Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

vi skall hyra m2b's kläder så vi skall dit på lördag och höra om en näsduk ingår .. haha kanske ingen stor grej, men känns liiite onödigt att köpa en om det är så att den ingår när vi ändå hyr åt honom tror inte det skulle användas så ofta

men annars tackar jag för tipset fröken förväntan

har nyligen avslutat lite pyssel med placeringskorten, är dock ej färdig med dem ännu.
    Fröken förväntan skrev 2008-07-31 19:26:18 följande:

lanovia 08 skrev 2008-07-31 11:18:00 följande:Här har det minsann börjat pirr... på ett bra sätt! Innan har det liksom kännt på låtsat på något sätt men nu börjar vi båda fatta att vi faktiska ska gifta oss om mindre än två månader. Gaaalet men roooligt!!!Min m2b ska ha näsduk. Han hittade ett set med slips och näsduk där han köpte kostymen (en liten herrekipering i stan) men jag har sett näsdukar på bl.a. Dressman och massor på Slipsgossen om ni bor i närheten av den butiken.
  • Snart fru Wennerström

Lanovia;
    bra, då går vi dit och tittar idag om ingen ingår i hyrpriset

Din Möhippa lät jättefin, som sagt, kan vara minst lika trevligt utan ståhej å så..

Fröken förväntan;
    vi skall duka med lakan (från ikea), sedan har vi köpt en enkel enfärgad tapet att ha som bordlöpare på borden. sedan skall vi ha smala enkla glasvaser (också från ikea) med slingriga pilkvistar i(dem är släkt med ormhassel tror jag, ser så ut iaf ). utöver det har vi OCKSÅ köpt ikea's tygservetter .. sedan skall vi strö ut lite ivoryfärgade rosblad på borden, ha stolsdekorationerna som finns i mitt galleri.. och ja.. det är väl det. ja visst jag, inte att förglömma, blockljus ska vi ju ha med, köpt lite olika bruna nyanser, och några ljusa, som skall stå mellan vaserna på varsit litet glasfat ..

på sidasatta bord som matbordet och presentbordet skall vi nog bara ha en duk och en kandelaber

det var nog allt

• Snart fru Wennerström

ja nu närmar det sig! 5 veckor kvar exakt idag för oss 6:e brudar ..

vi var ner idag för att kika om det nu skulle ingå en "näsduk" till m2b, men de hade lördagsstängt nu under några sommarveckor .. så vi får ta det till veckan istället
    köpte även annat smått å gott till pysslet .. de e så skoj nu när det börjar närma sig

• Snart fru Wennerström

och vi testar att skriva ut festprogrammet, haha man ser betydligt måånga FLER "fel" då.. Märkligt ..

• Snart fru Wennerström

janedoe: det låter pampigt, skall bli kul att se sedan .. det kan aldrig bli för mycket

• Snart fru Wennerström

ja eller hur!.. vi skall ha ha en väldigt simpel lokal som vi skall vara i, så vi kommer också lägga ner mycket krut på allt invändigt... glömde säkert hälften i det jag nämde tidigare.. men det skall bli kul att se före och efter bilder.. haha

janedoe skrev 2008-08-02 17:43:29 följande:
    Snart fru W: Precis! Bara man sätter ihop allt på rätt sätt. Massvis med saker, men stilrent och snyggt ändå. Svårt men roligt! :D Längtar till inventeringen av lokalen så vi kan mäta upp lite...
  • Snart fru Wennerström

ngn som vet hur det är i publisher?.. kan man få så att det skrivs ut dubbelsidigt där?..
    Fröken förväntan skrev 2008-08-03 11:24:46 följande:

Vad har du för version på InDesign? CS, CS2 eller CS3?I den senaste versionen CS3 tror jag att det ska finnas "booklet printing" vilket är en funktion för att få sidorna att "automatiskt" skrivas ut i rätt ordning. Jag har dock en äldre version så jag måste själv lägga sidorna i rätt ordning. TYVÄRR! Om man skriver ut på ett tryckeri så fixar deras program rätt ordning men om man ska göra det själv blir det lite pill, men det går . Jag brukar sätta ihop ett häfte med tomma sidor (så många som jag ska ha) och sedan skriver jag dit sidnumren med vanlig penna, och så är det lättare att hålla reda på vilka sidor som ska komma bredvid varandra och i vilken ordning. Fattar du vad jag menar?
    [/citat]
    Kärlek08 skrev 2008-08-03 11:39:10 följande:
    [citat]
    Jag har CS. Men jag måste ju säga att det var framförallt för att slippa det pillet med att komma på i vilken ordning det ska vara som jag lärde mig InDesign!!! Puckat monteringsprogram om man inte kan förinställa och dokumentet ska göras dubbelsidigt och i bok-format!! Nu blir jag ARG! Jag fattar precis vad du menar med att numrera själv och det jag vet är att när jag gjorde en broschyr till jobbet så tog det mig nästan en halv arbetsdag att få till det i rätt ordning när man hade fyra broschyrsidor på varje utskriven A4 (dubbelsidigt med en A5-sida t. höger och en till vänster på varje sida av pappret)! piss och skit vilket jobb det kommer bli AAAARRRRGGGHHHTack för hjälpen iaf, nu slipper jag ju fundera på hur det ska vara, jag är ju inte arg på dig
  • Snart fru Wennerström

ok, när jag trycker på skrivut i rutan där finns det så man kan kryssa i om man vill ha dubbelsidigt, men vill ju av samma anledning som kärlek08, veta om det kommer i rätt ordning då. är för många papper i programmet för att jag ska kunna "testa" blir det fel så går det åt onödigt mycket färg till det tycker jag
    när jag skriver ut enkla, alltså inte dubbelsidigt, så kan jag ju lägga papprena i den ordningen jag vill ha dem..

Skonie skrev 2008-08-03 12:11:40 följande:
    Snart fru W; ja det tror jag men det var länge sen jag jobbade i publisher
  • Snart fru Wennerström

hehe, precis det jag gjorde, jag testade med ett annat textdokument, och skrivaren skrev då ut vartannat blad i dokumentet, sedan kom det upp en ruta på skärmen, och en röst sa; "att jag skulle lägga i den utskrivna bunten i skrivaren igen".. detta visades också hur man skulle göra på bilden på skärmen, så det är omöjligt att göra fel.. då skrevs resterande vartannat papper ut på baksidan av dem andra..
    hehe lättare än vad man tror, man är nog bara nojjig nu såhär i väntans tider och förstorar upp allt

Skonie skrev 2008-08-03 12:49:38 följande:
    Jag är relativt säker på att standard är att sida 2 kommer på baksidan av sida 1. Om du är osäker, kan du inte göra ett testdokument med bara 2-3 sidor och prova att skriva ut?
  • Snart fru Wennerström

men shit vad det går åt färg när man skriver ut, hur tycker ni?.. bör alla få ett varsit ex av festprogrammet, eller kan man lägga varannan på bordet? verkar det snålt. vi hade ju tänkt ge alla varsit ex, men som sagt, det blir kostsamt. kanske blir det billigare att be ett tryckeri trycka? ngn som har erafrenhet av det?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)