• patti87

hur träffades ni?

hur träffades du och din blivande man? och hur länge har ni varit ett par? :)

visst är kärleken underbar! att vara kär och älska någon och bli älskad av någon är nog det finaste som finns :)

• Svar på tråden hur träffades ni?
  • LindaChristian

Jag hamnade av en slump på en kräftskiva tillsammans med mina föräldrar, nybliven singel, för 5,5år sen.
    M2b dök upp, lite glad i hågen tillsammans med tre polare. Varpå min pappa kände den ena kompisen, och alla börja snacka. På den vägen....

• Paeonia

Vi träffades första gången när jag var 3 och han var 6 år hans farmor har kort på mig från den tiden i ett album, det ni!!!!

Sen umgicks vi i samma gäng under tonårstiden. Vi var bästa vänner och tröstade varandra efter brustna hjärtan

När vi hållt på så några år så insåg vi väl att ingen var bättre än just den andra.....varför leta när den andra hade allt man sökte efter

Så nu har vi varit ett par i 15 år, förlovade i snart 13

Längtar till jag kan säga att han är min man

• Leen

Vi började prata på ICQ, inte särskilt seriöst först, men på nåt höger så bestämde vi att vi skulle träffas. PANG sa det i hela mitt inre när han kom gåendes. Nu på valborg är det 6 år sen vi träffades, förlovade oss efter 6 månader.

Nu i efterhand är det nästan läskigt vad många ggr vi NÄSTAN träffades. Men, vi fann ju varann tillslut så! :)

• Tooticki

Vi träffades via dykklubben, min man assisterade instruktören på min OW-kurs och blev min buddy. En vecka efter jag tog mitt cert gick vi på dejt som slutade hemma hos honom. Jag var dock inte alls redo för ett förhållande, levde galet singelliv, så min man fick snällt vänta på mig i 4 månader innan jag gav med mig och insåg att jag var kär i honom. Jag är så glad att han väntade på mig! Den 19 maj är det två år sedan vår första dejt och för 1,5 vecka sedan gifte vi oss.

• Juni2009

Vi träffades redan hösten 1988.
    Då han flyttade till "min" grundskola.
    Han gick en klass över mig.
    Vi var alltid goda vänner dvs kan prata med varandra om vadsomhelst!
    Men först novemnber 2000 kom kärlek mellan oss!
    2004 förlovade vi oss så nästa år blir vi Mr och Mrs XXXXXXX.

Vågar inte skriva hans efternamn för den är släktnamn, dvs alla som heter så är släkt med varandra o det är max 20 personer som heter så.
    Det är inte så många av oss är ogift=lätt att spåra till oss...
    Näähää...

Vill vänta tll julen då alla ska få julkort med inbjudningskort.

• rosesarered

Vi träffades runt klockan 2 en lördagsnatt på krogen. Satt sedan och hånglade på en soffa tills klockan fem då krogen stängde.
    låter faktiskt lite sunkigt såhär efteråt

detta skedde för 4,5 år sedan..

• Emblingen

För drygt 11 år sedan träffades vi i Danmark på en pub. Jag var full och han ville "dansa"
    Ett "one night stand" yttrade sig till ett "eleven years stand" med två barn och kommande bröllop

• DanKat

Vi träffades på Credos studentnyårsläger för ett och ett halvt år sen. Efter det följde en vårtermin som mest bestod av msn, telefon, mail och sms (bodde typ 60 mil från varandra. Det är ett under att vi klarade alla tentor så mycket tid som vi ägnade åt att prata med varandra under dom månaderna!!) Sen flyttade han upp hit i höstas till ett studentrum en å en halv minut från min lägenhet , och nästa sommar gifter vi oss

• weinlove

Vi träffades på stranden utanför mina föräldrars sommarstuga. kärlek vid första ögonkastet för båda. dejtade under sommaren och i slutet av sommaren blev det han och jag. nu till sommaren, tre år senare, gifter vi oss :)

• RebeckaSvensson

Jag träffade min blivande på en festival, tyckte att han var en trevlig kille(!!), fast vi pratade inte mycket då, utan det var mest våra vänner som umgicks... Då bodde jag i Älmhult (småland) och han i Öreryd utanför Jönköping, tre år senare när jag flyttat ner till Karlshamn och var på kulturnatten står han där igen. "Är det Joel? Joel från gullbranna festivalen -02??" Även han hade flyttat till Karlshamn!!! Vilket sammanträffande va?!

Vi började prata och en sak ledde till en annan, nu är det bara två månader kvar till bröllopet!!! :D

Svar på tråden hur träffades ni?