• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • lanovia 08

Vad svårt Troll1! Men tror du det blir en röjarfest då? De kanske vet att uppföra sig när de är på bröllop.

• Fröken förväntan

Ja, svårt Troll1. Egentligen tycker jag inte att du behöver bjuda honom. Bara skicka tackkortet för dopet och låtsas som det regnar... och om killen sedan frågar din son eller dig så får ni helt enkelt vara ärliga och säga att det var ett missförstånd.

... men jag inser att det inte är så lätt i praktiken men jag tycker i alla fall att det är ok att göra så.

Men bestämmer ni er för att han är bjuden så tror jag ändå att de uppför sig. De flesta brukar ju känna av läget och anpassa sig efter alla andra. Även om han "bara" är 20 eller 21.

Lycka till, vad än beslutet blir!

• Ankan80

Idag har vi fått vår hindersprövning och vigselbevis att ge till prästen

• linil
    Kanelisen skrev 2008-05-20 08:25:26 följande:
    Idag är det 4 månader kvar för oss 20 september-brudar, hurra hurra hurra! Eller hjälp hjälp hjälp?!
    Yes, wiiii. Det har pirrat i magen hela dagen idag. Bara 4 ynka månader kvar tills vi är fruar.
  • linil
    äckling skrev 2008-05-20 08:39:39 följande:
    Just nu lite av hjälp hjälp hjälp. Inga kläder bestämda och inte bestämt nåt kring maten. När de bitarna är klara så blir det hurra hurra hurra. Ska nog skicka inbjudningarna i veckan. Har alla ni andra fått iväg era?
    Nej, men jag börjar bli lite stressad av det trots att vi bestämt att vi ska avvakta till juni.
  • Cattapulten

Shit vad alla har hunnit långt....
    Jag har köpt klänning och skor, klänningen ska komma i början av juli beställd från USA...
    Kyrka, präst (en kompis) och lokal bokad... Florist fixad, en kompis som gör SUPERsnygga blombuketter fixar den + dekoration till borden!!!
    Inbjudningarna går förhoppningsvis till tryck nästa vecka, allra senast veckan efter det. Ska bara få hem pappret till dem. Även det en kompis som fixar (gratis - jag behöver bara köpa pappret!!!) tänk vilka bra vänner man har :)

Börjar få lite smått panik för allt vi inte har gjort när man ser vad alla andra gjort för länge sedan....

• kexxet

vi har oxå fått våran hindersprövning idag =)
    Så vi får gifta oss, och det va ju skönt =)

• Fröken förväntan
    Cattapulten skrev 2008-05-20 22:24:20 följande:
    Shit vad alla har hunnit långt....Jag har köpt klänning och skor, klänningen ska komma i början av juli beställd från USA...Kyrka, präst (en kompis) och lokal bokad... Florist fixad, en kompis som gör SUPERsnygga blombuketter fixar den + dekoration till borden!!! Inbjudningarna går förhoppningsvis till tryck nästa vecka, allra senast veckan efter det. Ska bara få hem pappret till dem. Även det en kompis som fixar (gratis - jag behöver bara köpa pappret!!!) tänk vilka bra vänner man har :)Börjar få lite smått panik för allt vi inte har gjort när man ser vad alla andra gjort för länge sedan....
    Jag har i och för sig fått iväg mina inbjudningar (i fredags ) men annars är vi nog på samma nivå i planeringen ungefär... det är luuugnt! Hoppas jag...
  • Skonie

Linil: Ingen brådska vi har inte ens beställt våra kort än.

Personligen blir jag hemskt irriterad när inbjudan kommer 4-5 månader innan. En utlandsresa är tex redan beställd 4 månader innan och allt annat är faktiskt flyttbart OM man vill gå på bröllopet. Om man INTE vill gå (ja, det händer faktiskt!) så har man inte en ärlig chans att skylla på något finkänsligt eftersom "man fick inbjudnan i så god tid".

• avil

Jag började undra om man måste ge vigselförättaren/prästen vigselblanketten,o hindersprövningen nåt tag INNAN man gifter sig? eller gör man det bara minuterna innan liksom??
    vi ska ju gifta oss i en annan stad...

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)