• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • Thailand 08

Nej...Hur kan ni ha sån otur???
    Tröst kram

• matildaochniklas

Snacka om otur!!! Men jag tänker på er!! Ge inte upp!
    Massor med kramar

• Vinnaren

Nu är denna tråden bara för tråkig att läsa, elände elände och elände. Jag ger snart upp.
    Visst blir det bröllop men jag kan inte säga att något känns kul längre.
    Förlåt att jag är så tråkig att lyssna på (för det måste jag vara nu).
    Uppgiven är nog rätta ordet.
    Bröllop blir det, får tänka att det viktiga är att vi skall gifta oss och att det inte blir under de omständigheter som vi hade hoppats på får man ju bara inse.
    Fy fan vad gnällig jag är, blir så trött på mig själv men sdet enda jag vill är att leva ut mina bröllopsölustar lite utan att hela tiden behöva oroa mig för vatten, pengar och feta räkningar som hela tiden till kommer. Nu ligger mitt hopp till att vinna någon del av bröllopet. Har skickat in till massor av tävlingar. Patetisk förhoppning.
    Uppgiven.

• Eksjöbrud08

Tänker på dig och förundras över vilken otrolig otur du har. Sänder massor av styrkekramar till dig och hoppas att du hittar ut ur allt trassel och lyckas få ihop ditt bröllops som du väl förtjänar!

• jizz

Kan man ha mer otur? Många kramar och tankar till dig och din familj.

Skönt att höra att bröllopset trots detta blir av. Tråkiga saker händer ju, det är bara att inse. Vi får hoppas att ni kommer va otursfria flera år framöver.

En sak i taget kanske är ett bra motto nu?

• BrendaStarr

...skickar lite styrkekramar, jag också. Förra våren var vi i en liknande situation; barnen drabbades av penicillinresistenta pneumokocker och var inte välkomna på dagis på 11(!) veckor, samtidigt som jag skulle skriva uppsats (pluggar!), min man drabbades av ryggskott, jag kunde inte jobba extra eftersom vi inte hade barnomsorg, ekonomin gick åt skogen, ett fönster i vår bostadsrätt sprack, sängen trillade sönder - you name it, we had it... Jag hade MÅNGA dagar då jag inte ville gå upp ur sängen, än mindre planera bröllop...
    Den 16:e juni 2007 gifte vi oss; det hällregnade hela dagen. Trots allt hade vi en fantastisk dag, det BLEV en bra fest i slutänden - vi fick ta extralån hos banken, fast de är avbetalda nu.... Vi var nöjda, våra gäster var nöjda, slutet gott allting gott!
    Det fixar sig, jag lovar.
    Kram, kram!

• kassandra

hejsan jag kan säga en töstande sak åt dig gumman jag vet att allt detta trassel kommer att lösa sig och göra dig starkare !!Jag håller alla tummar för er !!!Krammar från norrland

• Vinnaren

Alltså jag vet inte längre om jag vågar skriva här, eller gnälla här för jag kan snart inte fatta själv att detta händer.
    Som sagt har vi INGET vatten alls, hoppas dom komme ri morgon och fixar det.
    Nu börjar min tand att spöka igen, kan inte tugga på ena sidan och det värker på samma sätt igen, jag fattar inte vad jag gjort för hemskt för att behöva förtjäna detta..
    Alltså är det sant att det hände rmeig allt detta?

• Vinnaren

Vänder det nu?
    Har hängt en del på www.familjeliv.se och där har vi varit ett gäng mammor som träffats och fikat med magar och med barn. Nu är det en av tjejerna som berättar att hon är utbildad florist och jobbat som det i 4 år, hon hjälper gärna till och gör buketten!!!
    Jösses!

• janedoe

Vinnaren!

Ja! Det vänder! Tänk så och håll fast i den tanken!

Upplever du en motgång till - så vänta med tillförlit till nästa positiva upplevelse och ta motgången med, åtminstone, ett försök till klackspark! ;)

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP