• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • viktualia

åhååå jag tror jag förstår... det är det där eländet med att man bor på mer än ett ställe och själva ångesten består i att en sån förflyttning som du är på g att göra påminner dig starkt om att du SKULLE kunna ha tillvaron samlad på ett ställe.. hm... känner delvis igen det där..

• anne på grönkulla

intressant tanke. Men, nej, inte riktigt så, tror jag - jag har ångest oavsett vart jag ska - problemet är urvalet att ha med sig o så ska ju allt matcha o alla eventuella behov förutses, på 20 kilo...

• viktualia

det är ju också en vinkling på snurret... min lösning på det är att FÖRSÖKA (jag säger inte att jag lyckas) matcha redan vid inköpen.... ha ha ha... tror jag på den själv eller?!? *fniss*

• anne på grönkulla

Jodå, jag försöker också! O lyckas väl måttligt. Men valet av saker som funkar i alla tänkbara situationer o väder under 4 veckor är fortfarande klurigt...

• viktualia

plingeling...

nu är nog Anne framme vid semestermålet, välkommen till moder Svea!

Själv fick jag ett ryck igår och ansade häcken runt hela vår trädgård - hårt fysiskt arbete!! Sen kom några kompisar över och det hela slutade med massa öl och ett besök på puben... nu är jag bakis... ha ha ha.. och det är vädret också, för borta är den strålande solen och värmen... nu är det molnigt och halvtrist..

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Är bara hemma för att tvätta och packa om inför en helg på östkusten.

Maken har äntligen semester och vi har varit på resande fot i en vecka. Tyvärr är lyckan kort och maken har bara en vecka semester till men det får väl gå det också.

Här är det också trist väder......

• anne på grönkulla

ja, nu är jag hemma! Har handlat grönsaker o annat gott på torget med maken o borde strax göra middag - tidigt för oss, ja, men jag är så ur slag av resa och sömnbrist att det nog inte finns någon annan råd....

• Zozo

Hejsan! Själv är jag tillbaka i utlandet och har tillbringat helgen med att pussa pa maken

Här har vi regn och trakväder men iaf ca 20 grader... Jag som hade vant mig vid sköna 27 grader och 25 grader i havet alt 27 i poolen

Känner mig allmänt tung och stor och panikar lite at vad jag ska göra med mina dagar och vad jag BORDE göra innan det blir för sent... dvs betydligt krangligare.
    Jag insag igar att jag kanske redan borde ha tagit steg framat för att hitta dagisplats till om ett ar.. men det känns ju urlöjligt innan barnet ens är fött! Men sa är det tydligen... suck!
    Sedan var det ju projektet bröllopsalbum och fönsterputs...

• anne på grönkulla

Haha, ja, jag har en del projekt också för semestern, får se hur det går... eller om jag ligger i parken med en deckare o en glass mesta tiden?

• viktualia

Och jag har chockat mig själv värre än NÅNSIN tidigare...

Jag är på smällen.....

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj gaaaaaaaaaaaaaad

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9