hur träffades ni?
hur träffades du och din blivande man? och hur länge har ni varit ett par? :)
visst är kärleken underbar! att vara kär och älska någon och bli älskad av någon är nog det finaste som finns :)
hur träffades du och din blivande man? och hur länge har ni varit ett par? :)
visst är kärleken underbar! att vara kär och älska någon och bli älskad av någon är nog det finaste som finns :)
Oj, ja läste igenom vår historia å insåg att de kanske va lite oklart.. Ja måste tillägga att allt sköttes snyggt enligt "regelboken" å han va aldrig otrogen mot sin flickvän. Innan han lämnade henne umgicks vi bara som vänner. Å de känns väldigt skönt.
Vi träffades på nätet, närmare bestämt Nightlife. Han var en dalmas som precis flyttat hit och ville ha vänner(sökte inte nödvändigtvis ett förhållande). Jag tyckte han var söt och gulligt att skriva att man vill ha vänner på nätet, så jag skrev ett meddelande. Det var drygt 4½ år sedan och nästa helg gifter vi oss :)
Vi träffades när han var tio och ja nio, han var ny inflyttad till byhålan å han började på scouterna. Han var där en gång men ja har alltid kommit ihåg honom. Sen så när vi va 16 så såg ja honom på pistolskytten. Sen på sommaren letade ja efter honom på ungdomssajten lunarstorm.se, ja hitta honom och vi pratade några gånger och så den 18 juli 2003 bestämde vi träff på Fallens dagar i Trollhättan å i fredas firade vi 5 års dag, jag friade och fick ett JA! Jag har alltid tyckt om min älskade ända sen vi var 9-10 år. .... drömmer mej bort!
//
theresetomas.blogg.se
Vi träffades i mars förra året, kring en eldstad intill en sjö. Vi hade en gemensam vän som hade dragit ihop folk till den lilla grillkvällen vid sjön.
Jag träffade min sambo genom en vän.
Vi hade pratat lite lätt på msn någon vecka.
Och en natt när vi hade tråkigt kom vi på att jag skulle
åka och överraska min vän. Hon bor ca 30mil ifrån och då skulle jag få sova hos honom.
Så jag åkte dit. Skulle stanna två dagar.
Vi pratade båda två om att vi absolut inte ville ha förhållande med någon för det var bara jobbigt osv osv.
Men efter två dagar så bad han mig stanna en dag till, så två dagar blev två veckor som blev en månad.
Så jag sa upp min lägenhet och flyttade ihop med honom.
Jag är lyckligare än någonsin och kommer aldrig kunna tacka min vännina nog för att bjöd in mig i deras samtal på msn den gången för längesen :)
Vi träffades via en Aikido klubb (japanskt självförsvar) som vi båda gick på. Vi var kompisar i något år, sedan lyckades min sambo "fånga" mig så att jag stod stilla i mer än 3 sekunder och jag fick upp ögonen för honom. I december har vi varit ett par i 9 år.
Vi blev kompisar genom en gemensam vän. Han flyttade till min stad för att plugga och vi blev JÄTTE BRA kompisar. Pratade relationer och vilka vi då var intresserade av, med varandra.
Vi blev verkligen vänner. Vi hängde ihop jämnt! När vi väl blev tillsammans var det ett par stycken som inte förstod att vi var tillsammans, förrän typ 4 månader senare...haha! Då hade dom undrat ett tag iofs.
Vi visste inte hur vi skulle göra "avstampet" att bli ett par och liksom säga att vi var ett par så vi skakade hand...i en soffa.
Nu har vi varit tillsammans nästan 2,5 år. När vi gifter oss har vi varit tillsammans 2 år och 10 månader!
vi träffades första gången när vi var bebisar haha inget vi kommer ihåg:P sedan gick vi i samma klass och vart tillsammans när vi va 9 hehe=) sen träffades vi när vi va 16 och umgicks väldig mycket efter ett tag så blév vi tillsammans och nu 5 år senare är vi här och ska gifta oss är helt underbart=) tänkt va tiden endå går... från vart tillsammans som barnkärlek vid 9 till sedan hitta varandra igen hehe så kan det gå
Jag och min pojkvän träffades genom internet :) Vi har snart varit tillsammans i ett år..
träffade honom första gången på en fest. Men vi pratade först med varandra efter 3 helgen å blev ihop dagen efter. det är 12½ år sen
Vi traffades pa safari i Kenya... sjarnklara natter pa savannen ar mkt romantiska.
stjanklara natter menade jag forstas!
Vi träffades för snart 7 år sedan på Mötesplatsen.se.
Vi dejtade en gång hemma hos mig, och jag tyckte att han var urtöntig...
Men så en kväll några veckor senare, var jag online, och han med, och så undrade han vad jag skulle göra den kvällen.
Jag skulle ut med mina tjejkompisar, och då frågade han om han fick följa med, och det fick han väl...
Han gick upp och dansade lite själv på dansgolvet, och wow... då blev jag intresserad.
Sedan satt vi och pratade ett par timmar, och sedan sa jag att att nu ska vi åka hem till mig! Jaha, ska vi? frågade han, och så tog vi nattbussen hem!
Morgonen därpå sade jag att antingen är vi ihop nu, och då ringer du när du kommer hem, eller så hörs vi inget mera, eftersom jag var(är)trött på att sitta och fundera på hur man ska ha det, och att sitta och vänta på telefonen ska ringa är ju jättejobbigt...
Men han ringde redan på väg hem, och nu har vi varit gifta i 1½år!
Vi träffades på Spray Date, han är från Västerås och jag ifrån Stockholm. Vi har varit tillsammans i drygt 2 år och den 9 augusti gifter vi oss.
Vi träffades på jobbet. 2001 började jag köra bud bil, han var min trafik ledare som gav mig alla jobb. Då hade han en tjej så jag tänkte inte mycket på honom mer än otroligt fin o snäll.
Men 3 år senare o han var singel, och skulle ha midsommar fest... Jätte kul tyckte jag
Han försökte i början fixa ihop mig med sina vänner men lyckades inte. Till slut fatta han att jag var int av honom
Så på den vägen är det
Om 1 Månad är det dags i kyrkan....
På krogen men vi hade jobbat ihop lite innan och nu firar vi snart 4,5 år