• Mizty

Nya Göteborgsbrudar del2

Då fortsätter vi i en ny tråd

fru Trul 14 Februari 2008
    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009
    lottaochalex 8 Augusti 2009

Första tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2738115.html

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2
  • Mizty

Men gumman! Förstår att du är deppig. Hade själv blivit jätteldesen Hoppas du kan få honom på andra tankar!! Håller tummarna

fru Trul skrev 2008-08-04 15:29:19 följande:

Hello girls... Idag känner jag mig heldeppig... Som jag kanske nämt tidigare så ska ju jag å gubben flytta utomlands om ca 4 år, och vi sparar ju pengar för att få ihop ett startkapital...Hursomhelst så när vi gick igenom budgeten igår så säger min man vilken onödig utgift festen kommer bli som vi planerar på vår ettårsdag.. Han tycker vi ska skippa den helt... Blir så ledsen vi gifte oss ju i hemlighet å vi ska ju förnya löftena på denna festen som vi har inför släkt å vänner... Jag vet mamma kommer bli jättebesviken om vi skippar allting, å hur förklarar man för alla vänner å släktingar att nä det blir inget?Bläää, vill inte vara med längre, det här är inge kul!
  • Mizty

MD2009 - Välkommen hit Ja att hitta klänning är ingen helt självklar historia... Hoppas du hittar DEN!

Förra tisdagen var vi & träffade prästen, då slog det mig som ett knytnävslag att vi snart gifter oss! Men samtalet gick toppen, vi har verkligen en så himla bra präst. Han bor i Borås men han kommer så gärna för att viga oss Var väldigt nervös för att ta upp det här med ingången i kyrkan, vill ju gå in med min pappa... Det första han säger är: Du kanske vill gå im med Ulf? VA?! Ja, det var ju en lättnad

Nä nu ska jag ringa guldsmeden, måste ju ha ringar

Kramizar

• fru Trul

Sitter å försöker gå igenom budgeten för festen och vi kan ju spara in en del pengar här å var, tex skippa liveband och köra cdskivor istället, skippa övernattningen på SH, göra buffén själva istället för att betala vår kompis att göra det, skippa fotografen, inte köpa nya kläder till min man, fixa mitt hår själv, osv... Kan säkert spara 15-20 tusen på alla dom grejorna...

Vad jag däremot inte viker mig en tum på det är SH, för jag vill ha vår fest där, det är ju så mysigt!

Just nu så känns det bara så surt, men vad ska man göra? Tror ju knappast min man ändrar sig om att ha en storslagen fest, så då får jag väl försöka övertala honom om en mindre fest istället...

• Mizty

Vad tror ni om denna texten i inbjudan?! Tips mottages tacksamt!! Vill inte ha det för "strikt" & högtidligt.

Lördagen den 8 november kl 15.00
    blir vi Herr & Fru Zetterstrand i Tuve kyrka.

Därefter vill vi fira med middag
    och bröllopsfest på resturang Stallet.

Klädsel: mörk kostym

För detaljerad info, besök: carolineochhakan.weddingannouncer.com

Varmt välkomna!
    Caroline & Håkan

O.s.a senast 8 oktober.
    Ulf Zetterstrand
    033-254300 0739-301124

• Mizty

Trul - Ja det finns massor att spara in på om man tänker efter & kikar runt. Hoppas verkligen det löser sig!! Kan du göra mig en tjänst? Hittar inte pappren från SH nu i alla flyttkartonger. Vad står det om avbokningar? Tid & priser osv? Tack på förhand

• fru Trul

Mizty
    Inbjudan verkar kanon! Tror inte ni behöver ändra på något...

Jag är på jobbet nu men jag är hemma vid ett ungefär, kollar upp SH när jag kommer hem å återkommer....

Tack för att ni är så underbara å peppar mig, vad hade jag gjort utan er tjejer? Kram!

• Mizty

Tack Trul!! Känner mig själv ganska nöjd med texten men vet inte om det kanske ska stå i annan ordning & om klädseln behöver stå med när den står på hemsidan... Ja det ger sig

• Mizty

Fröken kräfta - Nu är det nära!! Hur känns det??

• MD2009

Mizty - Tack för välkomnandet :) Tycker er inbjudan ser bra ut - kan inte heller se att något behöver ändras. Bra att ha klädsel där även om det finns på hemsidan för då blir det tydligt.

fru Trul - hoppas det ordnar upp och att ni enas om något som båda känner sig nöjda med. Rent logiskt så borde ni helt klart mötas på mitten - dvs ha er fest men minska ner på mindre nödvändiga kostnader. Bådas viljor ska blir hörda och båda ska känna sig nöjda. Vet ej om jag uppfattat rätt... ni har haft stor fest planerad men din man har nu ändrat sig? Stämmer det? Hursomhelst så är ni två om att bestämma vilket betyder att han inte kan få som han vill utan att göra så även du blir nöjd Lycka till!

• fru Trul
    MD2009 skrev 2008-08-05 10:52:21 följande:
    Mizty - Tack för välkomnandet :) Tycker er inbjudan ser bra ut - kan inte heller se att något behöver ändras. Bra att ha klädsel där även om det finns på hemsidan för då blir det tydligt.fru Trul - hoppas det ordnar upp och att ni enas om något som båda känner sig nöjda med. Rent logiskt så borde ni helt klart mötas på mitten - dvs ha er fest men minska ner på mindre nödvändiga kostnader. Bådas viljor ska blir hörda och båda ska känna sig nöjda. Vet ej om jag uppfattat rätt... ni har haft stor fest planerad men din man har nu ändrat sig? Stämmer det? Hursomhelst så är ni två om att bestämma vilket betyder att han inte kan få som han vill utan att göra så även du blir nöjd Lycka till!
    Vill börja med att säga välkommen till tråden!

Jo vi ska ha en fest och förnya löftena på vår ettårsdag, eftersom vi gifte oss i hemlighet i Indien. Det känns som ett coolt sätt å fira sin ettårsdag plus att släkten inte kan klaga att vi snuvade dom på bröllopet..
    Ska prata igenom budgeten igen med gubben när jag kommer hem, får se vad han säger... Håll tummarna...
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2