Vinterbröllop 08/09 nr 2
Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...
Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...
Vilken fin cape! Själv har jag svårt att komma underfund med vad jag ska ha på mig mer än klänningen för att inte frysa. Min kompis har erbjudit sig att sticka en stor sjal i nåt skirt och fluffigt garn, men jag har svårt att se framför mig hur det skulle se ut tillsammans med klänningen.
januari2009, vad köpte ni för ringar och var?
Jag tycker att det är jättesvårt med ringen, har ingen aning vad jag vill ha och vart jag ska leta. Det är så dyrt med en ring, men samtidigt ska man ju ha den forever!
Hej, va skoj med fler vinterbrudar. Vi gifter oss i mellandagarna, förhoppningsvis ute i ett snötäckt Dalarna. Blir ett litet bröllop med endast närmsta familjen, har tänkt att ha vigseln ute med eldar på sjön, facklor och mashaller.
Har ni några bra förslag på vinterkappa etc att ha på vigseln? Nån mer som ska ha vigseln utomhus?
M
jag kommer ha en päls kappa eller cape. kappa är ju varmare..
BlendaSigne, kul med en till i Dalarna, var i Dalarna ska ni gifta er?
Jo, skulle bara tillägga att om vi bara hade haft de närmaste med så hade det nog blivit utomhus, men som det är nu så är det en del "söderifrån" och därför så bestämde vi oss för inomhus. Men det kommer säkert att funka utmärkt för er!
En till vinterbrutta här.
Vi ska oxå ha vigseln utomhus, i norra norrland så det blir mörkt ute.
Har fått låna kommunens stora eldstäder, vilka inte bara kommer att lysa upp ordentligt utan oxå värma våra gäster. Höga oljefacklor har vi köpt som ska stickas ner i den förhoppningsvis djupa snön.
Tack o lov blir vigseln endast ca 15 min lång. Så man inte förfryser sig. *s*
Åhh vad häftigt det låter med utomhusvigsel, själv bor jag i Linköping så den största oron här skulle vara att det skulle spöregna så vår vigsel blir definitivt inomhus, på något sätt är det lättare att ta snö under en utevigsel än det är att ta spöregn i 2 plusgrader
Annars händer det inte mycket på bröllopsfronten här just nu. Är inne på datorn varje dag och tittar på bilden där jag har min klänning på mig VI har tänkt att börja provdricka lite vin för om två veckor åker vi till Tyskland, vi kände att det var lika skönt att få det gjort så vi slapp ta en hel helg sen när vi jobbar heltid båda två.
Hur tänker ni med sprit hur mycket tror ni att det går åt? Vi är lite oense här nämligen, jag tycker att m2b tar i alldeles för mycket men samtidigt skulle det ju vara väldigt genant om det inte räckte.