram till idag gör denna resan till ett äventyr. När jag sitter där om 8 dagar mitt bland nära och kära omringad av er välvilja, vänlighet och omtanke så skall jag skrika rakt ut av glädje!!!!!

Då skall jag le stort åt denna resa och jag kommer vara lika tacksam då som jag är idag att NI velat göra den med mig!

TJOHO nu bär det av!!!!

MissDoe; tack för tankarna det år sådana som gör att man reser sig gång efter gång.
    kram

• Aleta

Vad kan man säga, ingenting som gör det bättre i alla fall, men jag kan dela med mig av en egen erfarenhet.

Jag har varit gift en gång tidigare och den gången dog min dåvarande makes mamma strax före bröllopet. Hon hade just en hjärntumör. Det blev alltså begravning helgen innan bröllopet som genomfördes ändå. Vissa släktingar var upprörda, framförallt dåvarandes mormor och de ville först inte komma. Men eftersom det var mammans vilja att vi inte skulle ställa in (hon visste ju att hon snart skulle dö, men hade ju hoppats på att få vara med) så genomförde vi det och övertalade alla att komma ändå. Trots allt detta så blev det en underbar dag och även hans mormor sa att det kändes rätt när de talades vid senare på kvällen.
    Din morfar vill säkert inte lägga sordin på din dag och han unnar dig all lycka. Han är förstås nedbruten av sorg och det gör ju det hela värre. Kan du fortfarande prata med honom, så gör det. Om dina känslor för honom och inför bröllopet. Prata även med din mamma.
    Kram, jag tänker på dig.

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP