• knasjänta

Behöver hjälp!!!

bor med min sambo som jag älskar väldigt mycket. Vi ska gifta oss i sommar och planerar att försöka skaffa barn direkt efter.. allt är alltså jättebra MEN.. jag har träffat mannen med stort M..är helt säker på att han är min soulmate! Jag och han är ganska nya vänner men pratar om allt mellan himmel och jord..dom gånger vi träffats har allt kännts perfekt och han känner likadant..att vi kommer bra överrens och att allt bara klaffar.. Dock vill ha inte ha ett förhållande nu..känner att det inte passar i hans vardag osv.. det är nått vi pratat tidigre om... han vet inte att jag har dessa kännslor men jag tror att han känner samma för mig...

Så vad gör man...stannar gifter sig och lever med att veta att min soulmate är inte han jag gift mig med?

Eller lämmnar man allt man har... och chansar och hoppas att det blir nått med mannen med stort M?

behöver hjälp!

• Svar på tråden Behöver hjälp!!!
  • ganesha

måste soulmate vara den man är gift med? kan det inte vara bästa-vännen som är soulmate?

min sambo är långt ifrån min soulmate. han är bara min älskade.

• grabbarna

du kan inte gifta dig med någon som du tar istället för eller bara för att den andra inte är ledig det är inte schyst mot honom..drömmer du om den andra och önskar att han var villig att ha ett förhållande med dig ska du helt klart dra dig ur det du befinner dig nu eller i alla fall skjuta fram bröllopet och ta dig en allvarlig funderare under tiden

• trofast

Oj.... Oavsett om du blir tillsammans med den andre mannen eller inte så tycker jag att du skall ställa in bröllopet. Det känns oerhört falskt mot din fästman att gifta dig med honom om han inte är "den rätte". Han borde få chansen att träffa kvinnan som tycker att han är mannen med stort M.

Fundera en gång till på den här "nye" mannen. Är han verkligen så speciell eller är det bara lite bröllopskris??

Hoppas att det löser sig för dig!

• JohanoCissi

ojdå, vilken sits du sitter i. Ärligt talat, att komma på det är nu är nog det bästa du kunde göra. Att gifta sig och såra någon sen är inget alternativ. Du kan ju inte gifta dig med någon som du inte vill ha egentligen även om det kanske är det bästa praktiskt just nu. Jag tror inte att din blivande hade uppskattat det. Hade definitivt inte jag gjort. Förstår inte riktigt hur du kan tycka att allt är jättebra med att gifta sig o skaffa barn när det egentligen är någon annan du vill ha? Du får nog helt enkelt bryta upp med ditt nuvarande för din "blivandes" skull. Bäst för alla. Han måste få en chans att hitta någon som faktiskt vill gifta sig o ha barn med honom och som inte går o tänker på någon annan.

• EnaOline

jag håller helt med ovanstående inlägg...

• Zozo

Sen är det saa himla lätt att nagon VERKAR vara perfekt innan man känner dennes alla goda OCH daliga sidor... kille eller tjej. Det handlar inte bara om en tillfâllig "fling"? Det KAN faktiskt hända även om man älskar sin partner; Grejen är att känna efter och sedan bestämma sig för om det verkligen är värt det eller om man inte egentligen vill vara precis dâr man är?!

• Tooticki

Skulle du vilja att mannen du gifte dig med suktade efter någon annan men nöjde sig med det näst bästa? När du vet svaret på den frågan kan du nog svara på den andra också...

• knasjänta

vet helt ärligt inte vad jag ska göra...mitt förhållande som jag är i är hur bra som helst...vi bråkar aldrig vi umgås och gör roliga saker tillsammans och vi älskar varandra..jag älskar verkligen honom.. Men blir så svag så fort min vän hör av sig eller vi träffas...njuter av att vara i hans sällskap!

Men samtidigt älskar ju ju min sambo..vill inte såra honom även om jag vet att det är fel och stanna så vill jag ju det vill ju inte ha dessa känslor för den andra...men jag kan inte styra det

• Zozo

Man KAN ju njuta av att vara i nagon annans sällskap utan att det inverkar pa ett förhallande.; Jag har flera manliga vanner som star mig väldigt nära.. Fragan är ju mest - är det MER än sa?

• Tooticki

OM du VILL satsa på den relation du är i nu och älskar, attraheras, uppskattar, respekterar och är kär i honom så föreslår jag att du säger upp kontakten med den nye mannen för ett tag och fokuserar på din blivande man. Kanske visar det sig att det bara var kalla fötter och det rinner ut i sanden. kanske är det så att du och din sambo är vänner som har roligt tillsammans men kärleken och attraktionen har försvunnit, då bör du vara schysst och göra slut med honom av den anledningen, inte för att vara med någon annan.

Svar på tråden Behöver hjälp!!!