• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Mizty

Låter snyggt!! Ja idag gäller det för mig att jag kan bestämma mig Har oxå skrapat ihop en massa guld Bla min pappas morfars vigselring = gammal = tung Hoppas du mår bättre idag!!

Troll1 skrev 2008-08-11 22:39:43 följande:
    Hejsan! Det blev en typ alliansring med 11 st 0,07 ct stenar. De ska fixa till den lite så den blir tunnare undertill och lite vid sidorna, mer upphöjd vid stenarna. Vi fick väldigt bra pris och vi lämnade även in ihopskrapat guld (nej, inte tandguld ), så vi är nöjda såhär långt. Spännande! Jag har kännt mig skum hela dagen och nu har jag ont i huvudet o halsen. Jag ska lägga mig nu och hoppas det försvinner - POFF! Gunatt!
  • Troll1

Mizty: Jag hade också en gammal vigselring, ganska smal men den var på 21 karat = bra! Vill du maila bilderna se´n?
    Jag känner mig "skum" idag med. Har varit på arb.förm träff....

• busfia

Hej tjejer!!
    I helgen blev jag hippad...
    Kl 0815 stog det ca 20 killar i mitt sovrum dom skulle hämta min sambo, vilket jag viste om. Dom gick o kvar var jag. Min kompis hade bestämt att vi skulle på hund kurs kl 1100 o jag skulle plocka upp henne innan. Tyckte det hela var myk skumt för det brukar vara tidigare. Men 0930 banka dom på dörren. okej tänkte jag.. Utanför stod 5 av mina vänner. Vi käka en god frukost o drack skummpa Sedan fick ja packa ner lite olika kläder o ögon bindel på. Gick en bit från huset o väntade..
    En motorcyckel dök upp o runt stan på en hd... ha ha så kul!!
    Ögon bindel på igen vid ullevi o jag försökte uppfatta var vi befann oss, men det var svårt. Stannade utanför gökboet. Där hade jag aldrig varigt o det var super kul. Ef dusch var vi på väg igen fast nu i bil, till Paprika för att äta en god sallad.

Satte oss i bilarna igen o drog mot stan. mötte upp några fler. Undrade hela tiden vart vi skulle för osminkad o in knut i håret gick vi in på Model lab. Där sminka dom mig otroligt snygg o vi drack gott fick håret fixat. Sedan var det in o ta model foto (typ) Det var kanon kul!!! Fattar inte att det var jag på bilderna...

Snygg som jag var bar det av till resturang o äta god mat där några till av mina vänner satt Vi hade grymt roligt....
    Jag kom igång ganska bra kan jag ju säga så vi gick vidare o dansa hela natten. Det var en otroligt rolig dag ,kväll o natt med mina vänner....

• fru Trul

Å vad roligt busfia, det låter som en toppen hippa! Du får visa dina fina bilder på nästa fikaträff.

• Mizty

Men vad roligt Fia Låter verkligen som en toppendag!!

Troll1 - Men jag skickade dom igår... Vart har dom tagit vägen då??? Provar nu igen då! Det var ju bra att den var på mer karat då

ÅHHH vad nöjd jag är med mina ringar!!! Bestämde mig till slut för en slät borstad förlovningsring & en blank vigselring med en stor bling Den sitter i en ganska hög fattning & är rund (alltså stenen ) Båda i rött guld. Kändes verkligen som jag. Min pappas mormors (inte morfars som jag skrev tidigare) blev då perfekt som förlovningsring

Har oxå varit & hämtat hem kronan som jag ska ha. Nu hoppas jag bara att jag har tillräckligt med hår för att fästa den & löshår.

• busfia

Det var toppen roligt!!!
    Jag har precis varigt o fixat korten hos min vän, så nu sitter dom i ett album till till min blivandes morgongåva. Kan varmt rekomendera detta

• Troll1

Busfia: Nu blev jag nog lite grön av avund!

Visa, visa!!

Mizty: Det lät fint! Var ska du fixa med håret någonstans då? Det blir ngn annan florist för vår del. Jisses...
    Det har inte kommit ngt i mailboxen än. Hmmmmm.... Jag inboxar dig min andra adress också och även den första igen om jag skrev den fel.

Är fortfarande ett litet "ras". Men jag bättrar på mig till i morgon. Måste bara ha en utförlig beskrivning så jag inte går vilse, haha!

• Mizty

Troll1 - Min kompis ska fixa håret. Hon jobbar inte här i Gbg längre så vi får fixa det på hotellet. Vilken florist ska ni ta då? Har du pratat med dom i Tuve? Tänkte eftersom du "ångrat" dig...

Men vi kan ses i Nordstan om du vill, tar bussen till stan så jag går den vägen!! Inboxar mitt mobilnr Annars ligger det nästan uppe vid Gamleport. Fast gatan bakom fredsgatan (mot vattnet)

• bartan

Hallå på er
    Vilka blir det på fikan imorgon?
    Mizty; Vad sägs om 17.20 som vanligt i nordstan!?

• Troll1

Hmmm, vi kanske kunde ses omkring Gamleport eller ngnstans i närheten. Kopparmärra? Jag hoppar nog av min buss (om jag tar den) vid Kungsportsplatsen.

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2