• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • 2e advent

Kul att gå på bal så ofta det skulle jag också vilja göra

Klänningen var verkligen jättefin!! O trycksakerna också. Själv var jag och tog mått till min klänning igår, hon ska först sy den i lakanstyg för att se hur det blir och testa mönstret innan hon ger sig på det riktiga tyget.

På måndag får vi äntligen besked om i fall vi kan vara i den lokalen som vi har tänkt att vara i eller inte och när vi väl vet det så kan vi bara köra på med allt annat, ska bli så skönt!!!

• Novemberbröllop08

Mmmm min blivande är ju officer och han är sååå fin i sin mässdräkt

Visst är det kul att gå på bal varje år men jobbigt. Massa tankar och planerande, som bröllop nästan I år blir det dock inget för oss pga bröllopet=sparar pengar.

• ingenjörsbruden
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-08 13:25:52 följande:
    Mmmm min blivande är ju officer och han är sååå fin i sin mässdräktVisst är det kul att gå på bal varje år men jobbigt. Massa tankar och planerande, som bröllop nästanI år blir det dock inget för oss pga bröllopet=sparar pengar.
    Ja lite jobbigt är det...speciellt när vår bal alltid är i juli o det är alltid SÅ varmt!!!
    Fast jag planerar inte så jättemkt inför de balerna....mest vad man ska ha på sig....vill ogärna gå i samma klänning varje år men visst går det med lite nya accessoarer!

Förhoppningsvis ska jag inte på balen nästa år.... (hoppas på en stor bula på magen då!! )

2:a advent, kul att det börjar röra på sig med klänningen. Hoppas det går bra med lokalen.

Vi var o kikade på slottet o i salen där vi har tänkt ha middagen....den var såååååå fin! Superhögt i taket, mkt tunga trämöbler, jättemkt atmosfär o utsikten över havet är helt underbar!!!!! Så vi är nöjda!!!
  • 2e advent

Ja det är jättekul med klänningen men inatt har jag drömt mardrömmar om att jag skulle ha dubbelbröllop med en annan kompis och min klänning var helt fel och satt jätte illa. Usch ska det börja redan

• ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-08-09 13:55:32 följande:

Ja det är jättekul med klänningen men inatt har jag drömt mardrömmar om att jag skulle ha dubbelbröllop med en annan kompis och min klänning var helt fel och satt jätte illa. Usch ska det börja redan
    hahah...det har jag osså haft....visst är det hemskt att det börjar redan!!!

Jag drömde att jag HELT hade glömt bort att gå till frissan...satt kvar hemma i soffan m m2b o tittade på tv o åt frukost....så helt i panik fick jag slänga upp håret i ngn håruppsättning (kråkbo) o sminkningen blev helkass ......

När jag vaknade var jag helt uppstressad.....fick min m2b att lova att han skulle inte glömma att skicka iväg mig till frissan!! *asg* han bara garvade o sa: som om DU skulle glömma bort ngt sånt! Blev genast lite lugnare!!
  • 2e advent

Ha ha

Nej det skulle man nog inte glömma i första taget.

Sitter här och har lite ångest, har varit mammaledig i nästan 1,5 år och imorgon börjar jag jobba igen och m2b ska skola in sonen på dagis Vet att det kommer bli jättebra men det känns jobbigt att han ska vara med någon annan hela dagarna.

• Soon to be Mrs P

2e advent skrev 2008-08-09 13:55:32 följande:

Jodå, mardrömmarna har jag haft ett tag också och mina handlar också om att frissan glöms bort och att kläderna är borttappade! Vaknar helt kallsvettig tills jag kommer på att det bara är en dröm och att det inte skulle hända mig...
  • BlendaSigne

Tja,
    Jag hittade denna sida för bridal jackets:

www.wed-shopping.com/display.php3?&n=3&subkategoriaid=&kategoriaid=8&wed=&sort=&dz=

Många fina alternativ, är det någon som beställt därifrån?
    Bra / dåligt?

• Novemberbröllop08
    BlendaSigne skrev 2008-08-10 21:25:54 följande:
    Tja, Jag hittade denna sida för bridal jackets:www.wed-shopping.com/display.php3Många fina alternativ, är det någon som beställt därifrån?Bra / dåligt?
    Nej aldrig beställt därifrån men jag kikade in där nu och vilka fina pälscapès det fanns
  • 3Jane

Ska försöka ta tag i det här med inbjudningskorten nu så fort som möjligt, men min sambo fyller 30 i helgen så det är massa annat och stå i just nu.

Har ännu inte heller nån bokat vf vilket börjar kännas lite stressigt. Pratade med henne för några veckor sen och sen skulle hon höra av sig efter semestern men har ännu inte gjort det.

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2