• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • MD2009

fru Trul - Håller en tumme! Stå på dig! Säger det igen... Ni är Två som ska vara nöjda med beslutet, eller hur!?
    Tack för välkomnandet

• Troll1

Välkommen MD2009!
    Fru Trul: Jag håller alla tummar jag har!
    Mizty: Det blir väl bra? Ska du ha ngn överskrift, ex "Välkommen på bröllop!" eller liknande? "Därefter firar vi..." kanske?
    Själva skrev vi: ...."Därefter bjuder vi på bröllopsmiddag på Stora Holms säteri"... Sitter själv och knåpar med festprogram mm så jag är igång nu.
    Vi ska till SH på fredag, dels träffa fotograferna och dels träffa Jan på em. Är det ngt ni kommer på som jag ska passa på att fråga? Bordsstrlk har jag fått. Jag ska höra om ljussättningen, det var inte tillräckligt sist. Tipsa mig gärna

• MD2009

Troll 1 - Tack! Kikade på era bilder och det ser lovande ut Tror ni kommer att få det riktigt fint.

• Troll1
    MD2009 skrev 2008-08-05 12:04:25 följande:
    Troll 1 - Tack! Kikade på era bilder och det ser lovande ut Tror ni kommer att få det riktigt fint.
    TACK!!
    Vi har en hemsida också: ingelaochniclas.weddingannouncer.com
    Jätteroligt, frågan är om gästerna är inne o kollar på den ngt? Jag älskar att dona med bröllopsplaneringen, man blir ju helt uppslukad. Drömmer om typsnitt, bordsplacering, sånger och fettvalkar om nätterna.
    Ska kika in hos dig nu.
  • Mizty

Kan man skriva...

Varmt välkomna då vi
    lördagen den 8 november kl:15.00
    blir herr & fru Z...

Och bara skriva Caroline & Håkan längst ner?

• Troll1
    Mizty skrev 2008-08-05 12:42:46 följande:
    Kan man skriva...Varmt välkomna då vi lördagen den 8 november kl:15.00blir herr & fru Z...Och bara skriva Caroline & Håkan längst ner?
    Det kan man absolut! Det är inledningen som är svårast tycker jag. Vi ville inte ha FÖR stelt, men ändå lite högtidligt. Nu försvann min lapp där jag skrivit inbjudan. Hoppsan, lite mkt papper framme kanske?
  • MD2009

Troll 1 - Jag har inte så mycket på min sida ännu för min m2b vill absolut inte att någon i bekantskapskretsen ska få nys om något ännu... och jag själv är ovan vid att befinna mig på nätet såhär öppet, dvs att vem som helst kan gå in och titta... har inte riktigt klurat ut ännu vilken nivå jag är bekväm med.

• fru Trul

Mitzy

I mitt avtal står det; "Vid avbokning utgår en avbokningsavgift om 2500 kr motsvarande av hyresgästen erlagd bokningsavgift. Skulle avbokning ske senare än 4 månader innan utgår hyra med 2000 kr för varje månad, dvs 4000 kr för 3 månader innan osv..."

Förstår inte riktigt vad han menar i avtalet, för det första så blir väl 3 månader gånger 2000 kr= 6000 inte 4000 kr? Om man avbokar en månad innan får man då betala bara 2000 kr???? Det verkar ju skumt att det blir billigare ju senare man avbokar???

Fattar noll....

• Troll1
    MD2009 skrev 2008-08-05 12:52:25 följande:
    Troll 1 - Jag har inte så mycket på min sida ännu för min m2b vill absolut inte att någon i bekantskapskretsen ska få nys om något ännu... och jag själv är ovan vid att befinna mig på nätet såhär öppet, dvs att vem som helst kan gå in och titta... har inte riktigt klurat ut ännu vilken nivå jag är bekväm med.
    Det är väl ingen fara. Jag har norpat dina osv Funkar dem? Alt 5 ex?
  • Troll1

Nä det gjorde de inte juh?! Alt 11 då?

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2