• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • ninnabell

jag har hört att det finns tejp som man kan tejpa tyg med....skulle behöva tejpa upp min klänning framtill istället för att sy upp den...vet någon vart man köper den och om den är bra??

• Boxerbruden

Ikväll har jag varit till frisören och grubblat på vad vi ska göra med mitt hår på den stora dagen. Det kommer nog att bli en enkel uppsättning. Vi lockar allt och drar det lite bakåt och sätter ihop det lite i bak. Inga konstigheter för mig:)
    Har nyligen bytt klänning oxå. Köpte en klänning som jag tyckte var jättefin, lite tuff, inget släp, ingen klassisk brudklänning m.m. Men så såg jag sen en annan som jag tyckte var så himla fin så jag köpte den. Den är mer klasssik, inte köpt i Sverige så det är inte så många som har just en sån, släp är det på den oxå. Allt jag inte skulle ha..det har jag nu. Så det kan bli. Så nu måste jag hitta nya skor för dom första som jag köpte passar inte till. så det kan bli mot slutet.

• Brud 080823

Jag har inte fått min klänning ännu,blir tokig! Den skulle lev ca den 18/7,vilket jag tycker har varit tidigare i veckan.
    Får väl vänta tills i morgon och hoppas att de ringer från butiken och säger "den har kommit"!!

• Miss Blue

jagskagiftamig- kul!! Alltid en självkänsleknuff när man lyckas!

ninnabell- det finns i syaffärer ev Åhléns (har för mig att jag sett det där), tja det sitter ju bra på de gardiner jag sytt upp men frågan är om du vågar chansa på bröllopsdagen? Jag skulle nog inte göra det......

boxerbruden- känner igen det där med att man har ändrat sig helt mot vad man ville ha från början. Jag skulle inte ha en axelbandslös (för det kunde jag ju inte passa i), skulle inte ha vare sig slöja eller tiara....
    Jaha och vad blev det? Jo axelbandslöst, slöja och tiara!!!!

Hörrni brudar det är bara 29 DAGAR KVAR!!!!!!!
    Kan ni fatta hur fort tiden har gått??!?!?!?

• Miss Blue

jagskallgiftamig - vilken cool limousine i ditt galleri!!! Är det den ni ska ha??? *grön av avund*

• jagskallgiftamig

Miss Blue - ja, det är den limousinen vi har bokat. Egentligen en Caddilac Limousine (om man skall vara petig), en -01:a på 8,6meter.
    Dyr som fasen, men som min m2b sa: "om vi nu skall vara finast i världen en enda dag i våra liv, så skall vi banne mig åka fint också!"
    Jag älskar den mannen!

LLJÖ - våra tärnklänningar blir i oliv-grönt med cremefärgat band. De är sååå fina! Och ett stort plus är att man får både väska och sjal med i priset! Så här i efterhand önskar jag att jag hade beställt en till mig själv med...

• Hofsan

Åhh sån limo hoppas jag att vi också ska få åka. Det är mina föräldrar och bestmannen som ordnat det som vi har ingen aning vad vi ska åka men jag har som sagt haft mina önskemål om en limo från Elite i Malmö.

• Miss Blue

Vi kommer inte ha en limousine utan vi lånar en Audi Q7 från M2B´s jobb (lite SUV aktig, rymlig och bra!).
    Funderar på om vi ska dekorera bilen lite....kanske med sidenband, då förstör man ju inte lacken eller nåt....

• LLJÖ

Vi valde att inte lägga några pengar på transporten mellan kyrka och fest. Ingen av oss är särskilt intresserad av bilar och sånt så en kompis till oss skjutsar oss i sin gröna jaguar (passar vårt färgtema) från kyrkan. När alla väl är på plats ute på gården (mina föräldrars) där festen ska vara kommer vi att bli inkörda på gårdsplanen i skopan på pappas traktor. Den ska vi klä in i ett stort lakan för att inte bli smutsiga. (Jag är typ uppvuxen i den där skopan så det är en lite kul grej). Från denna skopa ska sedan vårt toast-par dra upplägget för kvällen.

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D