• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • jizz

Ja det är också en slags väv, fast i olika färger som finns på rulle.
    Ganska genomskinlig och trådig Äh, svårt att förklara!
    Dom kanske förstår i affären.
    Ska kolla upp olika namn på blommorna.
    Vet förresten att det finns en del florister här på BT, kolla under kategorin blommor. Dom kanske kan hjälpa dig fortare!

• matildaochniklas

Jag ville bara säga lycka till o att jag tänker på dig o håller tummarna!!!

• Vidalila

Vinnaren

Först och främst måste du börja tänka mer positivt. Att ha en negativ syn gör att saker som verkar svåra blir tusen gånger värre.

Två av dina tre tärnor ha privata problem och kan inte fixa. var glad för att du har en tredje!

Tänk på grundtanken! varför har du alla dom här "måstena"?, jo -för att du ska gifta dig!!! det är ingen vanlig tisdag du planerar! Var glad för att du ska gifta dig, och försök byta ut ordet måste mot vill. Vill du delegera maten? Gör det då. Vill du köpa kläder till dina barn? Gör det då. Vill du vänta på skorna eller inte. Jaså, inte . Gör inte det då, gå tredan nu ut och köpr ett par andra så har du det löst. Det vimmlar av snygga vita skor såhär i studentider, kolla in din sko!

Du måste organisera dig. Skriv ner allt som behöver, som du VILL fixa, på en lista. Dela upp det så här:

* Förberedelser
    Vad behöver bokas nu?
    - Har du pratat med floristen?
    - Har du pratat med Prästen?
    - Underkläder
    - Transport

* Vigsel
    - klänning
    - m2b kläder
    - barnens kläder
    - Ringar - best men har dom
    - Vigselprogram - kan delegeras eller fixas av kyrkan
    - dekorera kyrkan? - kan delegeras till mammor
    - best mens kläder
    - blombukett - m2b hämtar upp den
    - in och utgångslåt - fråga prästen eller lyssna på kyrkomusik.se

*Fest
    - bordsplaceringen
    - vill du ha favors?
    - festprogram - kan delegeras till toastmastern
    - dekoration - kan delegeras till mammor eller ev. tärnorna.
    - mat - delegeras
    - musik- ordnar ni själv så kan det delegeras till best men.

Etc etc. bara att fylla på. sen delar du in det i prioriteringsområden. Saker som ska bokas fixas först, med saker som ska köpas så bestämmer du 1 dag då du går ut med en lista på skaer du SKA ha med dig hem efterråt. Folk som ska ringas bestämmer du 1 dag då du ringer alla tills du fått de svar du vill ha. Saker som ska delegeras lika dant.

du har haft det hemskt körigt, i en tid som borde vara rolig och full av glädje inför att planera bröllop. Det är himla lätt att falla ner i neg tänkande och inte längre se vad som är roligt för alla måsten.

Försök att prioritera. Fokusera på det som du och din man VILL ha, inte vad ni borde ha. Delegera allt som kan delegeras och bestäm med din man att ni ska ha en bröllopsdejt då ni ska gå igenom allt- hur långt ni kommit och vad ni ska göra nästa steg.

När det blir mer överskådligt kommer du säkert att hitta tillbaka till det roliga!

Stor kram på dig!

• Lotta24

Måste bara få säga till Vidalila vilken pepping gillar det du skriver. Skönt att det finns goa människor som vill vara där för andra.

Positiva tankar kan ändra hela världen :)

• kassandra

vinnaren: den andra väven som man kan ha som löpare finns bla på färgaffärer typ fiberduk.Kom i håg papprena ni behöver inför vigseln annars blir äktenskapet ej giltigt.gillade du länn med fibeduksgardinerna?

• bumblebee jonis

Kikar in för att se hur det går för dig bara

• Cissit
    Kireina skrev 2008-05-01 18:45:46 följande:
    FYLL PÅ LISTAN!När gifter alla ni er?

Vinnare 2008-05-31
    Kireina 2008-05-24
    Cissit 2008-08-16 (hihi långt bort :)
  • matildaochniklas

FYLL PÅ LISTAN!När gifter alla ni er?

Vinnare 2008-05-31
    Kireina 2008-05-24
    Cissit 2008-08-16 (hihi långt bort :)
    matildaochniklas 2008-09-06

• Vinnaren

Vidalila: när jag läste ditt inlägg måste jag säga att jag först blev lite nedstämd men seda insåg jag att du visst har rätt och att din peppning var helt befogad!
    Jag gillar din struktur och dina enkla lösningar. Det är sant man måste bestämma sig för vad man VILL och inte vad man MÅSTE.
    Vi satt här hemma igår och pratade bröllop över en flaska vin och satte upp en massa bra mål och bestämde hur vi ville ha det, vad vi ville göra, när vi skulle göra det osv och nu känns det så bra!

Men skam den som njuter för mycket.......

Satt och åt frukost och ser då att det är en stor pöl vatten utanför huset, mellan vår häck och huset... Pär gick ut med spaden i ghögsta hugg och bröjade gräva, vatten strömmade till...

VATTENLÄCKA!!!

Ut och stänga av vattnet på andra sidan gatan och ringa SOS alarm.
    För en stund ville jag bara lägga mig ner ute på vägen och gråta, nu orkar jag inte mer med detta jävla vatten.
    Så nu sitter vi här och väntar på en jour-farbror som skall komma och kolla på på vår vattenläcka och som skall ruinera oss totalt.
    Vi har inget vatten, vi har inget varmvatten och jag har ingen kraft kvar.....

HELVETE!!!!
    Jag vill inte

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP