Har läst lite i tråden, läste inte klart eftersom endel var med intresserade av att ifråga sätta din förmåga att avgöra hur när och med vem och varför du ska gifta dig !?
Finns det en regel här på BT som säger att alla ska följa samma linje ??
Själv vill jag planera i MINST ett år. Men det är JAG. Alla andra är inte som JAG !! Jag ÄLSKAR att planera !!
Men mina tips till dig är....
Trycksaker fixar du själv. Du känner säkert NÅGON med skrivare, om du inte har det själv. Kolla runt lite i galleriet så växer egna budget ideer fram. Man kan få det SÅ snyggt till lågt pris.
Färgat papper, om någon färg passar, finns på IKEA på barn avd.
Dekoration hittar du ÖVERALLT !!
Stranden, där finns sand, snäckor, driv ved osv osv.
IKEA är ju en guldgruva !! Billiga värmeljus hållare, dekorsand i botten fyll på med vatten å en ros flytandes ?? Små glas "pluttar" från IKEA på bordet. Blockljus på fat med dekorsand. Ståltråd med pärlor, lindat runt ljuset.
Enkelt å bra är ju oxå att bestämma sig för en eller någon färg. Köp billiga saker på ÖB, Netto, Rusta, Jysk osv, när dom har rea. Allt behöver inte så lika ut. Bara färgtemat stämmer.
MIN fantasi är oädlig iaf *s*
Tänk på vilka människor som finns runt dig. Vänner till vänner ?? Även om det inte blir gratis så kanske billigare ??
Maten SKA inte behöva kosta så mycket. Dra ihop ett gäng tjejer och ha "matlagning inför bröllopet" kvällar !! Frys in....
Potatis sallad från Willys, lite purjo, vitlök och peppar så smakar den underbart ! MYCKET extra gör det lyxigt. Små tillbehör. Oliver, minimajs, feta ost tex.... Fixa till så maten står i olika nivåer (stabila lådor i olika storlek, duk över), ser MER ut ;)
Någon i yngre tonåren som behöver en liten slant extra, som kan hjälpa till med servering, disk osv ?? Syskons vänner, kusiners vänner osv.
Näbb kläder ?? Kappahl !! Gå in å kolla, det är så fina kläder till billig peng.
Brudklänning. Begagnat !! Blocket, Tradera, här på BT.
Tärnklänning, låt henne betala men tipsa om euginashop, gryma glänningar, billigt !!
Tränar något av barnen ?? Hyr klubbstugan om den är stor nog. Någon ni känner som har stor trädgård ? ER egen kanske ??
Transport. Någon känner alltid någon som kan fixa billigt eller gratis. ALLA som har coola bilar vill SKRYTA med dom ;)
Ett redan långt inlägg skulle bli vansinningt långt om jag tipsade om alla mina ideer och spartips. Bäst å sluta här;)
Vet inte om det hjälpte.... har svårt att få ut mina tankar i bokstäver.... iaf så andra förstår hur BRA tankarna är *s*