• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Novemberbröllop08

Detta fick jag som förslag på psalmer vinterhalvåret:
    Guds kärlek är som gräset och som stranden", nummer 289

Vigselpsalmerna 82-85, 410-411 passar året om.

Vi ska ha psalm nr 411, sen får präsen bestämma en oxå. Ska träffa honom på mån så finns det nån mer han rek så berättar jag det för er då

• 2e advent

Var och provade idé klänningen idag tillsammans med hon som ska sy min klänning och sedan gick vi och letade mönster och inspiration och det kommer att bli såååå bra.

En liten undring bara när ni har provat klänningar har ni då kunnat ha mindre storlek än ni har i vanliga fall. Den klänningen jag provade var en 34:a(!!!!) ( det har jag inte kunnat ha sedan jag var typ 15 ) och om jag skulle beställa den så skulle jag ha beställt den i 36 vilket jag absolut inte kan ha i vanliga kläder. Är det så att brudklänningar är större i storlekarna så att man ska få känna sig liten på sin bröllopsdag?

• Soon to be Mrs P

2e advent skrev 2008-07-31 18:53:55 följande:

Var och provade idé klänningen idag tillsammans med hon som ska sy min klänning och sedan gick vi och letade mönster och inspiration och det kommer att bli såååå bra. En liten undring bara när ni har provat klänningar har ni då kunnat ha mindre storlek än ni har i vanliga fall. Den klänningen jag provade var en 34:a(!!!!) ( det har jag inte kunnat ha sedan jag var typ 15 ) och om jag skulle beställa den så skulle jag ha beställt den i 36 vilket jag absolut inte kan ha i vanliga kläder. Är det så att brudklänningar är större i storlekarna så att man ska få känna sig liten på sin bröllopsdag?
    Den jag provade var en storlek 36 (är 38 eller 40 i vanliga fall) men eftersom det var ett provex så hade den blivit provad så många gånger att den hade töjts ut. Hon i butiken tyckte att jag skulle ha en storlek 38 så det har jag beställt, den skulle ta 12-14 v att få och nu har det gått 11 så det börjar bli spännande...
  • Novemberbröllop08

Igår träffade vi prästen. Gick jättebra, kanonskön var han Fick mig att slappna av, va ju supernervös

Han gillade psalmen vi hade valt nr 411 kort och väldigt fin melodi. Sen valde han psalm nr 82 som passar jämt. Han sa oxå att psalmerna jag nämnt tidigare är dom man brukar välja mellan när man har vinterbröllop.

• Novemberbröllop08

Vigselpsalmerna 82-85, 410-411 rek prästen till ett vinterbröllop

• Novemberbröllop08
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-05 10:47:38 följande:
    Jag har funderat på att ha någon av julpsalmerna till vigseln....Stilla natt är ju så härlig o alla kan ju den!
    Ja det tycker jag. Gifter mig sig kring jul så är det ju toppen Dom våran präst rek är till vinterbröllop som inte är kring jul.
  • ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-05 10:55:23 följande:
    Ja det tycker jag. Gifter mig sig kring jul så är det ju toppenDom våran präst rek är till vinterbröllop som inte är kring jul.
    En sak som jag funderat på är att psalmerna måste vara lätta.......annars sjunger ju knappt någon!!! Finns inget härligare än när alla klämmer i o sjunger i kyrkan!!

Så kolla när ni väljer psalm så att ni själva kan sjunga med!!

Jag har kikat lite.....o psalm 410 tyckte jag var jättefin!
    Ska försöka spela den för att höra på riktigt osså!
    Insåg precis att i lördags så hade vi exakt 20v kvar!!! Gulp!!

Har fått fart med att sondera terräng ang bröllopsris, favor-askar o godis......insåg också att jag behöver få två stämplar till inbjudningar mm.....har tänkt ha dubbelhjärta embossat i silver på marinblått papper.....samma på festprogram o placeringskort.....har dock inte bestämmt oss för hur vi ska göra med vigselprogrammen.

Dessutom så måste jag nog lägga på ett kol med klänning....
    Ska få den skräddarsydd....men hon behöver ju lite tid på sig o jag måste ju ut o prova modeller.....har inte varit sugen i 30graders värme..... *gulp* Sh-t nu blev jag stressad!!!!!
  • Novemberbröllop08

Ja precis, psalmerna måste vara lätta. Tyvärr har vi som gifter oss på vintern inte lika många att välja på och det är många som inte känner till dom.

Idag bär det av till tryckeriet för att provtrycka. Går allt bra så trycker vi allt nästa v och i slutet av aug ska inbjudan ut

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2