• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Kärlek08

det kommer nog min sambo bli tvungen att göra också . jag var så nöjd redan när jag var ocjh provade ringen första gången, och då hade hon bara fixat till stl och insidan likson, utsidan var inte alls bearbetad då, och inga safirer fanns heller...

• lanovia 08

Skall berätta såklart!
    Igår var det meningen att vi på fest med mitt jobb på kvällen, trodde jag. Alla andra visste dock att jag skulle på möhippa. På jobbet har det hållt minnen superbra och pratade om festen och inkluderat mig totalt i planerna.
    När vi vaknade igår morse blev jag förvånad, för vi vaknade av min sambos telefon. vi hade ju bestämt att inte ställa klockan, jaja tänkte inte mer på det. upp och tog på oss kläder för att gå ut och gå med hundarna (vår egna och den vi passar). Men jädrans vad sambon var seg till slut fick han för sig att fråga om kusinen och hans flickvän (som var på besök) inte skulle med ut och gå. Dessa var ännu segare att bli klara. Jag höll på att gå i taket. När de väl inte kunde dra ut på tiden mer och jag var så sugen på att komma ut och gå och hundarna väldigt nödiga så gick iväg. Tyvärr 5 min innan mina kompisar kom. Detta var anledningen till att de segade. Jag var gåsugen så jag drock iväg på lång promenad. Sambon försökte korta ner promenaden så gott det gick.
    När vi väl kom tillbaka så spelades någon konstig musik på gården och jag förstod ingenting. Gick in på tomten och bakom ett hörn hoppade mina 5 kompisar fram och skrek Surprice!
    Shit vad förvånad jag blev! Snabbt som tusan fick jag gå in och byta om till vad jag ville. Ingen utklädsel alls. Sedan bar det av till spårvagnen. Under dagen körde vi en tävling uppdelad i flera grenar. Bl.a minigolf, charader i trädgårdsföreningen (folk tittade på oss ), bowling och lite andra smålekar.
    Sedan åkte vi hem till en av kompisarna, softade och pratade, de fixade mat. Därefter fick jag ett quiz att svara på. Handlade lite om sambon, och saker som vi igänget hade gjort ihop. Allt detta slutade med att jag vann hela dagens tävling. hmmm... inte alls uppgjort! som pris fick jag ett jättefint linne med en personlig text och ett fint limmerick som de läste upp för mig om mig.
    En helt underbar dag var det. Inga pinsamheter alls men trevlig med vännerna. Var typ 1 år sedan vi alla lyckades samlas ihop sist. Helt otroligt när man tänker på att två av dem åkt över hela landet bara för att kunna vara med på detta för min skull! Och den tid de har lagt ner på att planera denna dag. Lycka!

• lanovia 08

Visst var det tidigt med hippa, men jag hade ju väntat mig det. Detta är ett gäng som gärna gör en egen hippa utöver den "riktiga". Och i det här fallet så är det studenter och en utav dem flyttar från stan nästa vecka. Så jag hade väntat mig något innan hon flyttade, även om jag inte trodde att det skulle bli igår, jag skulle ju på fest med jobbet!

Kärlek08 skrev 2008-05-25 12:42:42 följande:
    Jag vill också höra!!!! Berätta, berätta, vad hände? Hur? Vad fick du göra? Hur känns det?Visst var väl det en tidig hippa?? eller? Ska man redan behöva bli nervös? Nä, just det jag har ju knappt ngn tärna ju, får väl se om jag blir hippad överhuvudtaget
  • Kärlek08

lät precis som en sådan hippa jag skulle vilja ha... kul att de engagerat sig så, det är ju det man uppskattar, att de tänkt på dig och tagit sig tid. Tid är ju det värdefullaste vi kan ge någon.

Nu MÅSTE jag rätta alla elevernas uppsatser... :(

• Skonie

Vad kul att det blev en hippa som passade dig Lanovia! Ska bli kul att läsa om er alla andras hippor här framöver (i brist på egen så... :) )

• Kanelisen
    Skonie skrev 2008-05-25 19:34:17 följande:
    Vad kul att det blev en hippa som passade dig Lanovia! Ska bli kul att läsa om er alla andras hippor här framöver (i brist på egen så... :) )
    Kommer du inte få nån hippa skonie?
    Jag kommer nog få veta datumet på min, eftersom jag måste åka 60 mil till min gamla hemstad för att de ska kunna hippa mig där...men det gör mig inget, huvudsaken för mig är att jag får ha en mysig dag med mina härliga kompisar!
  • äckling

Jag har köpt klännning!!
    Inbjudningarna skickade.
    Det händer saker...

• Fröken förväntan

Oj, här händer det grejor.

Vad kul med hippa Lanovia. Det lät helt underbart. Jag längtar och hoppas verkligen någon drar igång en till mig. Har ingen tärna med ganska "pålitliga" vänner så något blir det nog

Äckling: vad blev det för klänning? Har du bilder? Vill såklart se,*nyfiken*

Vi köpte kostym, väst och slips till puddingen i fredags... nu börjar det bli fason på oss båda Han ska föresten ha en ljust guldgul slips och näsduk så om någon har sett fina bilder på buketter i gult får ni gärna hojta.

• flowerrose

Lanovia 08

Grattis till en sån härligt dag!!!

• flowerrose

Lanovia; förresten, hur kommer det sig att det var så tidigt?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)