Vinterbröllop 08/09 nr 2
Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...
Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...
Vi träffade de på restaurangen idag - kändes jättebra! Trevliga, proffsiga, lokalen var mysig och vi kom överens om menyn. Så skönt att ha det ordnat! Nu behöver vi bara boka vigsellokalen som vi har tänkt oss och sen kan vi färdigställa inbjudningarna och skicka ut dem!
Soon to be Mrs P skrev 2008-07-18 14:21:19 följande:
På denna sida finns härliga tips även med kanel:)
designtjejen.blogg.se/2007/december/
Beställde buketten i fredags. Det blir vita rosor med pärlor i vissa rosor och med organzaband lindat runt hälften av själken. Kommer bli sååå fint. För ca 25:- rosor får vi betala 1000:-, inte så farligt tycker jag.
Näst på tur är bröllopsshopping på ikea på fre
Låter jättefint!
Vi shoppade loss på ikea härom veckan. Köpte 120 pyttesmå värmeljuslyktor, tillräckligt små för att precis rymma ett värmeljus. Kostade bara ca 150 kr totalt och jag tror att det kommer bli jättefint att strössla borden med små vita värmeljus.
Hur långt innan skickar ni ut inbjudan... har svårt att bestämma mig...
1. vi ska "bara" ha familjen på bröllopet - har kollat lite så de inte bokat upp nåt annat, men de har ju inte detta inbokat (ingen vet nåt än, de får reda på det iom inbjudan).
2. bröllopet kommer vara "hemligt" fram till bröllopet ägt rum (för andra alltså - gästerna får hålla dett hemligt tills dess).
3. bröllopet är i mellandagarna... påverkar ju julplanerna...
när tycker ni är en bra tid att skicka ut inbjudan?...
Hur tänker ni med vädret på ert bröllop? Nu är det väl lite olika när vi vinterbrudpar gifter oss men vi kommer att gifta oss 20 december vilket jag tror gör det mycket troligt att det inte kommer vara någon snö. Hur känner ni med det? Är det viktigt att det är snö för att få en vintirg känsla?
De var faktiskt en av anledningarna till att vi valde vinter. De kändes som kass väder på vintern är bättre än kass väder på sommaren. Det jag menar är att även om det hellregnar ute så kan de bli supermysigt med mörkret och alla ljus etc. Förhoppningsvis är det -10 grader och strålande sol och 2 dm snö, men om inte, så är det inte hela världen. Då blir det vigsel inne istället med massa ljus etc. Supermysigt hur man än gör.
Ja, jag håller helt med. Det var också en anledning för oss att vi valde ett vinterbröllop av precis den anledningen du säger. Hellre kasst väder på vintern än på sommaren!
Vad kul att höra om allas planer! Det är jättelänge sen jag skrev något här inne, men nu har jag massor att dela med mig av.
Vi har tillverkat alla inbjudningskort (men inte skrivit texten) av tapet, går att se i mitt album. Vi har provätit maten och valt meny och i helgen insåg vi att vi faktiskt ska köpa vinet från systemet istället för i Tyskland.
Förra veckan beställde jag klänning och slöja och dessutom har jag bokat frisör och köpt löshår. Vi håller som mest på att fundera på musik och skapa vår hemsida.
Hu, det är inte konstigt att jag tänker på bröllopet dygnet runt nu för tiden... Verkar ju inte som att jag sysslar med annat än att fixa...
Undrar vad som blir nästa steg. Vad ska ni göra näst??
Här är en till vinterbrud, 21/2-09 smäller det .
Soon to be Mrs P skrev 2008-07-18 14:21:19 följande: