• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • matildaochniklas

Vilka fina namn på dina barn Lycka till med kläderna!

Vinnaren skrev 2008-04-27 20:47:33 följande:
    åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls. Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.
  • jizz
    Vinnaren skrev 2008-04-27 20:47:33 följande:
    åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls. Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.
    JAg är själv på jakt efter liknande kläder i storlek 86 och 98, säger till om jag hittar.
    Kanske kan googla lite

Hoppas ni får en fin stund idag på begravningen och kan dela många kära minnen, kramar till dig och din familj
  • jizz

Jag kom på att dom hade linnekläder på www.minimundus.se
    Få in på barn/babykläder och tryck vidare till lin/dopkläder.Där finns skjorta och hängsleskjorts i kort och lång modell. Dock inte i storlek 146.

• bumblebee jonis

Har inte varit inne på några dagar av förklarliga skäl. Är ju numera Fru

Blev så glad när jag läste om ditt läkarbesök! Nu måste det ju bara ha vänt

• kassandra

hejsan allihop ja det är så svårt med killarnas kostymer varför vet jag ej ? Jag köppte en vit skjorta kortärmad på h&m för 98 kr. Rosa slips på kappahl 98 kr. En underbar llinne klänning på ellos rea förra året ca140kr .Där hade dom även linne kavaj ,kortbyxor och skjorta urgulligt men kort byxor i slutet av augusti kan bli kallt.Kram på er alla!!

• lillabrun

ja måste bara säga att de e såå skönt att gå in å läsa här för helt.. plötsligt känner man sej inte eå nsam... alltså ja e inte ensam ska ju gifta mig i juni å har två barn men ibland känner ja mej ensam i planeringen.. så mkt att tänka på å ja har ingen inkomst direkt försöker hitta jobb men de e svårt pga att ja inget körkort har mm å min blivande får stå för de mesta men de e ju något vi är överens om men hans familj har helt plötsligt efter snart 5 år blivit konstiga å har inte sagt ett positivt ord om bröllopet å ja köänner mej sååå obetydlig så hemsk. vet att ja inte ska känna så men de e svårt... vi har svårt att få ihop det men ja försöker verkligen å de blir inget lyx bröllop utan ja har dratt ner på jätte mkt men de känns bara som att ja gör fel inför dom... nån som känner likadant??

• Kireina

lillabrun: Jag förstår känslan, jag tjänar betydligt mindre än min m2b, och det märker jag tydligt att svärmor inte tycker om, att jag lever på hennes sons pengar... nu tjänar jag dock bättre än jag gjorde innan, så nu är det inte lika snedställt allting...

• Vinnaren

Tillbaka efter en väldigt fin begravning av min älskade mormor i Göteborg.
    Nu sa alla att nästa gång vi ses är det under lite roligare omständligheter - det är på vårt bröllop!!!
    Jösses 31 dagar kvar.......
    Nu verkar det som om min morbror och hans fru kanske inte kommer eftersom hon blivit sjuk....
    Min andra morbror kanske kommer men nu har jag kanske satt mig i en liten konstig situation?? HJÄLP mig!
    Min andra morbror och hans fru har tre barn (mina kusiner)och dom är 19, 16 och den minste är 9 år. Dom kan inte komma utan "barnen" och då sa jag att dom såklart var välkomna allihopa! ojojoj....
    Har bett att man inte skall ta med sina barn och så säger jag ja till vissa, mycket dumt men jag känner samtidigt att dom är stora och anldeningen till att jag sa nej till barn var för att jag ville undkomma alla barn som irrar runt och behöver vuxnas uppmärksamhet hela tiden, dessutom tycker många vuxna att det är skönt att få vara barnfria.
    Tror ni nu att jag gjort något dum?
    Samtidigt tänker jag att det ju faktiskt är MITT bröllop och då får väl jag bestämma??
    Det kommer finnas med 3 eller 4 spädisar och några tonåringar gör väl inget då???

Vill väl mest lätta mitt lite dåliga samvete.
    Har fortfarande inte hittat kläder till sönerna.
    Mina skor är dessutom försenade.... Hmmmm

Lillabrun; jag tycker att det låter väldigt knäppt av hans familj att bete sig som dom gör. Dom borde dela denna glädje med er tycker jag men jag vet också att vissa har svårt för det.....
    Jag hoppas att det i vilket fall blir ett fantastiskt bröllop och att det blir precis som ni önskat er. När gifter ni er?

FYLL PÅ LISTAN!
    När gifter alla ni er?

Vinnare 2008-05-31

Kram alla mina fantastiska vänner.

• asaonthehill

Jag var på en sk. barnprylsloppis i helgen, och önskar verkligen att jag sett ditt inlägg innan dess, då hade jag ju kunnat shoppa åt dig! På dessa loppisar brukar finnas enorma mängder bättre begagnade och riktigt billiga barnkläder... Nu på våren har det varit något evenemang nästan varje helg häromkring där jag bor, men jag finns tyvärr i dalarna...Finns det inget sådant i dina trakter? Har gått igenom min Noahs (2,5 år) kläder, men hittar inget du eftersöker...
    Lycka till, det är ju examenstider så linnekläderna kommer säkert snart fram i butikerna!

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP