• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • a wife to be

Vi betalade 10.000:- Väl värt pengarna!

T RO skrev 2008-08-28 11:09:36 följande:

Hoho!Ni som känner till stämbandet, vet ni vad de kostar?(letar allt just nu känns det som, lokal, band, mat... tur jag iaf har en M2b )
  • a wife to be

Ja, vi kommer verkligen att bli lyckliga. Det slutade inte regna helt en enda gång under hela dagen, det avtog ganska mycket precis när vi kom ut ur kyrkan

Vår fotograf har tagit 1.500 bilder !!!! Så fort vi får några ska jag visa!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-28 10:17:08 följande:

Åh Annelie vad roligt... jag har verkligen längtat efter att få höra berättelse och undrat var sjutton du blivit av Du ska veta att jag tänkte på dig och Embo när jag satt inne hos min mamma i hennes uterum och stirrade ut på regnet. Det var ju för sjutton overkligt. Men om det stämmer som dom säger att regn på bröllopsdagen betyder lycka och rikedomar så kommer ni att bli RIKTIGT lyckliga och rika. Längtar verkligen efter bilder! Finns där några??? Ett stort grattis fru Drakhammar!
  • a wife to be

Nu finns det bilder i mitt galleri Vi hade ju planerat att ta foto ute i det gröna vid kyrkan, men pga allt regn så fick det bli en nödlösning på en veranda med uppsatt bakgrund, denna ska sedan redigeras, så ha överseende med att bilderna inte är helt hundra ännu.

Håll till godo.

• Anja 19 juli 2008

annelie

du är så vacker att jag ryser! Shit så fin klänning och vilken UNDERBAR frisyr! Så otroligt stilrent och vackert alltihop! Åh vad jag ser fram emot fler bilder!!!! 1.500 st är INTE ILLA!!!

Vi betalade oxå 10.000 för Bröderna Berggrenson. De rekommenderade ju Stämbandet till AnneiLund. Gjorde dom inte det till dig oxå? För visst var det du oxå som ville ha dem från början, eller?

Åh så fin du var!!! (är ) var tvungen att säga det en gång till!! Helt otroligt!

KRAAAAM

• a wife to be

Tack Anja!

Jag tycker faktiskt oxå att jag var väldigt fin (det är väl enda dagen man kan berömma sig själv utan att känna sig "ego").

Jo, vi ville oxå ha Bröderna Berggrensson från början och dom rekommenderade Stämbandet. Det var verkligen ett härligt gäng som spelade

• Anja 19 juli 2008

A wife (to be)

Klart man får tycka det Man ÄR ju faktiskt (troligvis) aldrig vackrare än på sin bröllopsdag

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag satt ihop hylla, städat tillsammans med min väninna (vi städade här både igår och idag som små tokar) och allt glänser och är såååå fint + att vi inhandlade nya växter, tavlor, hylla, förvaringslådor osv så att här är lagom homestylat och kul att komma hem till.

Så nu kan barnvakterna bo här utan problem. Man skulle kunna dricka ur toaletterna så rent är det här

UNDERBART!

Om ganska exakt 12 timmar åker vi!!! Åh shit, det känns overkligt.

Har inte börjat packa än men vet var jag har allt och har gjort en mkt grundlig lista på vad som ska packas. Känns som att det är lättast att göra det när barnen sover (pluss att lite av grejorna fortfarande är på torkstället o i tumlaren)

Håll nu tummarna tjejer, för jag är så otroligt flygrädd och har sådan ångest inför detta.

Väderutsikterna är superfina! Kollade hela veckans väderutsikter på Korsika och vi får strålande sol 5 dagar utav 7 och två med små molnbyar men mest sol och temperaturerna låg mellan 27-30 grader och runt 17-19 på nätterna.

Hoppas det stämmer

Nä, nu måste jag förbereda någon middag och betala räkningar innan jag hämtar barnen.

kram kram

Anja

• a wife to be

Åh , vad härligt Anja. Jag blir smått avundsjuk. Skulle längta ihjäl mig till avresan, men hade nog kännts jobbigt i mamma hjärtat att åka ifrån dom.... men det hade man nog glömt när man väl är på väg. Jag hoppas ni får det helt underbart.

• Embo81

Hej alla söta!

Nu är jag fru Rydstav! Vilken dag det var! Helt fantastiskt, men den tog ju slut på tok för fort! Kommer en utförligare rapport sen och bilder. Har lagt upp några på facebook, ni som är där...

Gabbi och Flamora -trevligt att ni kom till kyrkan! Mycket uppskattat! Maila gärna fotona ni tog

Tack för telegrammet, skattade som tusan och de andra fattade ingenting -men skit i det, jag uppskattad det verkligen.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5