• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • jizz

vinnaren, idag hittade jag kläder till min söner.
    En vit "emilskjorta" med uppvikningsbar ärm som man kan fästa med en knapp. EXIT heter märket. Finns från 92 och upp.
    Byxor i beiga linnebyxor som visseligen bara går upp till 98 från name it, fast jag såg att det fanns andra EXIT byxor i vit linne för större pojkar.
    Du kanske har en återförsäljare i närheten?

• Vinnaren

EXIT - toppen det finns ju flera butiker som säljer det här, skall kolla i helgen.
    TACK!
    Och tack asaonthehill för omtanken!

• Kireina

FYLL PÅ LISTAN!
    När gifter alla ni er?

Vinnare 2008-05-31
    Kireina 2008-05-24

• Vinnaren

Nu behöver jag få ventliera ut lite saker!
    Är det någon som orkar lyssna, har ingen direkt att ta detta med!
    Ni vet allt skit som varit den senaste tiden, jag har ju delat med mig ganska så friskt. Nu var det ju begravning i tisdags och jag kände på något sätt att det var slutet på allt elände och att nu skulle det vända.
    Men nu känns det bara jobbigt igen. Jag känner mig oerhört egoistisk som en s säger detta men så här är det.
    Min ena tärna ringde igår och berättade att hon mår hemskt dåligt psykiskt eftersom hon har fått ryggskott, har jätteont och blivit sjukskriven, hon varken kan eller orkar hjälpa mig med mat-förberedelser eller vara med på en möhippa. Jag försåtr henne tro inget annat hon har en hemsk tid just nu. 2 timmar senare ringer min lillasyster som är tärna nummer två och storgråter, hon berättar hur hon har det i sitt förhållande, hur destruktivt det är osv. Hon mår skit det hör jag och jag försöker trösta och stötta i den mån man kan via telefon.
    Hon gråter massor.
    Min lilla syster.
    Jag lider med mina vänner det gör jag tro inte något annat men nu känner jaga tt jag inte har någon kvar att planera och bubbla om mitt bröllop med, det blir nog heller ingen möhippa med två tärnor som mår skit och inte ens orkar med allt sitt egna.
    känner mig bara lite låg det är väl allt. Jag vill ju prata oavbrutet om mitt bröllop som bara är 30 dagar bort men det känns så fel att göra det när mina två närmsta mår så dåligt...
    Kram på er och tack för att jag fick skriva av mig.

• MissDoe

Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete. SJÄLVKLART älskar och lider du med din vän och syster, men du måste ju ha rätt att må dåligt också. Det påverkar ju dig med! Jag är själv inte så där jättebra på att hantera när det jag planerat inte blir som jag tänkt mig, (blir jätteledsen) med det betyder ju inte att jag klandrar nån annan för det.

Men se det ljusa i situationen, du har hittat en hel hög med nya vänner här som bara ÄLSKAR att bubbla om bröllop och som kan lyssna (läsa) och stötta när du mår dåligt. Så fortsätt att prata av dig för oss, så orkar du finnas där för dina vänner.

Kramar i massor (så att några räcker till dina tärnor)

• jizz

Vinnaren: Usch då! Kramar till din vän och syster, och dig givetvis!
    Det finns kanske någon annan som kan hjälpa dig med maten?
    Kolla runt med kompisar eller familj på en gång och berätta hur läget ser ut. Dom ställer nog gärna upp.

Har du någona annan tärna? Kanske du bör nämna vad som hänt för denne i så fall. Hon kanske kan ta på sig lite extra ansvar.

• Vinnaren

Jag har tre tärnor, denna vän , min syster och en till så jag skall nog ta och prata med henne lite extra.
    Alla vill väl ha en hippa men det är svårt att säga det rakt ut och det känns oerhört knasigt att ens tänka: -Men min möhippa då? Vad händer med den? Vill inte lägga över allt på min sista tärna som är en stressad 4-barns mamma med jobb och allt vad familj innebär...
    Fan vad ställer jag till med?
    Jag känner att jag måste få ner på papper ad som behöver göras, vad som kan delegeras ut till andra vänner.
    Det skall säkert fixa sig men detta känns lite "tungrott" just nu...
    Idag skall min M2B bestämma träff med prästen och prata med lokalen om vi kan få den tidigare och med Dj in a box - om vi kan hämta den dagen innan, dessa saker skulle ju underlätta väldigt.

Någon som vet vart man kan köpa sådandär "väv" som dom pratade om på tv4 bröllopsprogram? Vet inte riktigt vad den heter, men tror det skall finnas hos trädgårdshandlare. Någon som vet vad det kostar? Någon som ens förstår vad jag menar?
    Hörde av en bröllopskoordinator att hon brukade tipsa sina kunde roma tt köpa detta för att dekorera lokalen med, det skall vara billigt och likna tyll av något slag.
    FDår nog ta en tur till IKEA på min nästa lediga dag dvs tisdag, köpa lite tyg och löpare samt ljusslingor och levande ljus.

Sedan blir det till EXIT för att kolla barnkläder.
    Efter det AMXI och kolla tårta, måste man beställa den jättelång tid i förväg? Om man inte nämner order bröllopstårta så brukar det inte vara någon fara....

Blommor skall ju också fixas, framför allt skall jag börja med att välja vilka blommor jag skall ha.
    Har kommit fram till att dom skall vara lila för att få lite enhetligt med mannen som skall ha lila skjorta. Sedan vill ju frisören att det skall vara ormhassel i buketten för att matcha håret.
    Någon som kan ge en blomster-okunnig kvinna hjälp med tips på fina lila blommor?? Namn?

Skorna är försenade - men skor finns alltid.

Maten - måste ha bättre koll - delegera ut lite saker.

Alkohol beställt.

Smycken - fick fint pärlhalsband i tisdags av min moster + örhängen som jag skall ha - matchar klänningen bra som har pärlor i sig.

Måste köpa smink - lösögonfransar vill min syster att jag skall köpa, har inte haft det på mig någon gång tidigare så det blir nytt.

Naglarna är fula och får så vara - har var säkert för breda och sköra naglar för att få fason på dem.

Ja vad mer?

• jizz

Vinnaren:

Självklart vill man ha någon slags hippa. Berätta för din andra tärna att ni inte behöver göra så stor grej av det så att inte hon känner sig tvungen att fixa en heldag med event efter event.
    Om ni inte blir många kan man ju ta det lugn och gå ut och äta samt kanske fixa naglarna eller få en massage. Det kan ju bli hur trevlig som helst!

Sådan väv finns att köpa hos trädgårdsh. för en billig peng.
    Har för mig jag hittade 25 kvm för ca 60-80 kronor. Inte säker.
    Sen finns ju en annan slags väv på rulle som man kan ha till bordslöpare. Finns i alla olika slags färger och blir väldigt snyggt. Vet dock inte pris.

Tårta behöver du nog inte vara rädd för att inte få.
    Säg att du vill ha en tårta för si och så många till ett maxpris på __ kronor. Berätta att det ska vara bröllopstårta så får man väl hoppas att dom har servicekänslan nog att ge er den tårta ni vill ha och har råd med.

Blommor har jag ingen koll på direkt, men min vän är florist. Jag kan höra med henne vilka lila blommor som finns då och hon kanske till och med skulle kunna göra en fin enkel bukett åt dig. Annars kan du kolla med din lokala blomsterhandel som säker kan hjälpa dig. Säg bara ett maxpris så kan dom säkert fixa en fin bukett.

Du skulle fixa maten själv va? Skriv upp allt som ska ordnas och vilka som sen ska ställa fram det osv.
    För att inte glömma något när man väl står med förberedelserna så ha en lista att gå efter.
    Glöm inte garnering. Lätt hänt.

Smink är dyrt. Behöver du mycket nytt kan det kanske löna sig att kolla vad en sminkös tar. Själv betalar jag 600 kr och då ingår provsminkning. Jag använder sällan smink till vardags och skulle behövt köpa många olika saker om jag skulle gjort det själv.

Om du inte vill göra vid naglarna hos proffs så går det absolut att göra dom fina själv. Utan att det kostar sjkortan.
    Du behöver ju inte skaffa franks marikyr utan rena fina naglar räcker gott och väl.
    Börja en vecka innan med att rengöra och lägg genomskinligt nagellack. Gör rent dom varje kväll och mjuka upp nagelband och smörj in händerna ordentligt. Och om du nu skulle göra maten, glöm inte plasthandskar.
    På bröllopsdagen kan man sen enkelt göra rent och lägga förnya nagellacket.

• kassandra

hejsan vinnaren ligger i sänen hostar och läser det senaste här och det där med mö hippan är så jobbigt har nästan samma situation.Jag vill helt klar ha hippa .......Du kan köpa lösnaglar med fransk manikyr dom med lim sitter bäst ta lim flaskan och överblivna naglar med för eventuellt bort fall !

• Vinnaren

Jizz: tack för alla tips. Måste till trädgårdshandeln. vad är det för annan väv du menar till löpare? Också trädgårdshandel?
    Jag är absolut inte ute efter en rejäl hippa utan god mat och massa skratt med mina vänner är toppen!
    Måste också ta mig i kragen vad det gäller tårta, får åka dit en ledig dag, får bli tisdag och kolla vad dom har. Bra ide att näma antal personer och pris innan man avslöjar att det är till bröllop.

Vore fantastiskt snällt om du ville kolla lite lila blommor så kan jag försöka svepa ihop dom själv eller så ber jag att få det gjort i affären. Tycker ni att tärnor och barn skall ha samma blommor?

Angående smink så låter det ju faktiskt bra att gå till någon som fixar det men tiden är knapp på bröllopsdagen och min syster skall fixa till mig så det är egentligen bara ögonfransar jag skall skaffa.

Jag hade glömt garnering om du inte sagt det!!! TACK!

Naglarna skall jag börja vårda idag redan!

Måste gå igenom denna tråden en dag och samla ihop alla bra tips jag fått. Detta kan nog arta sig. Skrivermer sen.

kram på er.

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP