• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • matildaochniklas

Man kan nog ge det precis innan vigseln. Men jag ska nog försöka lämna det till våran präst lite tidigare, så att vi inte glömmer det den stora dagen! Jag har nämligen drömt att vi helt och hållet hade glömt att ansöka om hinderpsövning.

avil skrev 2008-05-21 07:57:21 följande:
    Jag började undra om man måste ge vigselförättaren/prästen vigselblanketten,o hindersprövningen nåt tag INNAN man gifter sig? eller gör man det bara minuterna innan liksom??vi ska ju gifta oss i en annan stad...
  • avil

matildao niklas-tja bäst är väl att ringa vigselförättaren o fråga-hon vet ju! Men tack.

• äckling

Om man känner sig stressad eller ej beror nog på vem man jämför sig med. Det är lätt att alltid se de som gjort mer. Jag har ingen klänning, inga skor, mannens kläder är inte bestämda och ingen florist tillfrågad och ingen mat bokad så jämför med mig

Det som stressar mig nu är inbjudningarna. De ligger klara och väntar på att postas och vi hade tänkt skicka dem i slutet på veckan, MEN nu undrar jag om det ändå är för tidigt. Jag vill absolut inte at det ska kännas tidigt när man får inbjudan. Snacka om att göra problem av ingenting

• Kärlek08

Jah håller med. Det är ju inte så lätt. Jag skulle se det ur en krasst ekonomisk synvinkel. Har ni råd/är ni beredda att betala sonens kompis + sambos kuvertavgift? är svaret ja; bjud dem, de kommer säkert uppföra sig (speciellt om du instruerar sonen om att prata lite löst om det innan). Är svaret nej; du behöver absolut inte ha dåligt samvete för att du inte bjuder dem.

För övrigt måste jag stressa upp er lite för nu blev jag stressd! Ringde och beställde min klänning idag (har väntat lite trots att jag vetat läääänge vilken jag vill ha). Hon jag beställde av (jag ska ha en Aspera btw) sa att om de har rätt modell och stl hemma så kan jag få den på ett par veckor men om de inte har det så har de upp till 3,5 månads leveranstid nu under sommaren!!!! shit! Det blir ju himla nära, det kan ju typ betyda att jag inte får klänningen förrän på onsdagen den 3/9!!! jag blir alldeles krullig om tårna av att tänka på det. Hon ska ringa ochbekräfta beställningen och tala om vad de sagt, hoppas hon gör det idag!!!

Angående inbjudningar: mamma ringde igår, de hade fått inbjudan så jag hoppas fler har fått dem...

Fröken förväntan skrev 2008-05-20 20:10:42 följande:

Ja, svårt Troll1. Egentligen tycker jag inte att du behöver bjuda honom. Bara skicka tackkortet för dopet och låtsas som det regnar... och om killen sedan frågar din son eller dig så får ni helt enkelt vara ärliga och säga att det var ett missförstånd. ... men jag inser att det inte är så lätt i praktiken men jag tycker i alla fall att det är ok att göra så.Men bestämmer ni er för att han är bjuden så tror jag ändå att de uppför sig. De flesta brukar ju känna av läget och anpassa sig efter alla andra. Även om han "bara" är 20 eller 21.Lycka till, vad än beslutet blir!
  • Snart fru Wennerström

*Fniss*
    Nu har jag beställt en banderoll med våra namn på, att ha i festlokalen
    Har även beställt cd/dvd-fodral som vi skall ha till vårt bildspel som vi skall skicka ut som tack istället för tackkort

• Cattapulten

Kanske inte ska känna mig stressad iaf... Det blir nog bra till slut!! Det är bara så mkt man ska hinna med och INTE glömma något! Toastmaster har iaf sagt att han gärna gör festprogrammet!! Och det får han så gärna göra! En sak mindre att tänka på :)

• Snart fru Wennerström

Ngn som har tips på vad man kan skriva som text att ha vid vår presentbox. vi har ju bara önskat oss presentkort/pengar som alla kommer få lägga i en box eller liknande som jag skall piffa till, och bredvid där skulle vi vilja ha ngn bra text, lite klachig sådär, gärna ngt rim där det framgår att vi inte kommer öppna några kuvert och att det är fritt fram att lägga ner sin gåva.
    har försäkt min på att rimma ihop ngt, men blir bara blää, skulle behöva lite puff

• Kanelisen
    avil skrev 2008-05-21 07:57:21 följande:
    Jag började undra om man måste ge vigselförättaren/prästen vigselblanketten,o hindersprövningen nåt tag INNAN man gifter sig? eller gör man det bara minuterna innan liksom??vi ska ju gifta oss i en annan stad...
    Vi ska träffa vår präst 2 veckor innan bröllopet (vi gifter oss 40 mil hemifrån) och han sa att vi skulle ta med papprena då. Ni kanske oxå kan göra så?
  • linil

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-21 10:33:26 följande:

*Fniss*Nu har jag beställt en banderoll med våra namn på, att ha i festlokalen Har även beställt cd/dvd-fodral som vi skall ha till vårt bildspel som vi skall skicka ut som tack istället för tackkort
    Vad festligt med banderoll, var har ni beställt det ifrån?
  • Snart fru Wennerström

ja .. från calligraphen .. fanns massa nytt där nu, var ett tag sen jag var in där.. fanns till och med en vägskylt, där det stod typ " kalle & annica's bröllop 6km" .. *hihi^^

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)