• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Nancy Drew

Jag vill vara med här. Det blir bröllop i slutet av januari 09! (Hur mycket panik borde jag ha?)

• BlendaSigne

VÄLKOMMEN!
    Inte vidare mkt panik tror jag om du inte tänkt ett kungligt bröllop vill säga.
    Dags att boka stället kanske, annars flyter de mesta väl på under tiden
    Vi har 27 dec och har "bara" besökt o bokat lokal, beställt ring... börjat göra inbjudningar, placeringskort och kvällsunderhållning sen är det mkt som är "bestämt" men ej fixat, klänning etc... :)... mkt kvar men en lång höst ska vi förbi också innan de blir dags

Nancy Drew skrev 2008-08-11 20:55:02 följande:

Jag vill vara med här. Det blir bröllop i slutet av januari 09! (Hur mycket panik borde jag ha?)
  • Nancy Drew

Då är det nog lungt för oss också.

Är det någon i tråden som funderar på att ha sin vigsel utomhus?

• BlendaSigne

Vi har planerat för utomhus (om vädret tillåter). Vår vigselplats är en halvö i dalarna där man har älven framför sig...

- maschaller o facklor
    - fyrverkerier
    - en kort men fin borglig vigsel

Hoppas på vädret o snön

• Nancy Drew

Låter underbart! Vi är ju i Stockholm så snö kan man väl glömma (om det inte kommer i form av snöblandat regn, förstås). Har ni någon backup-plan i händelse av snöstorm?

• lillP

ni som ska ha utomhusvigsel, hur gör ni för att inte frysa ihjäl på kuppen?

• BlendaSigne

gifter oss borgligt så de inte är så lång cermoni...
    dessutom värmer facklorna som alla ska hålla i

• BlendaSigne

jag kommer ha min klänning + stövlar + någon slags jacka/bolero under vigseln. byter om till finskona efter

• lillP

ah, smart att alla får hålla i facklor Hur lång ceremoni räknar ni med?

• BlendaSigne

just nu har vi inte tänkt någon solosång etc. utan att vi går dit tillsammans, ca 2-3 min. sen så blir det själva cermonin ~2 min och sen skumpa - fyrverkeri. 10 min typ

Jag skulle vilja att vi ev hade nån sång el musik på nåt vis när vi går dit, men de känns stolligt att ha en solist ute i mörkret en vinterkväll... funderar lite på spelmän, men jag vet inte... som de ser ut nu så går vi dit tillsammans med alla gäster ev att de väntar på oss vid vigselplatsen... får se lite...

iom att de e vinter och december så vill man ju heller inte att de ska bli luciatåg av de hela...

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2