• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • matildaochniklas

Hmm, kanske det. Vi har verkligen ingen bra kontakt så det är klart att man börjar undra
    Snart fru Wennerström skrev 2008-05-20 10:24:18 följande:

*fniss*.. kanske ngn överraskning på gång
  • lanovia 08

Shit vad flitiga ni har varit här. Det är ju livsfarligt att inte besöka denna tråd en hel kväl. jag har sett saker att kommentera på men vet inte ens i vilken ände jag skall börja i...
    Matildaochniklas, snygg ring och klänning.

fyfy, än kan du nog ta det lugnt. För oss tog det två vardagar innan korten kom fram.

Troll1, nej jag har inget tips på någon bra florist. Vi gifter oss inte i stan så jag har tatt en florist som ligger närmare. Frisör går jag hos en jättebra, men de jag skulle kunna misstänka att de är dyra med uppsättningar. Salong Saxée heter de ifall du vill kolla upp priset.

• lanovia 08

Igår fick jag ÅNGEST. Har köpt en axelbandslös bh som jag varit nöjd med. Fram tills för ett tag sedan när mina bröllopsnerver började spela spratt med mig.
    Igår skulle jag ut på jagt efter ett par trosor som håller in magen lite.
    Helt plötsligt står jag i någon torsett (?) liknande sak, vet inte exakt vad det heter. Och i den så var som det verkade en jättebra bh. Fick tyvärr med mig fel storlek in i provrummet så jag kunde inte prova exakt. Skall lägga bättre energi på det en annan dag. Har stora bröst så det gäller att det är något som håller dem på plats.
    Men herregud jag har ju redan lagt ut några hundralappar på en bh skall jag då gå och köpa en till som kostar 500kr!!!?? Vad jag vet så behöver man en under klännigen.

Sambon var förvånandsvärt lugn när jag kom hem. tyckte att vill du ha den andra istället så får det vara så. Då köper vi en till. Bara du inte skall ha två klänningar!!

• Kanelisen

Lanovia 08: jag har oxå köpt 2 behåar. Resonerar som så att man kan i vilket fall som helst använda dem även efter bröllopet (till skillnad från klänningen) och bra behåar kan man aldrig få för många av! Så det är bara att shoppa loss tjejen! =)

• fyffy

Nu verkar det som att inbjudningarna har börjat trilla ner i folks brevlådor.. *puh*

• Troll1

Hej på er!

Har ett litet dilemma:
    Min son (21 år om en v) har en gammal kompis, som jag varit lite som en extrammama till förr. Nu har vi nästan ingen kontakt förutom att han kom på min lilla dotters dop. Jag frågade min son om killens adress, så jag kunde posta ett tack-kort från dopet till honom. Min son missförstod mig och sa till kompisen att han skulle bli bjuden på "morsans bröllop" och skulle få en inbjudan. Öhhh, det hade vi inte tänkt. Däremot är min äldsta väninnas dotter (också gammal kompis med min son) och sambo bjudna. Nu vet jag inte hur vi ska göra. Det känns konstigt nu. (tackvare min sons stora trut ) Nu kunde jag inte skicka tackkortet på dottern för då hade han väl undrat när han väntar på inbjudan till bröllopet... Hänger ni med?? Han har också en sambo som jag aldrig träffat. Det blir en del "ungdomar" iom släkten. Samtidigt som att jag inte vill såra honom (för det gör jag väl om jag inte bjuder honom??)VAD SKA JAG GÖRA??
    Ge mig lite råd är ni snälla.

• avil

troll1- tycker inte du behöver bjuda honom o flickvännen......inte ens säkert han blir lessen,vissa i den åldern tycker väl inte bröllop åt nån kompis mamma är så himla festligt?!

• lanovia 08

Vad skönt!

fyffy skrev 2008-05-20 11:59:54 följande:
    Nu verkar det som att inbjudningarna har börjat trilla ner i folks brevlådor.. *puh*
  • lanovia 08

Jo men frågan är om jag kommer använda någon av dem speciellt mycket efter bröllopet. suck vad svårt det kan vara.
    Skall börja prova bh:n hemma tillsammans med några gamla hålla in magen trosor som jag har hemma under klänningen. Insåg att det kanske inte var så dåliga som jag trodde.
    alltså ikväll skall jag ta på mig klänningen!

Kanelisen skrev 2008-05-20 10:47:45 följande:
    Lanovia 08: jag har oxå köpt 2 behåar. Resonerar som så att man kan i vilket fall som helst använda dem även efter bröllopet (till skillnad från klänningen) och bra behåar kan man aldrig få för många av! Så det är bara att shoppa loss tjejen! =)
  • Troll1
    avil skrev 2008-05-20 12:49:42 följande:
    troll1- tycker inte du behöver bjuda honom o flickvännen......inte ens säkert han blir lessen,vissa i den åldern tycker väl inte bröllop åt nån kompis mamma är så himla festligt?!
    Det är lite känsligt ändå, känns det som. Jag tror nog han vil komma. Men herregud, jag vill inte ha röjafest med sonens kompisar i högform! Jag vet ju inte hur de är på fester, även om detta är ett bröllop...
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)