• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Ajjse

Troll1: Det är inget speciellt du behöver tänka på, dem kommer med massa frågor! Vi har bokat dem för både porträttfotografering och i kyrkan. Totalt blir det ca 3 tim, de vill inte stressa utan lägger hellre på en bra stund för att vara säkra på att det blir bra bilder. Priset är ändå det samma, jag tycker att dom ligger väldigt bra i pris jämfört med andra. Vi får mer hos dom och betalar mindre..

Vi gifter oss i Älvsåkers kyrka i Kungsbacka den 13/9.
    Har du bestämt dig för hur ringen ska se ut?

• Troll1

Ajjse: Tack igen för info! Vi har pratat hemma om dryga två tim. Det blir lite race mellan smink och Stora Holm. Visst har de bra priser! Enda nackdelen är att det finns bara ett fåtal bröllopsbilder som man kan se. Ingemars bilder på modellsidan är av annan karaktär... Har du sett dem?

Jag tror det blir rödguld i allafall, allians med tätt mellan stenarna (tror 9 st x 7 crt)Då fixar de så att den blir ngt högre upptill än min förlovningsring. Det såg fint ut i affären. De hade inte din modell verkade det som. Det blir nog bra. Det ska gnistra i allafall!

• Ajjse

Nu är det bara knappt 6 veckor kvar.. LÄNGTAR!!

• Mizty

Hej, hej!!

Nu är jag tillbaka på jobbet igen & har tillgång till Internet Vadå abstinens

Har nu insett att på fred har vi 3 mån kvar & SÅ mycket som inte är gjort... Får nästan panik! Inga inbjudningskort, gästlistan är inte klar, maten är inte klar, har inte ens varit hos guldsmeden ännu Men det löser sig säkert & vi blir nog gifta till slut

Hur går det för alla??

Någon som är sugen på en ny träff??

Kramizar

• Troll1

Heeej Mizty! Jag vill träffas! M2B är pappaledig, så nu kan jag lättare komma ifrån. Fast fattiga som kyrkråttor blir vi här. Jag söker jobb...

Nästa v?

• Mizty

Troll1 - Ja men vad kul!! Vad tråkigt att söka jobb. Hoppas det löser sig snart

Någon mer??

V.33 fika på Fröken Olsson 18.00

Månd 11/8

Tisd 12/8

Onsd 13/8

Torsd 14/8

• fru Trul

Hello girls...
    Idag känner jag mig heldeppig... Som jag kanske nämt tidigare så ska ju jag å gubben flytta utomlands om ca 4 år, och vi sparar ju pengar för att få ihop ett startkapital...

Hursomhelst så när vi gick igenom budgeten igår så säger min man vilken onödig utgift festen kommer bli som vi planerar på vår ettårsdag.. Han tycker vi ska skippa den helt... Blir så ledsen vi gifte oss ju i hemlighet å vi ska ju förnya löftena på denna festen som vi har inför släkt å vänner... Jag vet mamma kommer bli jättebesviken om vi skippar allting, å hur förklarar man för alla vänner å släktingar att nä det blir inget?

Bläää, vill inte vara med längre, det här är inge kul!

• Troll1

Fru Trul: Förstår att du är ledsen, arg och besviken. Prata igenom det igen med honom i lugn & ro. Han fick väl lite "raschan" när han gick igenom finanserna... Behöver festen bli så dyr? Det går ju att fixa ihop fest utan att för den skull lägga ut massor av pengar, men ändå vara med sina nära & kära. Det ordnar sig nog, ibland behöver de lite tid...
    Kram!

• fru Trul
    Troll1 skrev 2008-08-04 17:00:26 följande:
    Fru Trul: Förstår att du är ledsen, arg och besviken. Prata igenom det igen med honom i lugn & ro. Han fick väl lite "raschan" när han gick igenom finanserna... Behöver festen bli så dyr? Det går ju att fixa ihop fest utan att för den skull lägga ut massor av pengar, men ändå vara med sina nära & kära. Det ordnar sig nog, ibland behöver de lite tid... Kram!
    Jo jag vet, jag har väl oxå funderat på att göra om allt å köra budgetvarianten istället, men då är man genast tillbaka på ruta ett igen... Hitta ny lokal osv.. Dessutom är ju SH så mysigt, hade varit så fint där med alla levande ljus i Februarimörkret... Får fundera lite får se hur vi gör... Kram!
  • MD2009

Hej! Jag skuttar gärna med i denna tråd :) Bor i Gbg, gifter mig sommaren 09, har febrilt letat vigselplats och har idag hittat ett härligt ställe.... ska ringa imorgon o kolla om det är ledigt och dessutom ska jag släpa dit m2b men jag känner mig säker på att han kommer tycka om det.
    Provade klänningar idag för första gången och det var inte alls så kul som jag trodde... hmm.. Jag har en bild i huvudet på hur jag vill se ut och det finns såklart ingen sådan klänning i butikerna så jag ska prata med en sömmerska istället. Känns lite osäkert bara hur tusan jag ska kunna klura ut i förväg om min tanke blir så bra som jag tror att den är - tänk om jag är ute o cyklar fullständigt? Vill såklart vara jättesnygg och att klänningen verkligen ska vara helt rätt för mig precis så som jag ser att andra hittar klänningar passar helt fantastiskt på dem.

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2