jag förstår dig fullkomligt! tycker inte alls att du/ni överreagerar, jag har känt precis lika.. men som sagt nu är hon ju redan "inbjuden" och då är det bara låta det vara så.. vet inte vad jag kan säga för att muntra upp dig lite .. men jag kan trösta dig med att du inte är ensam om sånna här liknande situationer.. min pappa förskte t.o.m bjuda in bekanta till honom, som vi knapp känner, och en vän till m2b, trodde att han och hans sambo var bjuden "automatiskt" i och med att dem varit barndomskompisar!(?).. så dem får komma till vår vigsel och inget mer är det bestämt.
lanovia 08 skrev 2008-07-24 08:15:40 följande:
Tjejer nu måste jag få höra er åsikt? Överreagerar jag(/vi)? Var hos svärföräldrarna igår och gud så irriterad jag blev. Saken är att sambons lillebror (18 år) har en tjej (16år). Deras förhållande känns precis som förhållanden många gånger gör i den åldern; jätteroligt och de är kära men man har svårt att se någon större framtid i det (därmed inget som säger att det inte skulle kunna hålla hela livet). Men till saken vi har tidigare funderat på att bjuda henne, de gånger vi pratat med deras mor om det har hon alltid svarat ungefär "nejnej henne behöver ni inte tänka på, ingen som vet hur länge det håller". Ok tänkte vi. Vi diskuterade det även själva för någon vecka sedan och kom fram till att hon brukar ju inte vara med när familjen träffas eller något sådant så då skiter vi i henne till bröllopet också utan kan lära känna henne mer efteråt om de håller ihop. Vi var nöjda med vårat beslut.Igår när vi då sitter och äter middag och pratar om bröllopet så säger svärmor "och sedan kommer ju X också, men det vet ni väl redan??" Vi blev så jäkla paffa så det tog ett bra tag innan jag fattade i alla fall. Jag satt med gapande mun och sa typ "va X, vaddå X vart kommer hon?.... Jaha till vårat bröllop"!What! Sist jag kollade så var det vi som bjöd in till vårat bröllopet och ingen annan! Jag har inget direkt emot att hon kommer, det lilla jag har träffat henne är hon jättetrevlig och det är ju som sagt flicvän till sambons bror. MEN!!! borde inte vi tillfrågas innan hon bjuds?? Är det jag som överreagerar`???
[/citat]
lanovia 08 skrev 2008-07-24 08:20:09 följande:
[citat]
Helt och hållet vet jag ju att det inte bara är jag som överreagerar. Sambon tyckte också att det var dåligt. Men han gör som han (och kanske många killar med honom?) så ofta gör: Säger att han tycker att det är dåligt, rycker på axlarna och tillägger att de är inget att bry sig om eller gör något åt.Och nej klart vi inte skall göra något åt det. X är självklart välkommen nu när hon är bjuden. Skulle aldrig komma på tanken att säga något annat. Men jag blir så trött o.s.a gick ut för snart 2 veckor sedan. Ingen har sagt det minsta lilla om att X blivit bjudet OCH vi har redan gjort bordsplaceringen. Nu skall alltså X placeras in vid sidan om brorsan. Och eftersom det är ett syskon sitter han rätt så inne i smeten så det blir typ att göra om hela skiten! F-N vad less jag blir ibland. *suck*Oj vad långt det blev. sorry!