• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • LLJÖ

Jag lämnade in min klänning för finjustering i lördags, sen hämtar jag den en vecka innan bröllopet. Jag lyckades också beställa brudbuketten, nu i efterhand vet jag inte riktigt vad vi bestämde, men det blir säkert fint. Det ska vara en rund, oregelbunden och inte så hårt bunden bukett med créme och limegröna rosor och en del andra blommor som jag inte kommer ihåg vad de heter... (som ni märker har jag inte så bra koll på blommor...)

Brud 080823: Gud va trist för dig. Jag blir lite orolig själv för våra tärnklänningar kommer från Alexia och de skulle kommit 16 juli och har ännu inte kommit...hoppas de kommer.

För övrigt fick min ena tärna en liten son i lördags, så nu är jag moster. Han är jättesöt, ska hälsa på dem imorgon (man fick inte hälsa på på BB)

• LLJÖ

Jag har förresten spenderat stora delar av helgen vid poolkanten, brännan börjar ta sig. Det gäller ju att passa på så att den sitter fint till bröllopet.

• Bröllop 2008

LLJÖ, grattis till att du blivt moster, va roligt!

Nu ska jag ändra om i vårt vigselprogram..
    Vilka psalmer har ni?

• LLJÖ

Bröllop 2008: Tack. I denna ljuva sommartid & Du vet väl om att du är värdefull.

• Bröllop 2008

LLJÖ, samma psalmer som vi vi ska dock ha en till och det är den jag är osäker på. Den blomstertid nu kommer känns ju lite fel för sommaren är ju nästan över

Har ni några andra förslag på psalmer.

• Miss Blue

Hej tjejer!!
    Här är det SEMESTER!!! Hurra!!!5 härliga veckor med M2B och sonen
    Kommer nog inte att vara inne lika flitigt på BT (tror jag) som när man satt på jobbet...he he

Vi ska ha psalm 201 och 84..

LLJÖ- GRATTIS!

I lördags fick min M2B sin svensexa - utklädd till GB Glace gubben!!!

• Brud 080823

Nej,jag får nog ingen som helst rabatt Eftersom de gick med på att returnera den men att jag då skulle få köpa klänning någon annan stans då de inte skulle hinna lev en korrekt på 3veckor.
    LLJÖ jag hade varit riktigt orolig om jag var du! Och de är tydligen väldigt svåra att få kontakt med.

AnnaochHenrik skrev 2008-07-26 07:14:36 följande:
    Igår gjorde jag min sista arbetsdag någonsin på ett jobb jag inte direkt avgudar (ska fokusera mig enart på pluggandet till hösten, tar examen till jul). En ljuvlig eftermiddag spenderade jag och sambon med ett par goda vänner med glass, bad och stekande sol på Tylösand, kvällen avnjöts i svärföräldrarnas trädgård med grillat... Och idag ska jag, sambon och syrran till Göteborg och titta på Maiden. Och just det, DET ÄR FYRA VECKOR KVAR TILL BRÖLLOPET IDAG och vädret ska dessutom vara kalas de närmaste dagarna...Jag är på ruggigt bra humör med andra ord
  • Miss Blue

Bestämde tårtan igår!
    Det blir en hallonmoussetårta med chokladbottnar och överdrag av vit marsipan, vita "volanger" och rosa rosor i fall

Hälften av festprogrammen är utskrivna och ihopsatta med omslag och tunna sidenband, sen tog tonern i skrivaren slut...
    Vi orkar inte vänta längre med att skriva ut programmen, faller några bort får de göra det helt enkelt!

Det är rätt lugnt i tråden nu...
    Och det är ju inte alls långt kvar tills vi är BRUDAR!!!!!!

• Boxerbruden

Oj oj...det känns som om ni alla fixar och donar hela tiden. Jag har fått hjärnsläpp och vet knappt vad jag ska göra fast det känns som om det är så mycket kvar att göra. Prästen har fortfarande inte ringt, vi vet inte vilka psalmer vi ska ha, jag måste lämna klänningen till skräddaren så att den fixas till, tärnans och näbbens klänningar måste beställas, skor till mig och näbben måste inhandlas, blommor bestämmas och beställas, servetter beställas, omslaget till festprogrammet ska beställas, festprogrammet ska göras klart, dukar ska inhandlas. Oj oj vad har jag glömt och varför känns det som om man "sitter fast". Det är så himla svårt att få tid till att fixa och dona med allt. Och vals ska man lära sig hemma i vardagsrummet. Min M2B kan tydligen dansa vals.

I lördags fick han sin svensexa. Han blev jätteglad när grabbarna kom hem till oss på morgonen och hämtade honom. Dom hade handlat med sig grejor så dom åt en stadig frukost innan dom begav sig + att M2B bleb utklädd till indian *S*

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D