• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Soon to be Mrs P

Ok, såg att det hänt ännu mer, så här är en korrekt lista!

2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-05 krulltottan
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-11-15 Novemberbröllop08

• Soon to be Mrs P

Sen det här med färg tema, vi hade först andra färger som tema men när jag kom på att jag ville ha kanelstänger att dekorera med samt att halva trädgården är övervuxen med murgröna som jag också tänkte använda (billigt och bra!) så var valet inte svårt på "murgrönegrönt" och "kanelbrunt" samt vitt som bas (m2b's val "eftersom det ändå är ett bröllop")! Tärnan ska ha grön klänning och det kommer att vara vita rosor med murgröna som dekoration i kyrkan, vet inte riktigt hur jag ska få dit det bruna ännu förutom att kyrkbänkarna går i den färgen. Jag kommer att ha kanel i buketten (doftar underbart...) och inbjudningskorten är ju redan tillverkade (och skickade) med brunt och grönt (se bilder i mitt galleri).

• ingenjörsbruden

Soon to be Mrs P skrev 2008-08-14 15:21:08 följande:

Sen det här med färg tema, vi hade först andra färger som tema men när jag kom på att jag ville ha kanelstänger att dekorera med samt att halva trädgården är övervuxen med murgröna som jag också tänkte använda (billigt och bra!) så var valet inte svårt på "murgrönegrönt" och "kanelbrunt" samt vitt som bas (m2b's val "eftersom det ändå är ett bröllop")! Tärnan ska ha grön klänning och det kommer att vara vita rosor med murgröna som dekoration i kyrkan, vet inte riktigt hur jag ska få dit det bruna ännu förutom att kyrkbänkarna går i den färgen. Jag kommer att ha kanel i buketten (doftar underbart...) och inbjudningskorten är ju redan tillverkade (och skickade) med brunt och grönt (se bilder i mitt galleri).
    Va fint det låter!!! Mmmm Kanel!

Har ni fyllt i hinderprövningspapperna än?
    Har börjat fundera på när de bör skickas in......Räcker det 3 mån innan??? Mest så att det gäller en tid efter bröllopet så att prästens papper kommer in o så..... Någon som kollat/vet?
  • Nancy Drew

Hinderprövningen är bara giltig i fyra månader, så tidigare än så är ingen mening, I Stadshuset i Stockholm skulle man skicka in senast 2 månader innan. Jag tror att det är jämförelsevis ganska tidigt, eftersom de administrerar så många vigslar. 2-3 månader innan är nog lagom.

• Zsarah
    Vargtassa skrev 2008-08-14 11:35:56 följande:
    Zsarah och fruHamberg! Tack!! Tror jag struntar i ringar i vitguld, verkar inte vara nå bra i längden.. Vad är det här palladium för något? Är det en vit metall? Vad tror ni om ringar i silver annars..... Skulle det se B-igt ut? Kanske titan men jag tycker den är lite för mörk.. Förslag mottages tacksamt! :)
    Om du vill se hur en palladium ring ser ut så kan du kolla duchess galleri..

Precis som lillP skrev: "r palladium en vit metall, som vitguld, silver och platina. Fördelen med palladium ska vara att den håller sin "vithet" som platina men kostar som vitguld."

titan så är snyggt men jag valde bort den för att den kan färga av sig på porslin och handfat osv. Titan är ju mörkare.
    Silver med diamanter i så har jag ingen erfarenhet. Men silver kommer det lättare rispor i.
  • Nancy Drew

Eller tänkte du till Skatteverket? Då säger jag 3.

• Zsarah
    lillP skrev 2008-08-14 11:39:07 följande:
    Om jag har förstått det hela rätt så är palladium en vit metall, som vitguld, silver och platina. Fördelen med palladium ska vara att den håller sin "vithet" som platina men kostar som vitguld.Själv har jag borstat vitguld i förlovningsringen. Har aldrig roiderat om den (haft den i drygt 3år), men å andra sidan gillar jag inte det vita blanka så mycket
    Jag kollade också på en ring som var borstad men de sa att den blir slät efter ett tag. Hur är det med din ring? Det är ju så snyggt med borstad:)
  • lillP

Vad härligt med kanel dessutom kommer ni säkert att associera till ert bröllop sen så fort ni känner kaneldoften!

Soon to be Mrs P skrev 2008-08-14 15:21:08 följande:

• ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-08-14 15:29:57 följande:

Eller tänkte du till Skatteverket? Då säger jag 3.
    Japp, alldeles rätt.....1 månad räcker väl för prästen att skicka in sina papper på medans hinderprövningsansökan fortfarande gäller eller?!
    Vill fixa det så fort som möjligt men utan att få det i bakhuvudet o så......
  • lillP

*kikar på min ring* det beror på hur man menar med slät, den var ju slät från början också Jag tror inte att det är någon större skillnad på hur den ser ut nu jämfört med när den var ny. Men det är ju inte helt omöjligt att själva "strecken" syns mindre. Jag är helnöjd med min ring, sitter fortfarande och beundrar den då och då Gillar även att den inte är så ljus och blank, verkligen glad att vi inte hade pengar till platina så det blev vitguld istället.

Zsarah skrev 2008-08-14 15:32:00 följande:
    Jag kollade också på en ring som var borstad men de sa att den blir slät efter ett tag. Hur är det med din ring? Det är ju så snyggt med borstad:)
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2