Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

vi ska ha 35ex av festprogrammet och 3st "barnfestprogram" dem 2 minsta av barnen (runt 1år tror jag inte behöver ngt.. hehe).. sedan behöver vi ca 50st vigselprogram, då några extra kommer dyka upp just bara till kyrkan. vet inte direkt om vår skrivare är en slukare, men inte snål heller, mer vi som är snål. jasså, så bokhadlare brukar kunna skriva ut dokument?.. blir det färg då? vet du runtikring vilket pris dem kan tänkas ta mer ark om man skall ha dubbelsidigt?

Skonie skrev 2008-08-03 13:52:58 följande:
    Snart fru W; ska ni ha många och har en törstig skrivare kolla med ett tryckeri. Eller en bokhandel etc som kanske kan skriva ut på laser
  • Snart fru Wennerström

ja jag får göra det ..

Skonie skrev 2008-08-03 15:08:21 följande:
    Snart fru W; Vår bokhandlare på skolan gjorde iaf det mot betalning förstås. De hade en svartvit laser. Det finns ju färglaser, ring runt och fråga :)
  • Snart fru Wennerström

hehe ok.. så bra, dock har jag ändrat lite i jämförelse med det jag skickade till dig, upptäckte jag med när vi skrev ut ett checkprogram massa "fel".. så jag skickar dig det nya uppdaterade, så kanske jag inte får så många fel att rätta av dig ..

Kärlek08 skrev 2008-08-03 14:06:36 följande:
    fru W: nu har ju du ditt festpgm i A4 och då funkar det ju att göra så men jag har så att mitt skrivs ut på A4 men sedan viks till A5 vilket gör att det är fyra sidor/A4 att roda så de hamnar rätt... hmmm tycker nog att all ska ha ett varsitt festpgm även om jag inte skulle se det som snålt om det "bara" fanns ett/par. Jag ska förresten till jobbet och skriva ut lite saker imorgon, ska skriva ut och korrläsa ditt pgm då. Det är lättare på papper att se om det är några tokerier. Du kan nog få tillbaka det med kommentarer på tisdag.
  • Snart fru Wennerström

japp, det blir bra det

Kärlek08 skrev 2008-08-03 15:51:08 följande:
    fru w: gör det du! jag skriver ut det senast uppdaterade imorgon som sagt
  • Snart fru Wennerström

hindersprövningen har ingeting att göra med vilken tid ni väljer för vigseln, det är ngt som ni bestämmer helt! sedan får präst/vigselförrättare rätt sig efter er tid som ni valt

bestäm er för en tid och skicka ut era inbjudningar är mitt förslag sedan kan du ju alltid ringa till skatteverket och höra om dom överhuvudtaget fått in er prövning, sedan går du utifrån det

• Snart fru Wennerström

fan börjar bli NERVÖS.. m2b har idag frågat 2 GGR om hur och när jag jobbar nästa gång (han brukar aldrig annars ens fråga sånt), så jag börjar ana lite möhippa, att dem går genom mb2 för att kolla vilken dag jag är "tillgänglig".. ja så nu gäller det till att vara beredd varje dag framföver som det verkar.

• Snart fru Wennerström

hm, nu börjar jag bli nervig.. mina närmaste kompisar har gjort klart för mig att vi bara måååste ses nu när det är cityfest(gatufest i gävle 6-9 aug), och nu när jag vill bestämma en dag då vi alla kan ses, så kan ingen av dem ngn av dagarna, allt krockar med alla! .. nu är frågan om det bara ÄR så, eller om alla bara säger så för att en ev möhippa är på G ngn av dagarna så att dem inte vill boka in ngt annat.. fan va nojjig man kan bli då.. nä nu får jag sluta

• Snart fru Wennerström

lanovia; ja man blir nog extra nojjig när dem inte beter sig som dem brukar
    ang hur många ex vi kommer skriva ut, avvaktar vi med till vi sett hur mycket färg skrivaren slukat när vi skrivit ut hälften

till er som önskar hjälp till festprogrammet, varsågod;
    festhafte.blogg.se/
    brollopsbanken.blogspot.com/
    hem.passagen.se/majeda/
    vigselringen.com/spex.html
    hem.bredband.net/narnia/
    helenas-web.nu/DikterODyl/CitatOmKarlekOAktenskap.htm

ja det var det

• Snart fru Wennerström

lanovia, så bra att era föräldrar är så engagerade, SÅ är inte våra, inte för att jag för den delen heller skulle våga ge dem ngt sånt ansvar, då tar mitt kontrollbehov över

ja nu är det ruskigt nära, ska precis till att ringa prästen jag med för att bestämma en dag då vi kan "träna" i kyrkan, samtal har vi redan haft
    och jag kommer GARANTERAT gråta, alldeles för mycket är jag rädd.. tänk om man börjar gråta så förfärligt att man hulkar sig.. usch.. bävar för det, är så hiiiimla känslig.

• Snart fru Wennerström

sådär då var det fixat, kan vi stryka det från listan också!
    pratade precis med prällen, och nu på fredag ska vi träffas i kyrkan .. fast jag undrar.. eftersom jag har mina aningar om möhippa, så vette fasiken om dem funderar på den just då, .. ja, det visar sig
    sedan har jag ringt kantorn också, och talade om vilka psalmer resp in/ut marscher vi önskade, och det skulle inte vara några problem .. yes! det mesta börjar fixa sig.. känner mig rätt så lugn nu.

• Snart fru Wennerström

ettplusett; du finns visst med på den senast uppdaterade listan på sidan 166 för att vara exakt .. till och med 2 ggr står du med .. listan i trådstarten finns inte alla med på, den listan kommer uppdateras med alla nya vid en ny trådstart

• Snart fru Wennerström

vi ska bjuda på tonfiskröra i tunnbrödskorgar till förrätt, och porterstek m ljummen potatissallad till, och div tillbehör. sedan blir det tårta (chokladbotten, vitchoklad o hallonmousse med sockerpasta)kaffe och avec.

äckling skrev 2008-08-04 10:57:40 följande:
    Jag påbörjade bordsplaceringen och får panik!! Så jäkla svårt trodde jag inte att det skulle vara.Har inte bestämt meny ännu. Vad ska ni andra bjuda på? Dessutom är inte mina kläder klara, inget med blommar, ingen solist, inga trycksaker, ingen dekoration.... Borde sätta fart tror jag
  • Snart fru Wennerström

jag säger som fröken förväntan .. första menyn men helst den andra desserten

nu finns det bilder på våra slutgiltiga vigsel/festprogram i mitt galleri, för den som är nyfiken dem blev inte som vi tänkt oss från början, men mycket bättre

• Snart fru Wennerström

ja, vi har 3 gäster som "hänger löst" så att säga .. som vi väntar svar ifrån. så bordsplaceringen är inte helt spikad än pga det, men vi kräver svar nu i veckan helst!

Ankan80 skrev 2008-08-04 14:56:37 följande:
    Har ni också gäster som inte kan bestämma sig hur de skall göra?Dvs om de skall komma över huvudet taget, ta med eller inte ta med barn.Vi har det. Det är nog smällar man får ta med tidigt OSA Iaf så trodde vi att vi skulle behöva roa 5 små barn också, men nu kommer ingen av dessa.Visst hade det varit roligt att se hur stora de blivit. Men det är skönt för föräldrarnas skull (och vår) Dock kommer det 2 barn som ammar. Men de har ju inte så stora krav direkt.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)