• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Embo81

Hahah gabbi, jag ska hoppa av tåget när jag kommer till lund och sedan personligen guida dig till Ankeborg eller vad det nu heter

Hur dags? Ska vi ta take-away med oss?

• Flamora

Haha, Ankeborg ja..

Vi skulle väl kunna ta det vid 18-tiden och take-away är väl super om vi nu ska hinna kolla på alla bilder. Det finns en restaurang här på Jakri som har pizza och pasta att ta med sig och "inne i" Hjärup finns en Viking-restaurang med pizza, kebab osv om man vill ha sånt.

När kommer Anja hem egentligen?? Kunde hon den helgen?

• Flamora

Jag heter förresten Ericsson på riktigt nu Har äntligen fått bekräftelsen!

• Embo81

Grattis fru Ericsson! Själv terrar jag skatteverket för att få mitt ändrat..

Anja borde komma hem idag! Så snart kommer det väl en detaljerad berättelse om resan..spännande att höra hur de haft det!

• a wife to be

Har oxå tänkt på Anja idag. Hoppas verkligen dom har haft det så underbart som dom tänkt. Spännande att höra om deras honeymoon.

• Hedebris

björn är förresten Herr Hedebris sen en vecka tillbaka

• AnneiLund

Hej Tjejer

Här är jag
    Jag jobbar som en liten gris och lyser med min frånvaro. Min dörr står alltid öppen för er, så är det bara! Men Jakriborg låter mysigt det med! Såg ni Gabbis fina bild i sydsvenskan...? Sååå vackra!!!!!

Kram

• Anja 19 juli 2008

Hej tjejer

tjuvar lite tid från min familj som jag längtat såååå efter de sista dagarna på korsika.

måste bara säga att SHIT vilken fantastisk ö. Så vacker. Maten går inte att beskriva med ord. Jag har nu officiellt gått upp 10,2 kg sen bröllopet. Ja det är sant hur trist det än låter.

Vi har njutit i fulla drag utav denna resa. Korsika kan vi varmt rekommendera till ALLA. Man kan hanka sig fram med engelska men det är få som förstår engelska, det är franska som gäller. Men de franska fraser vi behövde lärde vi oss på några dagar. Daniel har ju lite franska i bagaget då hans mamma under flera år var gift m en man som pratade franska då Daniel var liten, så han hade hemspråk i franska i skolan osv men han minns inte jättemycket men iallafall så att vi har klarat att hyra scooter, hihi och annat skojigt.

Ska självklart lägga in en MASSA foton.

Jag kan oxå den 20:e

Mig spelar det ingen roll om vi är hos Anne (vilket såklart är enklast för alla väl?) eller hos Flamora eller Gabbi (fast jag vet helt seriöst inte om jag vågar ut på n.fäladen sent på kvällen, fniss, det är nog ungefär lika skrämmande som Malmö är för mig *asg* men nu är jag ju ÖVERtöntig jag VET det

Det blir nog bra...

Ska lägga ut bilder ikväll men nu kommer Daniel o Alice snart hem. Jag bad Daniel köpa croissants till kaffet. Hur fasen ska jag kunna klara mig utan croissants t frukost nu lixom???

Alltså frukostbuffén och trerättersmiddagen på hotellet (som var sååååå mysigt) var UNDERBARA. Ja, allt med denna resan var perfekt!

Absolut enda smolket i bägaren var att jag såklart hade skoskav i flera dagar och det var grymt smärtsamt att gå. Men gå VILL man ju när man är på ett så vackert ställe med massa mysiga smågator, caféer, barer, creperias och restauranger ÖVERALLT. Det var en liten supermysig stad vi bodde i, ändå hann vi nog inte igenom en femtedel av alla restauranger (och då åt vi ändå flera gånger om dagen). Kan säga att PRECIS all mat vi åt var underbar!

Korsikanerna är tydligen väldigt noga o stolta över sin mat och det märks. Inget slarvlagat eller några halvansträngningar. Det var UTMÄRKT. Vi hade 12.000 i fickpengar och de gick åt, så det är inte helt billigt där. Ungefär som hemma. Men vi har unnat oss ALLT, inte snålat någon gång.

Kan kanske förklara kilona eller?

kram så länge... återkommer ikväll!!

• AnneiLund

Välkommen hem Anja!!!!!

LÅter sååå mysigt!!!
    Man riktigt längtar bort till värmen när man läser vad du skrivit.

Jg har börjat på Afrikansk dans!!! ha ha ha
    Det är skiiiitkul.
    Höööög musik och trummor som riktyigt dunkar in i ryggmärgen.
    Stora och enkla rörelser så man inte behöver tänka på att hänga emd i kordinationen. Mkt rumpskak!!!
    Det var länge sedan det var så kul att träna!!!
    Rekommenderas till alla!!!

Anja: Har ni gjort en massa bebisar nu då?

• Flamora

Ja, Embo, bara ring ocg jaga. Det dröjde ju riktigt lång tid innan jag fick det.

Anja: Välkommen hem! Vad härligt det låter!! Kul att ni är så nöjda.

Gabby: Jättefin bild i tidningen, ni ser så lyckliga ut.

Anne: Jag går oxå på Afro, hur kul som helst!

Jaha, då har vi flera olika ställen att vara på den 20:e, bara att välja!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5