• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

samma här... ska upp 5.20, pust! Jobbar 07-17.30 imorgon, sen ska vi ut med jobbet så jag lär vara hur mör som helst!

Embo

vet ej om du såg att jag frågade där uppe, fotades ni oxå på kulturen?

• Fröken Planera

Hej på er!
    Visst kan ni få hjälp med vad som är gott att äta. Nigiri ("kuddarna") med lax, räkor och avocado är goda, men även makirullarna är goda, tycker jag. Tonfisk och den vita fisken låter jag åxå gärna bli..
    Vi skulle ju kunna beställa stort fat med lite blandade sorter för så många pers som vi blir. Då kan ju alla äta det de vill ha..

• Anja 19 juli 2008

fröken planera

jag tar gärna en egen portion för jag blir så hagalen annars och så får jag lite panik typ "jag-måste-äta-fort-så-jag-hinner-få-så-mycket-som-möjligt" Urpuckat jag vet men sån har jag varit sen jag var liten

Men det där med avocado lät jättegott och rullar oxå Var det såna vi åt du, Anne och jag?

• Flamora

För min del går det bra med ett gemensamt fat. Jag kan fixa lite annat småplock oxå så man får nåt i magen även om man inte tycker om sushi

• Embo81

Tror det var labbråttan eller hederbris som framkallat billigt, inte jag! Har inte kommit så långt ännu..

Jo, vi fotograferades på kulturen, fick vara inne i de små husen och i kyrkan...hoppas att vi får bilderna i veckan!

Jag har lagt en länk till menyn, ni kan ju kolla vad ni vill ha där. Finns större fat, men naturligtvis även mindre portioner.

Flamora: Ska vi ta med/ordna/fixa något? Hur gör vi med dricka??

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-09 21:57:28 följande:

Embodet var billigt! Kanske värt att kolla upp...har du beställt därifrån så att du vet att färgerna blir bra osv? Sånt är sååå jä..la olika från framkallningsställe t framkallningsställe. Kan sabba ett foto totalt om färgerna inte är helt rätt tycker jag, så jag är så feg när det gäller framkallning.
  • Flamora

Embo: Jag funderar.... Men jag har en box rött och en vitt som jag kan bjuda på. Annan dricka, eller om man tror att det går åt mer, kan man väl ta med sig, eller?

• Embo81

Du behöver ju inte bjuda på vinet, vi kan ju dela på kostnaderna precis som vi gjorde förra gången.

• Hedebris

det var jag anja som tipsade om det. vi ska framkalla 1000 bilder. tycker det kan vara värt att lägga 350kr på att testa :)

• Flamora

Jag har köpt dem i Tyskland så de kostade inte så mkt. Vi KAN dela på kostnaden om ni känner för det Chill out (både rött och vitt) är det om det kan duga.

Embo81 skrev 2008-09-10 14:06:22 följande:
    Du behöver ju inte bjuda på vinet, vi kan ju dela på kostnaderna precis som vi gjorde förra gången.
  • AnneiLund

Hej sötnosar

Kom precis på att jag ska ju på bröllop till helgen (hur man nu kan glömma det)...det blir sommarens 5:e bröllop......bröllop är kul....men det blir sjuuuukt dyrt-. Alla önskar sig pengar (ja det gjorde ju även vi) och så vill jag ju inte ha samma klänning på alla fester...dyyyyrt blir det
    Nåväl årets 5:e bröllop till helgen, nr 6 är i december....

Ha en mysig träff tjejer, jag saknar er och det hade varit mysigt att få vara med men en annan gång liksom.

Måste även berätta att idag klippte jag av mig allt mitt hår typ....blev en page, kortare i nacken och längre fram. Riktigt snyggt och skööönt att bli av med det långa och tunga håret, jag menar nu har jag ju gift mig, det var ju bröllopsuppsättningen som jag sparade till.

Have fun girls

PS: har ngn beställt bra och prisvärda tackkort fr nätet, var i så fall?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5