Vinterbröllop 08/09 nr 2
Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...
Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...
Detta fick jag som förslag på psalmer vinterhalvåret:
Guds kärlek är som gräset och som stranden", nummer 289
Vigselpsalmerna 82-85, 410-411 passar året om.
Vi ska ha psalm nr 411, sen får präsen bestämma en oxå. Ska träffa honom på mån så finns det nån mer han rek så berättar jag det för er då
Var och provade idé klänningen idag tillsammans med hon som ska sy min klänning och sedan gick vi och letade mönster och inspiration och det kommer att bli såååå bra.
En liten undring bara när ni har provat klänningar har ni då kunnat ha mindre storlek än ni har i vanliga fall. Den klänningen jag provade var en 34:a(!!!!) ( det har jag inte kunnat ha sedan jag var typ 15 ) och om jag skulle beställa den så skulle jag ha beställt den i 36 vilket jag absolut inte kan ha i vanliga kläder. Är det så att brudklänningar är större i storlekarna så att man ska få känna sig liten på sin bröllopsdag?
2e advent skrev 2008-07-31 18:53:55 följande:
Igår träffade vi prästen. Gick jättebra, kanonskön var han Fick mig att slappna av, va ju supernervös
Han gillade psalmen vi hade valt nr 411 kort och väldigt fin melodi. Sen valde han psalm nr 82 som passar jämt. Han sa oxå att psalmerna jag nämnt tidigare är dom man brukar välja mellan när man har vinterbröllop.
Vad är det för psalmer?
Vigselpsalmerna 82-85, 410-411 rek prästen till ett vinterbröllop
Jag har funderat på att ha någon av julpsalmerna till vigseln....
Stilla natt är ju så härlig o alla kan ju den!
Ja precis, psalmerna måste vara lätta. Tyvärr har vi som gifter oss på vintern inte lika många att välja på och det är många som inte känner till dom.
Idag bär det av till tryckeriet för att provtrycka. Går allt bra så trycker vi allt nästa v och i slutet av aug ska inbjudan ut