• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • johansdotter

Verkar som "Murphys law" har slagit ner här...
    Kan bara säga att jag lider med dig...

Emmizz skrev 2008-05-14 22:49:04 följande:
    Kommer låta konstigt men vad skönt att jag inte e den enda som stött på svåra hinder ekonomiskt. Min kille blev varslad från sitt jobb i februari i år där han jobbat sen 9 år tillbax *suck* PANIK!!! Men vi hade tur och han fick nytt jobb direkt JIPPI tänkte vi. Nu har han jobbat på det nya jobbet i 2 månader och blir varslad därifrån med pga av att företaget inte hade råd att anställa han egentligen. Nu gifter vi oss om 1 ½ månad och pengarna börjar verkligen tryta i budgetten. Vad har man gjort livet för att det ska drabba en så när man vill möta sn lyckligaste dag med absoöut ingen oro.
  • Linum

Jag lider med er allihop...

Det är bara att acceptera att moder natur är en satkärring...

Min vår ser ut så här:
    1/4 fick blev min mamma uppsagd (som tur var med några årslöner i kompensation). 8/4 fick jag diskbråck och har varit hemma sedan dess. 24/4 åkte min svärmor på en stroke (hon mår bra igen, men det var en pärs). I måndags blev min make påkörd bakifrån i bilen och låg på sjukhus. Bilen måste lagas också. Igår eftermiddag blev min svärfar uppsagd från sitt jobb.

Tur att man redan är gift. Tror inte att det kan gå mer fel nu.

Ni som har en hel massa motgångar: Det kan alltid bli värre! När man tror att inget mer kan gå fel, så kan det det.

Tänk på att ni i alla fall älskar varandra. Allt annat brukar alltid lösa sig.

• Vinnaren

ÄLSKADE ÄLSKADE VÄNNER!

om 2 veckor vaknar vi upp som man och hustru - helt tack vare er!!!!!!!

TJOHO!!
    Allt känns så kul!

jag har till och med blivit Hippad!!! SÅ roligt!

jag är så glad!!

HURRA!

Kram i massor

• Efter 11 år är det min tur

*glad för eran skull*

• Gizmos

Ah vad roligt att du blev hippad!!!
    Beratta,beratta!!!

• Vinnaren

Ok till hippandet!

Jag jobbade i torsdags som vanligt, kom hem väldigt stressad för att jag skulle ha 4 vänner på bokklubb hos mig 18:00. Städade som en idiot och sprang med damsugaren i ena handen och boken i andra för jag hade inte hunnit läsa klart den.
    Klockan 18:00 ringde det på dörren och dom första 2 kom. Vi pratade lite och Jennah berättade att hon hade med sig boken för nästa träff och jag fick den i min hand. Den var helt glittrig vilket jag tyckte var lite konstigt men reagerade inte mer på det. det var dock lite svårt att läsa vad den handlade om eftersom glittret var ivägen. Jennah sa istället att det gåra tt läsa inuti. Jag öppnade den och där hade dom gjort en ram och inuti den stod det:

"Du har tre minuter på dig att piffa till dig sedan skall du sätta dig på passagerar sidan i Jennas bil."

Sen gick dom!

Helt ärligt så fattade jag ingenting!
    INGENTING!
    Saker och ting stämde inte helt enkelt.
    Jag skulle upp och jobba dagen efter 06:45.....
    Tänkte att det är kanske mina bokklubbs-vänner som vill göra något roligt med mig, kanske skkulle vi hem till en annan av oss och äta middag, det var det enda jag kunde tänka!!!
    Åkte förbi Lund och in i Malmö.
    Nu parkerade vi på Möllevången, jag fick i uppdrag att gå in på en pub och säga;
    -Jag hetar Alexandra ......
    och min blivande man heter Pär .......

Uppfostrad som jag är gjorde jag detta och fick då ett stort paket i min hand innehållande 4 mindre paket som skulle öppnas i följd.

1 - ett par illgröna leggings
    2 - ett par oranga skor
    3 - en tunika i underbara färger
    4 - en fin vit kofta

Sedan sa dom;
    -In och byt om!

Så in på toaletten och svida om till min nya utstryrsel som var jättesnygg!
    Sedan kom jag ut och då satt jennah med en videokamera i handen, jag fick ha lite uppvisning och sedan skulle vi vidare.
    Gick nu längs med baren och på väg ut, tittade då åt vänster och ser ett gäng med människor längre in i korridoren och dom var inte där när jag kom. Det var min syster från Göteborg, en annan kompis från Göteborg, bokklubbskompisar, gamla vänner och nya vänner ALLA som jag hade velat ha där kort och gott!

Jag blev så chockad så jag visste inte vart jag skulle bli av eller vad jag skulle säga!! HELT STUM!

Det var så fantastiskt!!!!!
    Drack lite öl gick till Cuba café i Malmö, åt god mat drack massor......
    Dansade. Gick vidare till ett ölcafé, drack mer, gick tille tt annat ställe och dansade lite till. Skrattade massor den kvällen. Drabbades också av intim utfrågning i frågesports-lek...;-0
    Så roligt vi hade!!!

En fantastisk möhipp ahelt enkelt som innehöll precis det jag skulle kunna önska, inte en massa pinsamheter, mina bästa vänner, god mat, dryck och dans!!

Underbart kort och gott!

Dagen efter är dock en annan historia och jag kan säga som så att det inte var tillåtet att sätta sig i bilenmed den promillehalten i blodet så det var bara att vara hemma. Min syster och min andra Göteborgskompis sov hos mig och vi kom hem 03:00 och sedna gick deras tåg tillbaka 07:22 så Pär fick köra dem.....

En fantastisk upplevelse som jag är tacksam och så glad för!

kram på er

• Aleta

Vad härligt och vad kul med boken och att du inte fattade först. Precis så ska det vara ju!

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP